Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til dekkhenger som er lang nok og tåler 2 i3-dekk utenpå hverandre? 

Denne kunne gått, men jeg skal henge de under en verktøybenk, som gjør at det er begrenset med høyde under til å løfte de innpå.
image.thumb.png.c7c356e7a7c4320d121842e71c2e83b9.png

Skrevet

Jeg bruker disse snudd 90 grader (altså kortsiden mot vegg) til X4-hjulene. Får kanskje to stk. i3-hjul på her?

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppbevaring/hyller/hyllekonsoller/forsterket-konsoll-016024/?srsltid=AfmBOoo7smVaJiollTNtYz9BbC1bXDA-kzBpgSeE9JHh1j4rEs1bKpm1v9c&gclid=CjwKCAjwn4vQBhBsEiwAq3hhNyRPaXwhwEugaUwIMg8cLjmxF3WyNxcqgJ1n1uiqPD95oOm49IauqhoCOLoQAvD_BwE

Finnes i flere lengder, tror jeg har 27x40.

Eneste er om skråstaget kan skape litt trøbbel?

Skrevet
8 minutes ago, awt said:

Genialt! Akkurat noe slikt jeg var ute etter, men uten skråstaget som lager problemer ja. Det åpnet dører, så fant disse på Megaflis. Snu disse med kortsiden til vegg så burde det gå bra. Takk for tips!

image.thumb.png.4a69bc4a6f6b60220b01432030b575f1.png

Skrevet

Flott. :)

Legg på sånn filt som er under stolben på toppen, så slipper du å være redd for å ripe opp felgene.

Skrevet
2 hours ago, awt said:

Flott. :)

Legg på sånn filt som er under stolben på toppen, så slipper du å være redd for å ripe opp felgene.

Sist jeg hadde de hengende på tilsvarende vis (før jeg lagde rack som jeg satte de i) snitta jeg opp en hageslange å tredde over, funka også bra. 

Skrevet

Synd at Pettersen går inn, men forhandlere som Bengtson Automarine, ByMedhus, Autonero osv går tilsynelatende "så det griner" så markedet er jo der. 

Skrevet
1 minutt siden, Lars89 skrev:

Synd at Pettersen går inn, men forhandlere som Bengtson Automarine, ByMedhus, Autonero osv går tilsynelatende "så det griner" så markedet er jo der. 

Kong Helle gjør det også ganske bra 

Skrevet
2 timer siden, Fahad skrev:

Screenshot_20260512_195601_Facebook.jpg

Dette var leit å høre, disse har over årene tatt inn mye gromme biler til landet. Ett varemerke er at de ofte likte å registrere bilene med PA skilter, som i Pettersen Autoimport. PA kombinasjonen tilhører i utgangspunktet indre distrikter i Agder og Telemark.

Men som med veldig mange andre aktører  som har basert sin virksomhet på bruktimport av premiumbiler så bukker de under. Alt går går liksom i mot levebrødet, alt fra høyere bruktbilpriser i Tyskland, svak krone, høyere avgifter, høy rente og en generell usikkerhet hos folk med god råd. Her nede måtte Pedersen Autopark legge inn årene, en forhandler som nesten var som en institusjon å regne. I storhetsdagene så støvsugde de Hamburg for bla E39, det ble sagt at halvparten av alle brukte BMW’er i Hamburg havnet på Sørlandet 😂 For meg tok de inn både min F10 530d og G30 540d og jeg hadde gladelig brukt dem igjen om ikke det var for svak krone. Var vel en del dårlige vurderinger rundt import av brukte Taycan som til slutt slo bena under Pedersen. De tok inn en del biler som plutselig falt som en stein i verdi i Norge.

5 minutter siden, Lars89 skrev:

Tja…Autonero går med røde tall og kurven for de andre er nedadgående. Tallene på proff er ikke nyere enn 2023 og det er først de tre siste årene at ting har tilspisset seg i norsk økonomi. Siden 2023 så har 500 formuende nordmenn flyttet ut, det høres kanskje ikke mye ut med i ett såpass smalt segment i ett så lite marked som Norge så utgjør det faktisk en andel av kundegrunnlaget. Men for all del, helt svartmalt er det ikke. Det finnes fortsatt folk med penger og kjøpelyst her i landet. 

Skrevet (endret)

Ser BMW har en ganske bra rentekampanje (med 0.99% fastrente i 8 år om jeg har forstått det rett) gående ut mai nå på enkelte modeller.

https://www.bmw.no/no/finn-kjop/kampanjer.html#rentekampanje

På en i4 til 700 000,- utgjør jo dette fort en rabattt på  120 000,- om man tar utgangpunktet i differansen mot en god innskuddsrente på 4,5-5% i dag. Så egentlig en ganske stor rabatt slik jeg ser det. Noen som har noe erfaring i om det er mulig å få en god rabatt om man ikke ønsker finansiering? Var innom en BMW forhandler i forrige uke og selgeren der nevnte noe om 30 000,- i rabatt om man ikke valgte finansiering, men usikker om denne kampanjerenten fantes da han nevnte det. 

Edit: Ser Motor også har en artikkel om kampanjen: https://www.motor.no/aktuelt/bmw-tilbyr-nesten-gratis-billan/354909

Endret av laffe
Skrevet
40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var leit å høre, disse har over årene tatt inn mye gromme biler til landet. Ett varemerke er at de ofte likte å registrere bilene med PA skilter, som i Pettersen Autoimport. PA kombinasjonen tilhører i utgangspunktet indre distrikter i Agder og Telemark.

Men som med veldig mange andre aktører  som har basert sin virksomhet på bruktimport av premiumbiler så bukker de under. Alt går går liksom i mot levebrødet, alt fra høyere bruktbilpriser i Tyskland, svak krone, høyere avgifter, høy rente og en generell usikkerhet hos folk med god råd. Her nede måtte Pedersen Autopark legge inn årene, en forhandler som nesten var som en institusjon å regne. I storhetsdagene så støvsugde de Hamburg for bla E39, det ble sagt at halvparten av alle brukte BMW’er i Hamburg havnet på Sørlandet 😂 For meg tok de inn både min F10 530d og G30 540d og jeg hadde gladelig brukt dem igjen om ikke det var for svak krone. Var vel en del dårlige vurderinger rundt import av brukte Taycan som til slutt slo bena under Pedersen. De tok inn en del biler som plutselig falt som en stein i verdi i Norge.

Tja…Autonero går med røde tall og kurven for de andre er nedadgående. Tallene på proff er ikke nyere enn 2023 og det er først de tre siste årene at ting har tilspisset seg i norsk økonomi. Siden 2023 så har 500 formuende nordmenn flyttet ut, det høres kanskje ikke mye ut med i ett såpass smalt segment i ett så lite marked som Norge så utgjør det faktisk en andel av kundegrunnlaget. Men for all del, helt svartmalt er det ikke. Det finnes fortsatt folk med penger og kjøpelyst her i landet. 

Hvordan vet du at Autonero går med røde tall om proff tallene er fra 2023?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...