Dusy Skrevet Fredag kl. 18:47 Skrevet Fredag kl. 18:47 7 minutes ago, Saltkjelen said: Gratulerer (med blå i4), @Dusy. Stas! Var den M550n fortsatt til salgs? 😅 tusen takk for det, Lasse! Føles uvirkelig ut, men på en god måte heldigvis.
ahj Skrevet Lørdag kl. 08:38 Skrevet Lørdag kl. 08:38 16 timer siden, Fredrik 90 skrev: Dette er egentlig ikke overraskende, Norge må jo være det landet i verden med flest Porsche forhandler per innbygger. Ett fremragende eksempel på at det har vært veldig gode økonomiske tider i dette landet. Dette er jo egentlig et tegn i tiden, i dagens usikre økonomiske tider og med tuttifrutti gjengen på Stortinget så stoppet økonomien veldig opp. Folk har mindre penger å rutte med, renta er uforutsigbar, levekostnadene øker og folk med penger er mer forsiktig med å bruke dem. Nå la nettopp Anton Martin ned sin forhandler i Oslo, jeg tror flere Porsche forhandlere kommer til å lukke. Neste ut blir enten en av de to i Oslo eller i Kristiansand. De som kanskje ville kjøpt en ny Macan kjøper nok heller en iX3 og 911 kundene sitter enten på bilen de har eller kjøper brukt. Helt enig. Ser for meg at Porsche på Gardermoen er neste, de har fått et rykte her i området for å være vanskelig og dårlig kundeservice. Oslo derimot har langt bedre rykte. Macan er også bare problemer, en av de 2 lånebilene jeg hadde når min var på garanti jobb var det alltid noe galt med. Radio som ikke fungerte, starte ikke osv. fupsaker reagerte på dette 1
ahj Skrevet Lørdag kl. 08:39 Skrevet Lørdag kl. 08:39 13 timer siden, Dusy skrev: Var den M550n fortsatt til salgs? 😅 tusen takk for det, Lasse! Føles uvirkelig ut, men på en god måte heldigvis. Gratulerer så mye!
papertiger Skrevet Lørdag kl. 11:20 Skrevet Lørdag kl. 11:20 (endret) Gratulerer så mye @Dusy, kjempestas! Ligger masse tips i barnevogntråden og barnesetetråden på hvordan kjøpe bilstol og vogn tilpasset en kompakt 4-serie Endret Lørdag kl. 11:20 av papertiger mr.pingu, fupsaker og Dusy reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet Lørdag kl. 11:31 Skrevet Lørdag kl. 11:31 Gratulerer så mye @Dusy Dusy reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet Lørdag kl. 11:42 Skrevet Lørdag kl. 11:42 Gratulerer så masse @Dusy! Ligger mange GT3’er for salg og du får barne sete i samtlige så null stress. fupsaker, Dusy, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Dusy Skrevet Lørdag kl. 13:17 Skrevet Lørdag kl. 13:17 1 hour ago, papertiger said: Gratulerer så mye @Dusy, kjempestas! Ligger masse tips i barnevogntråden og barnesetetråden på hvordan kjøpe bilstol og vogn tilpasset en kompakt 4-serie Tusen takk for det! det skal jeg definitivt lese meg opp på, selv om fruen er fast bestemt på at det blir BMW vogn 😂 1 hour ago, mr.pingu said: Gratulerer så mye @Dusy Tusen takk for det 1 hour ago, Snagg30 said: Gratulerer så masse @Dusy! Ligger mange GT3’er for salg og du får barne sete i samtlige så null stress. Hahaha, tusen takk for det Simon Dette er det første gode tipset noen har gitt meg siden vi fikk nyheten. papertiger reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 23:58 Skrevet Lørdag kl. 23:58 15 timer siden, ahj skrev: Helt enig. Ser for meg at Porsche på Gardermoen er neste, de har fått et rykte her i området for å være vanskelig og dårlig kundeservice. Oslo derimot har langt bedre rykte. Macan er også bare problemer, en av de 2 lånebilene jeg hadde når min var på garanti jobb var det alltid noe galt med. Radio som ikke fungerte, starte ikke osv. Ja man kan spørre seg hva man skal med tre Porsche sentere rundt Oslo, ta med Son og Fredrikstad også så er det hele fem Porsche senter på det sentrale østlandsområdet. Det er like mange som det er Porsche senter i hele Danmark… Det virker som de har bygget ut sitt forhandler nett ut ifra at den Taycan bølgen som var for noen år siden skulle vedvare hvert år. Macan mistet fort nyhetens interesse kombinert med at det er færre folk der ute som vil bruke 1 mill på ny bil. Taycan er blitt for dyr, nye elektriske Cayenne har ikke solgt i nærheten av så mange som forventet. Når de som har penger og skal ha det nyeste har handlet seg ferdig så blir det på nytt stille i salgslokalet. 911 salget er stabilt men volumet er alt for lavt til å kunne holde ett slikt forhandlernett gående. I April ble det regget 10 stk 911…egentlig ikke dårlig men alt for lavt volum. Vanlig Cayenne virker det som om rikfolk er litt lei av, etter 4-5 Cayenne på rad så ser jeg stadig flere av dem i G-Wagen og nye Range Rover. Ron Jeremy, ahj, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
Werther Skrevet Søndag kl. 23:17 Skrevet Søndag kl. 23:17 23 hours ago, Fredrik 90 said: Ja man kan spørre seg hva man skal med tre Porsche sentere rundt Oslo, ta med Son og Fredrikstad også så er det hele fem Porsche senter på det sentrale østlandsområdet. Det er like mange som det er Porsche senter i hele Danmark… Det virker som de har bygget ut sitt forhandler nett ut ifra at den Taycan bølgen som var for noen år siden skulle vedvare hvert år. Som ikke det er nok har Porsche Center Fredrikstad og Porsche Center Son fått økt konkurranse fra "nye" Autotuning Vestby som også selger gromme Porscher. "Autotuning AS" er en veldig sterk merkevare i Østfold/Akershus/Oslo - Autotuning var en Porsche-sjappe i Råde (Østfold) i ca 20 år til de ble kjøpt opp og slått sammen med nystartede Porsche Center Son i ca 2011. Jeg kjøpte selv en 1985 Porsche 911 Carrera 3.2 av Autotuning-grunderen Espen Olsen i 2010. Det siste Porsche Center Fredrikstad/Son trengte var en slik konkurrent i nabolaget, de stjeler bra med kunder. Det er ikke plass til alle. fupsaker reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet Mandag kl. 07:33 Skrevet Mandag kl. 07:33 8 timer siden, Werther skrev: Som ikke det er nok har Porsche Center Fredrikstad og Porsche Center Son fått økt konkurranse fra "nye" Autotuning Vestby som også selger gromme Porscher. "Autotuning AS" er en veldig sterk merkevare i Østfold/Akershus/Oslo - Autotuning var en Porsche-sjappe i Råde (Østfold) i ca 20 år til de ble kjøpt opp og slått sammen med nystartede Porsche Center Son i ca 2011. Jeg kjøpte selv en 1985 Porsche 911 Carrera 3.2 av Autotuning-grunderen Espen Olsen i 2010. Det siste Porsche Center Fredrikstad/Son trengte var en slik konkurrent i nabolaget, de stjeler bra med kunder. Det er ikke plass til alle. Kanskje de får sin storhetstid igjen? De var jo kanskje virkelig litt mer mot puristene med både Carrera GT, RUF osv, om jeg ikke husker feil. Det er for mange rundt her som du sier, jeg tror faktisk at jeg bytter Taycenen mot noe annet nå, selv om jeg aldri har hatt en bedre bil.
ahj Skrevet Mandag kl. 07:37 Skrevet Mandag kl. 07:37 På 10.5.2026 den 1.58, Fredrik 90 skrev: Ja man kan spørre seg hva man skal med tre Porsche sentere rundt Oslo, ta med Son og Fredrikstad også så er det hele fem Porsche senter på det sentrale østlandsområdet. Det er like mange som det er Porsche senter i hele Danmark… Det virker som de har bygget ut sitt forhandler nett ut ifra at den Taycan bølgen som var for noen år siden skulle vedvare hvert år. Macan mistet fort nyhetens interesse kombinert med at det er færre folk der ute som vil bruke 1 mill på ny bil. Taycan er blitt for dyr, nye elektriske Cayenne har ikke solgt i nærheten av så mange som forventet. Når de som har penger og skal ha det nyeste har handlet seg ferdig så blir det på nytt stille i salgslokalet. 911 salget er stabilt men volumet er alt for lavt til å kunne holde ett slikt forhandlernett gående. I April ble det regget 10 stk 911…egentlig ikke dårlig men alt for lavt volum. Vanlig Cayenne virker det som om rikfolk er litt lei av, etter 4-5 Cayenne på rad så ser jeg stadig flere av dem i G-Wagen og nye Range Rover. En hos Porsche Son sa at dem fikk press av Porsche Norge at de må ha en butikk i Fredrikstad ellers var det noen andre som fikk den butikken. Samme sa han om Gardermoen, den var egentlig ment å være på Hamar. Men Porsche Norge krevet at den skulle være på Gardermoen. Enig angående Cayenne, tror de også går over på annet pga at Cayenne er el. En jeg kjenner solgte sine RS biler og kjører i dag AMG V8 varebil. fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 09:34 Skrevet Mandag kl. 09:34 1 time siden, ahj skrev: En hos Porsche Son sa at dem fikk press av Porsche Norge at de må ha en butikk i Fredrikstad ellers var det noen andre som fikk den butikken. Samme sa han om Gardermoen, den var egentlig ment å være på Hamar. Men Porsche Norge krevet at den skulle være på Gardermoen. Enig angående Cayenne, tror de også går over på annet pga at Cayenne er el. En jeg kjenner solgte sine RS biler og kjører i dag AMG V8 varebil. Høres ikke ut som de har helt den strategiske strukturen på plass i organisasjonen i Norge. I 2012 åpna de jo Porsche Center i Arendal…av alle plasser. I 2020 ble denne flyttet til Kristiansand som i utgangspunktet er en mer fornuftig plassering. I 2012 var dette eneste forhandler mellom Stavanger og Oslo så de solgte greit med bil, i ettertid har Porsgrunn også kommet til på strekningen. Gardermoen plasseringen er merkelig, Hamar hadde passer mye bedre. Etter Gardemoen så er ikke neste forhandler lags E6 før man kommer til Trondheim. Det som er litt merkelig med Cayenne nå er at den nye modellen er helelektrisk mens den "gamle" har fått sin andre facelift og skal selges videre. Alle tror at Cayenne nå kun er elbil men den gamle kan fortsatt kjøpes både som ren ICE og PHEV. Litt som med Volvo XC90 og EX90… For ett surr og rot bilfabrikkene holder på med nå. Ron Jeremy og ahj reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Mandag kl. 13:56 Skrevet Mandag kl. 13:56 På 8.5.2026 den 20.33, Dusy skrev: Jaja, bruker mye tid på Finn.no for å dagdrømme etter nye vogner. Men ser ut som det blir å skaffe seg en slik en isteden: 😳 Gratulerer så mye @Dusy 😊. En ny era dette og det er nå du virkelig får sett hvem som er sjefen noen få år fremover .😊 Men koslig er det og man får se ting på en annen måte . Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Mandag kl. 16:51 Skrevet Mandag kl. 16:51 2 hours ago, sveigis said: Gratulerer så mye @Dusy 😊. En ny era dette og det er nå du virkelig får sett hvem som er sjefen noen få år fremover .😊 Men koslig er det og man får se ting på en annen måte . Tusen takk for det, Jan! Ja, er bare å stålsette seg. Men, jeg gleder meg aller mest. En helt ny epoke i livet dette! sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå