Skulebollen Skrevet Torsdag kl. 15:15 Skrevet Torsdag kl. 15:15 Kartet på min g31 er fra 2018. Finnes der noen billigere løsninger for og oppdatere kart, enn og kjøpe hos connected drive? Må man laste ned på USB ( Måtte det på g11 ) eller kan man kjøpe fra Connected drive og laste ned direkte i bilen?
Ampera Skrevet Torsdag kl. 15:19 Skrevet Torsdag kl. 15:19 3 minutter siden, Skulebollen skrev: Kartet på min g31 er fra 2018. Finnes der noen billigere løsninger for og oppdatere kart, enn og kjøpe hos connected drive? Må man laste ned på USB ( Måtte det på g11 ) eller kan man kjøpe fra Connected drive og laste ned direkte i bilen? Må lastes ned på USB Skulebollen reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 17:39 Skrevet Torsdag kl. 17:39 16 timer siden, Werther skrev: Ser dere diskuterer Volvo. Tar en del taxi i jobb, og tror du ikke lokale taxi-sentralen hadde kjøpt inn en privatkjørt 2013 Volvo XC70 2.5d med 200k på telleren. De er ikke påtvunget elektrisk enda, så de har diverse elektrisk, noe Toyota hybrid, et par Mercedes E220 hybrid samt denne V70en. Det er ille at klassisk norsk sosialistisk skrot-politikk skal bestemme såpass at folk kjøper inn 12 år gamle Volvoer til 24-timers-taxibruk. Jeg tok en taxi fra fra Gardermoen, en E400d facelift og jeg måtte jo gi komplimenter for bilen. Det var eieren selv som kjørte den, han var mildt sagt ikke begeistra for elbil drosje. Han var selv glad han skulle gå av med pensjon om noen få år så han slapp å forholde seg til disse drastiske endingene i drosjenæringen. Største problemet med elbil drosje er jo at det blir så mye bruk å kast. Bilene skrotes så sykt tidlig pga innleide somaliske sjåfører kjører over stokk stein. Gikk nettopp en 2021 mod Mach-e på dynga pga han sklei av veien på glatta i vinter og havna oppå en stein med batteriet. En fossilbil ville her fått noen nye deler og ut på veien igjen, og levd videre til den ble 16-17 år gammel og tilbakelagt 400 000 km.
Lars89 Skrevet Torsdag kl. 18:18 Skrevet Torsdag kl. 18:18 Hadde innom en Fisker Ocean taxi for et par dager siden... Han hadde kjørt på en person og etter dette virka ikke normallading-kun hurtiglading. Vi er ikke elbil-godkjent så måtte bare sende han avgårde, men hva f... gjør eier i en sånn situasjon? Merkeverksted finnes ikke og deler er vel også ukurant. Vi har hatt innom overraskende mange der vi har bytta f.eks alle dørhåndtak, batteri, bremser og dekk, men på sikt vil det jo stoppe opp. Sikkert noen flinke folk der ute som klarer å fikse disse også, men må jo være rimelig frustrerende å ha dette som arbeidsplass. Marius2002 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 07:09 Skrevet Lørdag kl. 07:09 Dette ser ut til å bli spikeren i kista for elbiler i USA… https://www.jalopnik.com/1909835/fuel-efficiency-standards-fines-dead/ USA har CAFE reglene som går på bilens utslipp, på samme måte WLTP reglene gjelder i Europa. Som her så straffes bilprodusentene for å komme over de grenseverdiene som er satt. Dette har Trump administrasjonen nå besluttet at det nå slutt på i USA. CAFE reglene vil fortsatt gjelde men det vil ikke lenger straffes hvis man ikke oppfyller grenseverdiene. Dette vil umiddelbart styrke bilprodusentene sin evne til å konkurrere mot kinesiske biler på det amerikanske markedet. Man kan bruke eksisterende teknologi og holde prisnivået lavere enn om man hele tiden skulle måtte utvikle nytt. Dagens fossile bilteknologi er allerede kommet så langt at å forsøke å utvikle denne videre for å møte utslipps krav har vist seg å bare gjøre den dårligere. Dette er gode nyheter for oss petrolheads, la oss håpe dette sender signaler til våre styresmakter. BMWE39turbo reagerte på dette 1
EspenM3css Skrevet Lørdag kl. 17:01 Skrevet Lørdag kl. 17:01 https://youtu.be/puGG7eLK4r8?si=YWM_PZSBtj5plRHp
Makky123 Skrevet Lørdag kl. 17:58 Skrevet Lørdag kl. 17:58 På 10.7.2025 den 17.15, Skulebollen skrev: Kartet på min g31 er fra 2018. Finnes der noen billigere løsninger for og oppdatere kart, enn og kjøpe hos connected drive? Må man laste ned på USB ( Måtte det på g11 ) eller kan man kjøpe fra Connected drive og laste ned direkte i bilen? Du har vel EVO navigasjon da, bare å dobbeltsjekke hvilken versjon i iDrive. Har god erfaring med denne karen når det kommer til EVO nøkler. www.bimmer-remote.com Med «livstidsnøkkel» kan du bare laste ned når ny kartversjon er tilgjengelig og installere
papertiger Skrevet Lørdag kl. 18:38 Skrevet Lørdag kl. 18:38 On 7/10/2025 at 5:15 PM, Skulebollen said: Kartet på min g31 er fra 2018. Finnes der noen billigere løsninger for og oppdatere kart, enn og kjøpe hos connected drive? Må man laste ned på USB ( Måtte det på g11 ) eller kan man kjøpe fra Connected drive og laste ned direkte i bilen? Sjekk om det er livstidnøkkel tilgjengelig hos BMW ConnectedDrive for din, det var det for min i3 fra 2021, med NBT EVO. Samme system går jeg ut fra. Tror det er fordi muligens support avvikles? Hadde en tråd på dette her, skal se om jeg finner. Jeg kjøpte fra BMW.
Makky123 Skrevet Lørdag kl. 20:15 Skrevet Lørdag kl. 20:15 1 time siden, papertiger skrev: Sjekk om det er livstidnøkkel tilgjengelig hos BMW ConnectedDrive for din, det var det for min i3 fra 2021, med NBT EVO. Samme system går jeg ut fra. Tror det er fordi muligens support avvikles? Hadde en tråd på dette her, skal se om jeg finner. Jeg kjøpte fra BMW. Ja stemmer det, de gjorde om nøklene i fjor høst mener jeg det var. Men får du ny nøkkel uten å kjøpe en oppdatering?
papertiger Skrevet Søndag kl. 07:55 Skrevet Søndag kl. 07:55 11 hours ago, Makky123 said: Ja stemmer det, de gjorde om nøklene i fjor høst mener jeg det var. Men får du ny nøkkel uten å kjøpe en oppdatering? Nei det er vel bare kartoppdatering du får, nøkkelen blir da den samme? @Skulebollen sjekk denne tråden: https://bimmers.no/forums/topic/828864-nå-får-du-lifetime-fsc-til-kart-med-usb-oppdatering/
E.C. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Mastercard fra DNB har plutselig halvert rabatt på bensinstasjoner. Fra 3% ned til 1-1,5%. Er det noen kort med bedre deals nå?
Sjøbuse Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Noen i Fredrikstad område som kan ta diagnose på en 1999 Chevrolet med OBD2. Har en ABS lampe som lyser av ukjent årsak og bilen skal på PKK, mens verksteder jeg kontakter har tid langt etter ferien eller så har de ikke lov til å røre bilen sier de.
Skulebollen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden På 13.7.2025 den 9.55, papertiger skrev: Nei det er vel bare kartoppdatering du får, nøkkelen blir da den samme? @Skulebollen sjekk denne tråden: https://bimmers.no/forums/topic/828864-nå-får-du-lifetime-fsc-til-kart-med-usb-oppdatering/ Forsto lite der 😅 Men må vel uansett kjøpe første omgang fra Bmw? Kjøpte kart til g11, men dette kan vel ikke brukes i g31🤔(?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå