Ron Jeremy Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 13 minutter siden, flobben skrev: En interessant video på hvorfor motorer dør Er dette som er trist med nyere fossil motorer, de er tynet for minimum CO2 utslipp. Som går ut over forbruker nr 2 og utover. Dessverre er dette et EU krav som skal grønnvaske bilindustrien, men som i det lange løp - gjør det dyrere og mindre forutsigbart for forbrukere. Alt er optimalisert og skalert ned fôr idealismen sin skyld. Når var den siste «robuste» fossilmotoren tro? M56, M54? B58? BMWE39turbo reagerte på dette 1
Emilsen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden På 11.1.2026 den 12.05, Snagg30 skrev: Sitter og skal bestille bil tog for ferien i juni og lurte på om noen her inne har erfaring med selve påkjøring og avkjøring? Fant et klipp på YouTube med en ganske så grei avkjøring rampe jeg knapt hadde turt å kjørt 6-serien av. Hadde du brukt disse @awt? Tenker du fra Hamburg og sørover? Jeg og et par kamerater tok et natt-tog fra Hamburg til Innsbruck, men det var med motorsykkel. Husker ikke så alt for mye av/påkjøring bortsett fra at det var ganske trangt i underetasjen med en høy motorsykkel. Med en 6-serie tipper jeg du får plass oppe. Mener det var noen ganske lave sporty biler på toget, så av og påkjøring med en 6 GT burde ikke være noe problem. Kan dog si at du nesten må ha en sovekupé. Det var dessverre ikke ledig når vi tok tog og de to togturene er noen av de verste nettene jeg har hatt, ble ikke akkurat mye søvn. Sitte 6 stk inne i en trang kupé var ikke behagelig. På tur hjem igjen var det en tysker med en helt jævlig kols hoste som drev på hele natta 🫠 Også burde vi hatt euro på toget, for der tok de ikke kort! Vi hadde ikke kjøpt med noe mat eller drikke såklart 😛 Skal sies at alt ble fort glemt når vi begynte å kjøre fra Innsbruck, alpene er og forblir helt magisk. Vi brukte ÖBB, men ser ikke ut som de reiser fra Hamburg med biltog lenger.
Snagg30 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 18 minutter siden, Emilsen skrev: Tenker du fra Hamburg og sørover? Jeg og et par kamerater tok et natt-tog fra Hamburg til Innsbruck, men det var med motorsykkel. Husker ikke så alt for mye av/påkjøring bortsett fra at det var ganske trangt i underetasjen med en høy motorsykkel. Med en 6-serie tipper jeg du får plass oppe. Mener det var noen ganske lave sporty biler på toget, så av og påkjøring med en 6 GT burde ikke være noe problem. Kan dog si at du nesten må ha en sovekupé. Det var dessverre ikke ledig når vi tok tog og de to togturene er noen av de verste nettene jeg har hatt, ble ikke akkurat mye søvn. Sitte 6 stk inne i en trang kupé var ikke behagelig. På tur hjem igjen var det en tysker med en helt jævlig kols hoste som drev på hele natta 🫠 Også burde vi hatt euro på toget, for der tok de ikke kort! Vi hadde ikke kjøpt med noe mat eller drikke såklart 😛 Skal sies at alt ble fort glemt når vi begynte å kjøre fra Innsbruck, alpene er og forblir helt magisk. Vi brukte ÖBB, men ser ikke ut som de reiser fra Hamburg med biltog lenger. Jeg har bestilt tog fra Hamburg til München, jeg kommer et par dager før fruen og ungene lander i Frankfurt og München er veldig nærme glocknerpasset i Østerrike så legger ruten først dit, jeg reiser med GT3’n er derfor jeg prøver å spare litt autobahn km da det blir ganske mye ellers på turen samt derfor jeg stresser litt med avkjøringa, men har sendt de email om å få stå nede. Har sett noen klipp hvor folk skulle kjøre på med sykler nede og de må legge seg ned på bensin tanken for å ikke ta i taket. Togene er ganske gamle og skriker ikke veldig luksus så jeg har bestilt med egen sovekupé, skjer ikke at jeg deler rom med andre 😅 takk for tips angående euro! jeg har bestilt med urlabus express
HakonLimseth Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg skal prøve å reparere en del ledninger på E21en, siden både ledningene og isolasjonen begynner å bli dårlige. Planen er å reparere dette ved å kutte ledningene nærme området hvor isolasjonen begynner å gå i oppløsning, tre på krympeslange og deretter skjøte dem sammen igjen. Jeg har hørt at lodding gir den mest robuste koblingen mellom to ledninger, men jeg har også hørt at loddepunkter kan gjøre skjøten "sprø". I områder med mye vibrasjon eller mekanisk belastning kan dette føre til at ledningene lettere knekker. Er det sant? Hvilke løsninger har dere erfaring med, og har dere noen anbefalinger?
E.C. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Her er min prioriterte rekkefølge: 1) Uisolert skjøtehylse krympet med spesialtang beregnet for denne typen hylser med krympestrømpe med lim over. 2) Isolert skjøtehylse med lim krympet med spesialtang for disse (her bruker mange feil tang, ting "funker", men den elektriske tilkoblingen er ofte meget laber eller så er isolasjonen skadet). 3) Lodding med krympeslange over. Jumboplass, men kan sporadisk brukes om det er krise og man skal prøve å redde en sær pin som man ikke greier ellers. HakonLimseth og uglefossen reagerte på dette 2
Espen.st Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Alltid noe gøy som dukker opp i tesla forumene🤣 sveigis, BMWE39turbo, Eystein Ose og 5 andre reagerte på dette 1 7
HakonLimseth Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 time siden, E.C. skrev: Her er min prioriterte rekkefølge: 1) Uisolert skjøtehylse krympet med spesialtang beregnet for denne typen hylser med krympestrømpe med lim over. 2) Isolert skjøtehylse med lim krympet med spesialtang for disse (her bruker mange feil tang, ting "funker", men den elektriske tilkoblingen er ofte meget laber eller så er isolasjonen skadet). 3) Lodding med krympeslange over. Jumboplass, men kan sporadisk brukes om det er krise og man skal prøve å redde en sær pin som man ikke greier ellers. Sett disse her er ganske populære. Er det noe du har prøvd?
E.C. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ser riktig ish ut det. Har ikke prøvd sånne billigere tenger selv, men IWISS fra Ali-Express pleier å være OK til prisen. Du kan også se om du finner litt mer proffe tenger på finn til en hyggelig pris. Går for ned mot 2-300 kr av og til. Abiko/Elpress med betegnelse DKB xxxx. 0760 betyr fra 0,70 kvmm til 6,0 kvmm. Så har man også 0325.
Saltkjelen Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Ja, Tesla-sidene er noe for seg selv @Espen.st. Om dagen er tung, er det bare å hoppe rett inn på en Tesla-side for å få opp humøret. Espen.st og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden @Espen.st Det dukker opp noen gullkorn. Det aller meste er brukerfeil, men så har man noen da: Espen.st, Dusy og Saltkjelen reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden Mens noen vil melde seg ut, ønsker jeg å melde meg inn. Hvilken genial Tesla-side er dette?
Daniel. Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden 10 timer siden, Ron Jeremy skrev: Når var den siste «robuste» fossilmotoren tro? M56, M54? B58? M56 har vi vel ikke her i Europa? N52B30 skal være ganske så robust. Har i hvertfall sett mange av disse med ganske høy kilometerstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå