papertiger Skrevet Søndag kl. 09:19 Skrevet Søndag kl. 09:19 5 hours ago, Werther said: Situasjonen er en annen i Stor-Oslo... Der kryr det av el-sparkesyklister uten hjelm som kjører overalt, gjerne på 4-feltsvei, over fotgjengerfelt eller på rødt lys. Ser ut til at de fleste under 50 er mer opptatt med å stirre ned i en skjerm enn å overleve. Ser ikke helt vitsen med fokuset på bilbelte når det kryr av folk på elsykkel og el-sparkesykkel som kommer dundrende i 40 km/t. Mye mer penger å hente til Statskassen i bøter for å kjøre uten belte eller for fort, men det har sikkert ingenting med saken å gjøre da Staten alltid ønsker det beste for deg og dine. Akkurat det har du nok rett i - Elsparkesyklister er et hederlig unntak som stort sett aldri bruker hjelm uansett hvor vi befinner oss - med fare for å generalisere. Med de store kostnadene samfunnet belastes med i forbindelse med ulykkene disse er involvert i, er det rart at hjelm ikke er påbudt.
papertiger Skrevet Onsdag kl. 08:05 Skrevet Onsdag kl. 08:05 Det gledes til å se denne italienske F80'en på RL-skilter i området i løpet av sommeren. Eller allerede i april på Autopia Expo. https://www.bilnorge.no/ferrari-ferrari-f80-formula-automobile/super-ferrari-med-norsk-kjoper/4158614 Ampera, fupsaker og RNJ reagerte på dette 3
RNJ Skrevet Onsdag kl. 09:19 Skrevet Onsdag kl. 09:19 Jeg har aldri kjørt bil nord for Trondheim og vurderer en tur til Tromsø i februar. Kjører da 750d xDrive. Bilen står på gode piggfrie vinterdekk men jeg har også et hjulsett med ubrukte piggdekk. Vil anta at piggdekk er en no brainer for en sånn tur, men tenkte å høre om noen her har meninger om dette.
ahj Skrevet Onsdag kl. 10:19 Skrevet Onsdag kl. 10:19 56 minutter siden, RNJ skrev: Jeg har aldri kjørt bil nord for Trondheim og vurderer en tur til Tromsø i februar. Kjører da 750d xDrive. Bilen står på gode piggfrie vinterdekk men jeg har også et hjulsett med ubrukte piggdekk. Vil anta at piggdekk er en no brainer for en sånn tur, men tenkte å høre om noen her har meninger om dette. Piggdekk uten tvil. Har familie i nord og har kjørt noen ganger opp til jul. Det kan være sol hele veien, eller som i 2022. Det verste snøværet jeg noensinne har kjørt i. 5 meter sikt og ubrøyta veier. De salter ikke nord for Trondheim. Så forvent glatte veier, is og snø. RNJ reagerte på dette 1
Otis Skrevet Onsdag kl. 10:26 Skrevet Onsdag kl. 10:26 Det saltes helt til Asp, nord for Steinkjer. Men etter der er det ingen salting. Det er helt OK å kjøre med piggfriedekk i hele norge, man må bare kjøre etter forholdene. Ellers er saltfjellet det store usikkerhetsmomentet for deg, eneste plassen med kolonnekjøring, til vanlig. Men du verden det er fint over der, når været er flott. Nå er det jo helt ny E6 mange plasser nordover, så det er en flott tur. Det er en veldig flott kjøretur å kjøre til Tromsø. Mye fint natur og fjell, spesielt rundt Fauske og Narvik-Tromsø. Eneste ferge, er rett før Narvik. fupsaker, RNJ og laffe reagerte på dette 3
bricks Skrevet Onsdag kl. 11:17 Skrevet Onsdag kl. 11:17 (endret) 2 timer siden, RNJ skrev: Jeg har aldri kjørt bil nord for Trondheim og vurderer en tur til Tromsø i februar. Kjører da 750d xDrive. Bilen står på gode piggfrie vinterdekk men jeg har også et hjulsett med ubrukte piggdekk. Vil anta at piggdekk er en no brainer for en sånn tur, men tenkte å høre om noen her har meninger om dette. Ingen problem å kjøre piggfritt,Jeg kjører piggfritt på firmabilen(Transit 4x4),ca 30000km i året,i området Nordland, Troms og deler av finnmark.Prøvde det første gangen i 94, har vært litt utvikling siden da Anbefaler å Ta ferge fra Drag-Kjøpsvik ene veien,kommer til Narvik da Endret Onsdag kl. 11:22 av bricks fupsaker, RNJ og laffe reagerte på dette 3
bricks Skrevet Onsdag kl. 11:29 Skrevet Onsdag kl. 11:29 Siden det er en del teknisk intersserte folk her Kjøpte meg 3 printer på Black Friday, uten at jeg helt visste hva jeg skulle bruke den til Her er det en som har laget en Modell av Unimog, helt fantastisk bygg HakonLimseth, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 3
HakonLimseth Skrevet Onsdag kl. 11:52 Skrevet Onsdag kl. 11:52 19 minutter siden, bricks skrev: Siden det er en del teknisk intersserte folk her Kjøpte meg 3 printer på Black Friday, uten at jeg helt visste hva jeg skulle bruke den til Henta tilfeldigvis min første 3D printer på mandag, en Bambu Lab A1 😃 Har hittil printet en type 2 ladekontakt-holder til el-bilen og en boks for å kunne fastmontere ladeboksen på veggen. Artige saker, helt sykt hvor fort utviklingen har gått og hvor enkelt alt er blitt. Hvilken 3D printer gikk du for?
bricks Skrevet Onsdag kl. 12:03 Skrevet Onsdag kl. 12:03 Ble en Bambu Lab X1, laget en del bokser til garasjen, litt prøv og feil Men utrolig morsomt Har printet ut denne, gal trønder som har laget filene .Det som er imponerende er att han har laget denne ut i fra bilder og spec funnet på nett
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 12:21 Skrevet Onsdag kl. 12:21 17 minutter siden, bricks skrev: Ble en Bambu Lab X1, laget en del bokser til garasjen, litt prøv og feil Men utrolig morsomt Har printet ut denne, gal trønder som har laget filene .Det som er imponerende er att han har laget denne ut i fra bilder og spec funnet på nett Dere fucker opp algoritmene på YT for meg nå som egentlig kun har bilpleie- og bilrelatert innhold til å også ha RC osv. bricks reagerte på dette 1
mslello Skrevet Onsdag kl. 12:44 Skrevet Onsdag kl. 12:44 2 timer siden, ahj skrev: Piggdekk uten tvil. Har familie i nord og har kjørt noen ganger opp til jul. Det kan være sol hele veien, eller som i 2022. Det verste snøværet jeg noensinne har kjørt i. 5 meter sikt og ubrøyta veier. De salter ikke nord for Trondheim. Så forvent glatte veier, is og snø. Skal love deg de salter nord for Trondheim ja 🤮 Der jeg bor (8 mil nord for Trondheim) har de til og med begynt å salte i boligfeltene. Sikkert billigere for kommunen.. 😡 Som Otis sier, så saltes det til Asphaugen nord for Steinkjer, men når vi kjørte hesthenger for ett par uker siden, var det bart helt til Snåsaheia før det ble vinterføre. RNJ reagerte på dette 1
ahj Skrevet Onsdag kl. 13:02 Skrevet Onsdag kl. 13:02 15 minutter siden, mslello skrev: Skal love deg de salter nord for Trondheim ja 🤮 Der jeg bor (8 mil nord for Trondheim) har de til og med begynt å salte i boligfeltene. Sikkert billigere for kommunen.. 😡 Som Otis sier, så saltes det til Asphaugen nord for Steinkjer, men når vi kjørte hesthenger for ett par uker siden, var det bart helt til Snåsaheia før det ble vinterføre. Når vi har kjørt har det stoppet ved Lillehammer og begynt rett sør for trondheim. Men fra Snåsavannet til Tromsø har jeg ikke sett et eneste saltkorn. For min at det saltes 80km av en tur på 1300km så regner jeg den turen som lite saltet. Det er min mening Otis, mslello og RNJ reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 16:03 Skrevet Onsdag kl. 16:03 7 timer siden, papertiger skrev: Det gledes til å se denne italienske F80'en på RL-skilter i området i løpet av sommeren. Eller allerede i april på Autopia Expo. https://www.bilnorge.no/ferrari-ferrari-f80-formula-automobile/super-ferrari-med-norsk-kjoper/4158614 Veldig gøy at Ertvaag skaffer sånne biler til Norge. Han vel nå den eneste som kjøper slike sinnsyke biler som ennå ikke har flyttet til Sveits. I fjor importerte han en Ferrari F40 og en F50, så nå er det en F40 på norske veier igjen etter at den AR regga bilen ble eksportert for noen år siden.
HakonLimseth Skrevet Onsdag kl. 17:13 Skrevet Onsdag kl. 17:13 5 timer siden, bricks skrev: Ble en Bambu Lab X1, laget en del bokser til garasjen, litt prøv og feil Men utrolig morsomt Har printet ut denne, gal trønder som har laget filene .Det som er imponerende er att han har laget denne ut i fra bilder og spec funnet på nett Bambu Lab X1 er jo et skikkelig råskinn av en maskin. Spesielt hvis man skal printe litt mer robuste materialer må det jo være supert å ha en lukket maskin. Så selv på en P1S combo, men endte opp med A1 siden jeg ikke vet hvor lenge 3D-printing hobbyen varer. Med eller uten AMS?
papertiger Skrevet Onsdag kl. 17:21 Skrevet Onsdag kl. 17:21 1 hour ago, Fredrik 90 said: Veldig gøy at Ertvaag skaffer sånne biler til Norge. Han vel nå den eneste som kjøper slike sinnsyke biler som ennå ikke har flyttet til Sveits. I fjor importerte han en Ferrari F40 og en F50, så nå er det en F40 på norske veier igjen etter at den AR regga bilen ble eksportert for noen år siden. Jepp, stemmer det. Er så herlig å se de på skilter også, Veyron og 918 har jeg blant annet sett flere ganger. Og når 599GTB var ny, må ha vært i studietiden i 2009-2010, såg jeg til stadighet denne stå parkert i parkeringshuset under der equity fondet han er medeier i har kontor. Han har med dette tilskuddet The Great 6 fra Ferrari, og alle blir visst stilt ut på Autopia. Snagg30 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå