Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Og da er det ekstra surt å lese denne

https://e24.no/boers-og-finans/i/JOQd5m/sverige-kan-oeke-stroemstoette-og-senke-bensinpriser-hvis-krigen-forverres

I Sverige viser de handling når situasjoner i verdensbildet endrer på økonomien i hjemlandet. Sverige har i dag borgerlig regjering! Men i Norge så skal man sitte å se situasjonen an, vente for å se på konsekvensene..vente til det allerede er for sent og virkningene kommer.

Jeg skulle så gjerne visst hva en AP velger mener har blitt bedre med rødgrønn regjering. Jeg har spurt flere jeg vet stemmer på rød grønn side men jeg får liksom ikke noe tydelig svar. Så nå sitter vi her med med stadig dyrere strøm, mat og drivstoff. Lønnsveksten er laber, renta er høy og kjøpekraften er svekket sett mot sammenlignbare land. Verdiskaperne i samfunnet diskrimineres ut av landet slik at investeringene i næring  går ned. Historisk svak krone er ett resultat av dette. Og likevel så blir rødgrønn side gjenvalgt, jar fatter det ikke.  Det er rett og slett dårligere økonomiske tider i landet vårt akkurat nå. 

Nå kjører jeg bare EL, men ser jo med spenning på akkurat hvordan Sverige løser dette, for jeg bor ca 25 min fra nærmeste fyllestasjon i Sverige... :) 

Skrevet
41 minutter siden, mslello skrev:

Er jo flere enn meg som har vurdert mellom pigg og piggfritt. Dette dekket fra Nokian tror jeg at jeg skal prøve ved neste anledning. 

Her ved Trondheimfjorden har vi ofte litt is selv om det er mildt da, så litt spent på hvordan det fungerer på sånt føre.

Hadde vært morsomt å målt effekten på veislitasje og svevestøv opp mot ett konvensjonelt dekk. Hvis dette er en teknologi som kan minke veislitasje og svevestøv så er det jo fantastisk. Dette høres ut som ett ypperlig dekk for forholdene her på Sørlandet også. Her er det liksom enten eller, men det er ikke til å stikke under en stol at vi ofte har ganske lange perioder igjennom vinteren med plussgrader og våt vei. 

21 minutter siden, fupsaker skrev:

Nå kjører jeg bare EL, men ser jo med spenning på akkurat hvordan Sverige løser dette, for jeg bor ca 25 min fra nærmeste fyllestasjon i Sverige... :) 

Ja det skal bli spennende å se, og ikke minst om Norge følger etter. På tross av at man sitter med ett inntrykk av at "alle" kjører elbil i Norge så utgjør elbiler kun 20% av bilparken. Så en diskusjon rundt drivstoff priser er fortsatt relevant for de fleste. 

Skrevet
2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde vært morsomt å målt effekten på veislitasje og svevestøv opp mot ett konvensjonelt dekk. Hvis dette er en teknologi som kan minke veislitasje og svevestøv så er det jo fantastisk. Dette høres ut som ett ypperlig dekk for forholdene her på Sørlandet også. Her er det liksom enten eller, men det er ikke til å stikke under en stol at vi ofte har ganske lange perioder igjennom vinteren med plussgrader og våt vei. 

Ja det skal bli spennende å se, og ikke minst om Norge følger etter. På tross av at man sitter med ett inntrykk av at "alle" kjører elbil i Norge så utgjør elbiler kun 20% av bilparken. Så en diskusjon rundt drivstoff priser er fortsatt relevant for de fleste. 

Hmm, mente de hadde noe lignende allerede med Hakapellita 6, iallefall de beste piggdekkene jeg har hatt, hadde de i 6-7 sesonger og ikke en eneste pigg manglet, i tilegg var de meget støysvake på bar asfalt, neste gang jeg skal skifte dekk så blir det nok Nokian igjen, kjører piggfritt nå og selv om det er flott her på Vestlandet som det så og si nesten aldri er snø og nesten bare, bare veier såm har du de få gangene det er "Klink is"

Skrevet (endret)
3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vet ikke om du er helt oppdatert, men det er solgt nesten 1,1 million elbiler i Norge (noen er nok vraket allerede). Men elbilandelen nærmer seg 33% av personbilparken 🙃Dvs. antagelig over 33% nå i skrivende stund.

Endret av teerex
Skrevet
23 minutter siden, Haug530D skrev:

Hmm, mente de hadde noe lignende allerede med Hakapellita 6, iallefall de beste piggdekkene jeg har hatt, hadde de i 6-7 sesonger og ikke en eneste pigg manglet, i tilegg var de meget støysvake på bar asfalt, neste gang jeg skal skifte dekk så blir det nok Nokian igjen, kjører piggfritt nå og selv om det er flott her på Vestlandet som det så og si nesten aldri er snø og nesten bare, bare veier såm har du de få gangene det er "Klink is"

Her i Troms er det piggfritt som gjelder. Har kjørt piggfritt i snart 30 år, med noen små unntak 🙂 Pigger er ikke noe gøy.

Men klart, om jeg var nødt til å kjøre visse strekninger tidlig hver eneste morgen uansett vær og føre så hadde jeg kanskje revurdert det. Iallefall på den ene bilen. Det er alltid noen ganger de ikke rekker å strø/salte ved heftige væromslag. Men det har nå gått bra allikevel. Før hadde jeg gjerne pigg på den ene bilen og piggfritt på den andre. Min de siste årene har jeg hatt piggfritt på begge bilene.

Skrevet

Noen som klarer å finne fargekode og interiør farge utifra VIN?😁 Evt utstyrsliste. Får bare feilmelding på mdecoder.com.

WBADA7101D8463081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...