Otis Skrevet Fredag kl. 05:15 Skrevet Fredag kl. 05:15 Jeg levner tanken halvfull/full med 95, over sommeren. Merker ingenting på snøscooter.
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 09:23 Skrevet Fredag kl. 09:23 Jada, det er sikkert noen som fint kan kjøre på malingstynner også.. Poenget er at for veldig mange så er dette en stor seier, særlig for veteranbiler og båtfolk. Det er jo ikke bare hva motoren går fint på, er jo flere sider av denne saken også. Det er jo kjent at E10 kan være litt hard mot gamle drivstoff slanger, med det resultat at det har vært noen bilbranner. Videre egner E10 seg dårlig i maritime miljøer med høy luft fuktighet, etanolen tiltrekker seg jo fukt så jeg tipper det er derfor E10 gir mange båtfolk trøbbel. Min påhenger opplevde jeg dette med, det er en 6 hester som kun brukes til jolla. Så den brukes ikke så ofte og henger stort sett på en brakett bak på den store båten. Så fra Mai til September er den utsatt for ett fuktig miljø, men så lenge jeg kjører 98 på den så er det aldri problemer med hverken dårlig gange eller tungstart.
RNJ Skrevet Fredag kl. 11:13 Skrevet Fredag kl. 11:13 (endret) Jeg har i alle år kjørt Shell V-Power 98 eller V-Power Diesel på mine biler. Har ikke gjort noe kvalitative undersøkelser for å bevise at dette har vært lurt, men placeboeffekten har vært mer enn bra nok for min del. Nå hvor Shell legger ned så antar jeg at det fremover blir Esso 98 men er mer usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til diesel på 750D'en. Er det noen som har anbefaling om jålediesel jeg kan bruke og opprettholde godfølelsen? Bilen brukes ikke så ofte og kan stå i lengre perioder uten å bli brukt. Endret Fredag kl. 11:14 av RNJ
ahj Skrevet Fredag kl. 12:23 Skrevet Fredag kl. 12:23 1 time siden, RNJ skrev: Jeg har i alle år kjørt Shell V-Power 98 eller V-Power Diesel på mine biler. Har ikke gjort noe kvalitative undersøkelser for å bevise at dette har vært lurt, men placeboeffekten har vært mer enn bra nok for min del. Nå hvor Shell legger ned så antar jeg at det fremover blir Esso 98 men er mer usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til diesel på 750D'en. Er det noen som har anbefaling om jålediesel jeg kan bruke og opprettholde godfølelsen? Bilen brukes ikke så ofte og kan stå i lengre perioder uten å bli brukt. Nå har ST1 driftet alle Shell stasjonene de siste årene. Så de bør vell ha samme 98 enda, eller har dem sagt noe om det? RNJ reagerte på dette 1
laffe Skrevet Fredag kl. 12:26 Skrevet Fredag kl. 12:26 2 minutter siden, ahj skrev: Nå har ST1 driftet alle Shell stasjonene de siste årene. Så de bør vell ha samme 98 enda, eller har dem sagt noe om det? Fra hjemmesidene deres: ahj og RNJ reagerte på dette 2
RNJ Skrevet Fredag kl. 13:20 Skrevet Fredag kl. 13:20 Takk, jeg var ikke klar over at ST1 skulle videreføre 98 oktan. Min lokale Shell stasjon har enda ikke skiftet navn til ST1. De selger fortsatt V-Power 98 men sluttet for en stund siden med V-Power diesel. 750D'en har heldigvis fortsatt en halv tank med V-Power men det nærmer seg at jeg må finne ut hvor jeg skal tanke 😀
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 21:01 Skrevet Fredag kl. 21:01 3 minutter siden, 316 skrev: Disse godgutta kommer i posten på mandag ❤️ Dette er aldri feil på en eldre BMW 👍 Har du kjøpt deg E30?
316 Skrevet Lørdag kl. 05:34 Skrevet Lørdag kl. 05:34 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Dette er aldri feil på en eldre BMW 👍 Har du kjøpt deg E30? Ja, det har jeg. Har ikke fått den hjem enda, men det nærmer seg. Har siklet på den de siste 20 år, og har nok nevnt den her inne noen ganger. Det er en magert utstyrt 316, men det spiller ingen rolle. Det er en eneiers bil som har gått lite. E.C., laffe, Saltkjelen og 9 andre reagerte på dette 12
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 20:05 Skrevet Lørdag kl. 20:05 14 timer siden, 316 skrev: Ja, det har jeg. Har ikke fått den hjem enda, men det nærmer seg. Har siklet på den de siste 20 år, og har nok nevnt den her inne noen ganger. Det er en magert utstyrt 316, men det spiller ingen rolle. Det er en eneiers bil som har gått lite. Kult 👍 Når man kommer over slike biler så blir helt klart motor ganske urelevant. E30 med sekser er kjørt i filler for lenge siden, og hvis ikke så skal folk ha 200 000,- for en 320i. Regner med du beholder E34en også 😀
316 Skrevet Lørdag kl. 20:53 Skrevet Lørdag kl. 20:53 47 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Kult 👍 Når man kommer over slike biler så blir helt klart motor ganske urelevant. E30 med sekser er kjørt i filler for lenge siden, og hvis ikke så skal folk ha 200 000,- for en 320i. Regner med du beholder E34en også 😀 Skal ikke selge e34 nei, har snart hatt den i 10 år. Denne e30’n skal heller aldri selges. Det blir faktisk min tredje e30. 😳 En av mine første biler var en 316, der av brukernavnet 😂 mr.pingu og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå