Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 6 timer siden, Daniel. skrev: Men kanskje ikke helt gjennomtenkt akkurat det iDrive hjulet, for jeg tror ikke det kommer noe særlig refleksjoner fra girvelgeren 🤔 Jeg opplever at det skinner vel så ofte i girvelgeren og at det muligens er denne som er årsaken til "regnbue effekten" som enten skinner i taket, i trynet eller andre steder. Daniel. reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 10 timer siden, Eystein Ose skrev: Hvilken grad soldemping vil du anbefale?har du bilder? Eg har soldemping på mine vindu, og på sommeren må eg no gå ut på verandaen for å kjenne varmen av sola, i motsetning til før når eg nesten kunne bli solbrent på sofaen 😛 Men en ting eg merka meg med soldempa vindu er at når det er mørkt ute så ser en ikkje ut lenger, det blir som eit speil, men dei ute ser veldig lett inn. Så om dine store vindu ligg slik til at det blir innsyn frå naboer så er det noko å ta med seg.
GtiGtr Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 7 timer siden, Daniel. skrev: Ja det ser mye penere ut med krystall, så det er vel verdt "bryet" sånn sett 😅 Men kanskje ikke helt gjennomtenkt akkurat det iDrive hjulet, for jeg tror ikke det kommer noe særlig refleksjoner fra girvelgeren 🤔 Du får legge solfilm på toppen 😛 Daniel. reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Solfilm eller solglass fra fabrikk er veldig kjekt. Det ser bra ut og det demper solvarmen. Ikke nok med det, gulvet ditt setter pris på dempet effekt fra solstrålene. Spørs jo hvilket gulv du har såklart, men ta det som en tommelfingerregel. Mange har idag også klikkvinyl, som fort blir bølgete og deformert om solen får jobbe godt. Screens er også å anbefale, jeg anbefaler såklart innebygget, men det finnes sikkert like mange meninger om som det finnes vindusprodusenter. Fasiten får man vurdere selv. Hva har du på kledning idag? Royalbehandlet kledning kan svette litt, spesielt de mørke, og har vært borti saker hvor det renner ned på screens. De fleste(alle?) leverandører fraråder samtidig selvrensede glass om du har royalkledning ettersom svettingen/oljen ødelegger glasset og lager merker du aldri får bort.
Eystein Ose Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 11 minutter siden, GtiGtr skrev: Eg har soldemping på mine vindu, og på sommeren må eg no gå ut på verandaen for å kjenne varmen av sola, i motsetning til før når eg nesten kunne bli solbrent på sofaen 😛 Men en ting eg merka meg med soldempa vindu er at når det er mørkt ute så ser en ikkje ut lenger, det blir som eit speil, men dei ute ser veldig lett inn. Så om dine store vindu ligg slik til at det blir innsyn frå naboer så er det noko å ta med seg. Ja er nettopp dette som gjør meg usikker. Blir greit innsyn fra nedsiden inn store vinduene. Og i tillegg er det kjipt om det "alltid" ser mørkt å trist ut ute pga soldemping. Akkurat nå, Marius2002 skrev: Solfilm eller solglass fra fabrikk er veldig kjekt. Det ser bra ut og det demper solvarmen. Ikke nok med det, gulvet ditt setter pris på dempet effekt fra solstrålene. Spørs jo hvilket gulv du har såklart, men ta det som en tommelfingerregel. Mange har idag også klikkvinyl, som fort blir bølgete og deformert om solen får jobbe godt. Screens er også å anbefale, jeg anbefaler såklart innebygget, men det finnes sikkert like mange meninger om som det finnes vindusprodusenter. Fasiten får man vurdere selv. Hva har du på kledning idag? Royalbehandlet kledning kan svette litt, spesielt de mørke, og har vært borti saker hvor det renner ned på screens. De fleste(alle?) leverandører fraråder samtidig selvrensede glass om du har royalkledning ettersom svettingen/oljen ødelegger glasset og lager merker du aldri får bort. Gulvet er handla inn, blir Pergo laminat. Screens innebygd i vindu blir det nok ikke, får ta stilling til utvendig screens på et senere tidspunkt. Usikker på hvordan det blir løst mtp skrå vinduer. Blir ny kledning rundt hele, standard liggende dobbelfals som blir malet hvit Selger dere vinduer fra Nordvest? Har prøvd å nå tak i de for å høre om de har utstilt vinduer, men har ikke nådd igjennom (muligens pga ferie?) Takker så mye for gode råd alle sammen. Men kjør gjerne på med bilder og hvor stor grad soldemping dere har/vil anbefale!
GtiGtr Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 minutt siden, Eystein Ose skrev: Ja er nettopp dette som gjør meg usikker. Blir greit innsyn fra nedsiden inn store vinduene. Og i tillegg er det kjipt om det "alltid" ser mørkt å trist ut ute pga soldemping. Folkesky som eg er så hadde eg heller satt i mindre vindu en å vært på utstilling til naboen, men veit at eg kanskje er i mindretall på den tankegangen 😛 BMWE39turbo reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden @Eystein Ose Screens er en vurdering, var bare en kommentar om du vurderte dette. Det er jo en heftig kostnad om man skal ha det. Er nok ferietid regner jeg med, uansett rart du ikke har fått svar, men forhandler ikke NV-vindu nei.
Ingvaldsen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 8 minutter siden, Eystein Ose skrev: Screens innebygd i vindu blir det nok ikke, får ta stilling til utvendig screens på et senere tidspunkt. Usikker på hvordan det blir løst mtp skrå vinduer. Vist du uansett ser for deg screens i fremtiden er det mye å spare på vindu med innebygd. og du får mye bedre løsning iforhold til fasade skråvinduer blir nok trasig å få til en bra løsning på. 8 minutter siden, Eystein Ose skrev: Og i tillegg er det kjipt om det "alltid" ser mørkt å trist ut ute pga soldemping. Første bilde mitt er tatt ved midnatt, andre ved dagslys. Føler ikke det ser mørkt ut. Ifølge nordan har jeg 70% demping. Endret 4 timer siden av Ingvaldsen Marius2002 og Eystein Ose reagerte på dette 1 1
Eystein Ose Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Takker! Innsyn er vi innforstått med, naboene er grei folk så det går nok fint. Budsjettet på dette prosjektet er sprengt for lenge siden, så screens utgår. Selvom det uten tvil hadde vært best å ha det innebygd. Men skal det være gjennomførbart må noe velges vekk
Eystein Ose Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Da tror jeg at jeg har blitt litt klokere. Dette er det som er "standard" idag når man skal ha soldemping: L/T 65%, G-verdi 31% Og om man skal ha mer er det denne som er neste steg L/T 61%, G-verdi 33% Fikk tak i Nordvest vinduet, de hadde som forventet ferie-stengt. Reiser dit når de er tilbake å bestemmer oss da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå