awt Skrevet Juli 8 Forfatter Skrevet Juli 8 Ullared er jo fantastisk. ...men greit å sette av litt god tid, og handle tidlig eller sent på dagen. Marius2002 reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 11 timer siden, Fredrik 90 skrev: Så nå har han vært og bytta den inn i en demokjørt X5 50e hos Bavaria i Oslo, og med det tatt ett tap på 350 000,- på to måneder 😂😂 Om ikke et verditap på to måneder hadde han mest sannsynlig fått motorhavari og verre er med en X5 40e, så her var det vel like greit at han kom seg over til en skikkelig bil til slutt. 😅 Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 1 time siden, awt skrev: Ullared er jo fantastisk. ...men greit å sette av litt god tid, og handle tidlig eller sent på dagen. Det er mulig Vi var der midt på dag. Det ga ikke mersmak her, men men
Fredrik 90 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Om ikke et verditap på to måneder hadde han mest sannsynlig fått motorhavari og verre er med en X5 40e, så her var det vel like greit at han kom seg over til en skikkelig bil til slutt. 😅 Hehe, ja han sa til meg at han ikke hadde hatt noen problemer med sin X5 40e hittil. Så jeg sa det var lurt å komme seg ut av den mens leken er god. Han hadde kjørt 165 000 km uten ett feilslag, stor sjanse for at noe sier pang ganske snart 😅 Kikka litt på reg statestikken for nye XC90 og EX90, begge ble jo lansert samtidig. Litt vittig at det faktisk er registrert flere XC90 ladbar hybrid hittil i år enn den helelektriske EX90. Ble kanskje ikke den suksessen som ble spådd, enkelte snakka jo om at det skulle bli en ny folkebil. Folkebil til 1,2 mill…
Otis Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 @Ingvaldsen Sjekket litt i dag, tok et par drag til ca 170-180ish. Så da temperatur på ca 25 grader høyere enn ute temperatur. Da valgte jeg charge air temperature i bimmerlink. Glemte å sjekke eksos. Når jeg cruiset på 160 så var temperatur ca 10-12 grader høyere enn ute temperatur. Ingvaldsen reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 Hei! Noen som kunne tenkt seg å tatt en kjøretur fra halden/sarpsborg til Skjetten? 1500kr. Må bli gjort innen lørdag
Dusy Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 4 hours ago, Fredrik 90 said: Hehe, ja han sa til meg at han ikke hadde hatt noen problemer med sin X5 40e hittil. Så jeg sa det var lurt å komme seg ut av den mens leken er god. Han hadde kjørt 165 000 km uten ett feilslag, stor sjanse for at noe sier pang ganske snart 😅 Kikka litt på reg statestikken for nye XC90 og EX90, begge ble jo lansert samtidig. Litt vittig at det faktisk er registrert flere XC90 ladbar hybrid hittil i år enn den helelektriske EX90. Ble kanskje ikke den suksessen som ble spådd, enkelte snakka jo om at det skulle bli en ny folkebil. Folkebil til 1,2 mill… Måtte inn på Finn og se på disse. Det er jo ingenting ved EX90 som minner om en bil til 1,2 mill. Utrolig kjedelig bil på alle mulige måter, uten at jeg har satt meg noe særlig inn i bilen. Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 20 minutter siden, Dusy skrev: Måtte inn på Finn og se på disse. Det er jo ingenting ved EX90 som minner om en bil til 1,2 mill. Utrolig kjedelig bil på alle mulige måter, uten at jeg har satt meg noe særlig inn i bilen. Enig, da synes jeg XC90 er vesentlig bedre, synes faceliften av den også ble vellykket. EX90 er liksom Wish versjonen av vanlig XC90 😂 Finnes det i det hele tatt noen bilmodell hvor elbil varianten er tøffere eller finere enn den tilsvarende ICE/Hybrid versjonen?
Snagg30 Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 27 minutter siden, Dusy skrev: Måtte inn på Finn og se på disse. Det er jo ingenting ved EX90 som minner om en bil til 1,2 mill. Utrolig kjedelig bil på alle mulige måter, uten at jeg har satt meg noe særlig inn i bilen. Fikk nylig en XC90 som låne bil og det var en av de største skuffelsene innen bil opplevelse jeg har hatt. Har gitt Volvo så mye skryt siste tiden men hjelpes så feil jeg har tatt Dusy og Marius2002 reagerte på dette 2
GtiGtr Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 6 timer siden, Fredrik 90 skrev: Hehe, ja han sa til meg at han ikke hadde hatt noen problemer med sin X5 40e hittil. Så jeg sa det var lurt å komme seg ut av den mens leken er god. Han hadde kjørt 165 000 km uten ett feilslag, stor sjanse for at noe sier pang ganske snart 😅 Kikka litt på reg statestikken for nye XC90 og EX90, begge ble jo lansert samtidig. Litt vittig at det faktisk er registrert flere XC90 ladbar hybrid hittil i år enn den helelektriske EX90. Ble kanskje ikke den suksessen som ble spådd, enkelte snakka jo om at det skulle bli en ny folkebil. Folkebil til 1,2 mill… Facelift XC90 kom i fjor sommer, første kundelevering av EX90 var vel i praksis februar i år. "Alle" XC90 demo og utstillingsbiler i landet ble vel dumpet ut til bilutleieselskapene før avgiftsøkningene på hybrider med nyttår, så hjelper jo litt på statistikken det også slik sett
Dusy Skrevet Juli 8 Skrevet Juli 8 Enig at 2 gen XC90 var en stor upgrade fra første generasjon og føltes mer påkostet ut. Opphavet har jo en slik og den føltes ut som det var en bil i den klassen. Men en X5 fra samme årstid ser og føles mer påkostet ut selv den dag i dag.
Otis Skrevet Juli 9 Skrevet Juli 9 @Ingvaldsen Da har jeg litt mer data på motoren, under kjøring. Kjørte opp til 2504 moh. Så da 110 grader på olje! 98 grader på kjølevann. 69 grader på charge air temperature! Hele 68,5 grader mer enn ute temperatur! Eksosen var på 300ish grader. Veien som ble kjørt er denne; https://www.grossglockner.at/en Møtte en norsk gt3! Så 3 Audier på test. 2 stk suv. Den ene trakk den andre opp til toppen med stag! Ingvaldsen reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Juli 9 Skrevet Juli 9 Spør i off topic tråden, moderator kan flytte til teknisk om ønskelig. Hvordan kommer det vann inn i dørpakningene? Venstre side er det vann i når jeg klemmer på, mens høyre side er helt tørr. Jeg har allerede fiksa fuktsperra, den glapp i nedre hjørne som førte til vann inn i fotbrønn bak. Dagen etter var det en dråpe vann på terskellista etter regnvær. Men ingen vanngjennomtrengning gjennom fuktsperre etter ekstremregntesten min. Men pakningen holder vann. Hvor kommer det inn? Mistenker at det er pakningen som gir fra seg vann ut på terskellista da.
liffi Skrevet Juli 9 Skrevet Juli 9 Godt med en laaannghelg nå papertiger, Ampera, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 7
Werther Skrevet Juli 10 Skrevet Juli 10 Ser dere diskuterer Volvo. Tar en del taxi i jobb, og tror du ikke lokale taxi-sentralen hadde kjøpt inn en privatkjørt 2013 Volvo XC70 2.5d med 200k på telleren. De er ikke påtvunget elektrisk enda, så de har diverse elektrisk, noe Toyota hybrid, et par Mercedes E220 hybrid samt denne V70en. Det er ille at klassisk norsk sosialistisk skrot-politikk skal bestemme såpass at folk kjøper inn 12 år gamle Volvoer til 24-timers-taxibruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå