Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lært etterhvert at på generell basis vet de fleste rundt en svært lite om andres liv, personlige valg, prioriteringer og personlige økonomi. Men allikevel skal de ha meninger om og masse forventninger rundt hvilke valg en tar, basert på en haug med antagelser, det være seg bilkjøp, huskjøp, hvordan og med hvem en velger å bruke fritid og ferier. Da har det fungert bra å holde en armlengdes avstand, enten det er venner eller familie. «the let them theory» er rimelig passende i så måte. 

Endret av papertiger
Skrevet

Det beste er å passe på seg selv, men være glad på andres vegne. Man vet ikke økonomi til folk og om midlene til bil, bolig, ferie etc. er bonus, arv, oppspart, gave eller lån. Jeg driter i hva naboen kjører, hvilket hus han har, hvilke kjøkkenstoler han har kjøpt etter den vasen fra Halvor Bakke som likesågreit kunne vært en til 50,- fra Europris. Det eneste er at hvis naboen er fornøyd og synes det er stas, så ja da skal jeg være med på det og glad på hans vegne. Eller hennes for den del. Heldigvis har jeg ingen i slekta som har brydd seg annet enn å gratulere med kjøp av bil, utstyr, bolig etc. og noen vil høre mer/se. Eller, jeg har ei svigerinne, men det bare blokkerer jeg, har ikke tid til slikt i hverdagen. Ellers er jo misunnelse ganske normalt? Eller? Jeg er jo piss misunnelig på de med 4-serie, X5, 5-serie, Z4, M-biler og listen bare fortsetter helt til omtrent alle modellene fra BMW er nevnt. Men det skaper engasjement i form av glede og ikke negativitet. Pris er heller aldri spørsmål, pris er privat. Heier på alle som bruker penger på hobbyene sine, sykler, biler og bolig. Har du en trøsykkel til 120 000,-, dritkult.
Eller en Porsche til 1,5M med motorhavari, kjør på - eller kan ikke kjøres da, men heia likevel :D 

Skrevet
1 time siden, Marius2002 skrev:

Eller en Porsche til 1,5M med motorhavari, kjør på - eller kan ikke kjøres da, men heia likevel :D 

Ikke hver dag jeg ler høgt med lyd fra noe jeg leser på Bimmers. Idag var en sann dag

Skrevet
1 time siden, Marius2002 skrev:

Det beste er å passe på seg selv, men være glad på andres vegne. Man vet ikke økonomi til folk og om midlene til bil, bolig, ferie etc. er bonus, arv, oppspart, gave eller lån. Jeg driter i hva naboen kjører, hvilket hus han har, hvilke kjøkkenstoler han har kjøpt etter den vasen fra Halvor Bakke som likesågreit kunne vært en til 50,- fra Europris. Det eneste er at hvis naboen er fornøyd og synes det er stas, så ja da skal jeg være med på det og glad på hans vegne. Eller hennes for den del. Heldigvis har jeg ingen i slekta som har brydd seg annet enn å gratulere med kjøp av bil, utstyr, bolig etc. og noen vil høre mer/se. Eller, jeg har ei svigerinne, men det bare blokkerer jeg, har ikke tid til slikt i hverdagen. Ellers er jo misunnelse ganske normalt? Eller? Jeg er jo piss misunnelig på de med 4-serie, X5, 5-serie, Z4, M-biler og listen bare fortsetter helt til omtrent alle modellene fra BMW er nevnt. Men det skaper engasjement i form av glede og ikke negativitet. Pris er heller aldri spørsmål, pris er privat. Heier på alle som bruker penger på hobbyene sine, sykler, biler og bolig. Har du en trøsykkel til 120 000,-, dritkult.

Godt sagt - helt enig!

Skrevet
1 hour ago, Snagg30 said:

Han er virkelig på hogget for tiden! Typisk moldensere å sparke en mann som allerede ligger nede

Hvor mange ganger har du spilt «Many Men» av 50 Cent i det siste?

Skrevet
On 8/25/2025 at 10:39 AM, Snagg30 said:

Ganske nøyaktig 2 uker siden den ble kjørt til Son og nå er den klar i løpet av noen dager. PAW er helt rått! Rudskogen 13 sep :D 

Trenger ikke Porsche-motorer innkjøring i x antall kilometer slik som i gamle dager?   Rudskogen med flett ny motor høres jo litt sketchy ut?

Skrevet
1 minutt siden, Werther skrev:

Trenger ikke Porsche-motorer innkjøring i x antall kilometer slik som i gamle dager?   Rudskogen med flett ny motor høres jo litt sketchy ut?

Jo det stemmer, Patrick hos Porsche center Son som tidligere jobbet hos Manthey sier 1000km også olje skift. Jeg drøyer til med litt flere km en det, men henter bilen til helga og har ei god uke på meg så null stress, skal kjøre en omvei hjem på 800km :). Kjørte forrige 911’a 21.500km på 10 måneder så jeg skal nok få til det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...