mcbanan Skrevet i går, 09:54 Skrevet i går, 09:54 Siri fungerer kjempefint til talekontroll her, er du sikker på at du aktiverer ho rett? 1 trykk på tale-knappen på rattet er BMW sin talekontroll, hold inne samme knapp i 3-4 sekund så aktiverer du Siri:)
Marius2002 Skrevet i går, 11:01 Skrevet i går, 11:01 1 time siden, mcbanan skrev: Siri fungerer kjempefint til talekontroll her, er du sikker på at du aktiverer ho rett? 1 trykk på tale-knappen på rattet er BMW sin talekontroll, hold inne samme knapp i 3-4 sekund så aktiverer du Siri:) Nei, jeg trykker på det søkefeltet på Spotify på skjermen. Da kommer det slik flerfarget levende ramme - lik telefonen da man kan snakke med Siri/AI. Kanskje jeg skal prøve rattet da. Takk Men likevel ønsker jeg å kunne trykke inn/søke manuelt. Tester et par ting her nå etter jobb! Takk folkens mcbanan og papertiger reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Update. Funket ikke å skru av Siri/AI på telefonen. Eneste er at Apple Intelligence skrur seg av på CarPlay, mens Siri er der enda. Ser at om jeg holder inne knappen på rattet så kan jeg snakke, men det kan jeg med et trykk på skjermen også. Likevel veldig greit å vite at det var en funksjon også Jeg får forske videre. 🤔
fupsaker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Bovensiepen slapp nettopp Z4 med 435hk! Namnamnam! Altså, nam! Bovensiepen Spyder Ron Jeremy, papertiger, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 4
Snagg30 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 9 timer siden, mcbanan skrev: Siri fungerer kjempefint til talekontroll her, er du sikker på at du aktiverer ho rett? 1 trykk på tale-knappen på rattet er BMW sin talekontroll, hold inne samme knapp i 3-4 sekund så aktiverer du Siri:) @Marius2002 er fra Molde, Siri skjønner ikke en dritt når han snakker noe som er forståelig. Marius2002, Ron Jeremy, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 1 3
Marius2002 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) 11 minutter siden, Snagg30 skrev: @Marius2002 er fra Molde, Siri skjønner ikke en dritt når han snakker noe som er forståelig. Nei, hjelper ikke at jeg stammer i tillegg…. 🥲 Endret 18 timer siden av Marius2002
teerex Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Lokalt biltreff i kveld. Jeg havnet ved siden av en Audi Avant med "litt" større maskineri enn min 😇 Var en del BMW der også. Godt lys er visstnok viktig når man kjører E39 🙂 Hmm.. dette skulle kanskje inn i Snapshot-avdelingen (men har ikke tatt bildene selv) 🤔 Endret 15 timer siden av teerex Orjan, Marius2002, KireS og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden På 9.9.2026 den 22.26, Saltkjelen skrev: Ja, det var enda godt det ikke var en hybridbil som startet og stoppet et par hundre ganger opp og ned Karl Johans gate. Ellers en flott og verdig gravferd av en utrolig flott konge! På så korte kjøreturer som dette så ville jo en hybrid vært perfekt, hvis brukt riktig. Hadde ikke vært mye til hybrid om den ikke hadde klart turen fra slottet og ned til Domkirka på ren elektrisk drift. Den distansen tror jeg til og med en 2015 Outlander skulle klart uten å fyre bensin motoren 😅
Saltkjelen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 7 timer siden, Fredrik 90 skrev: På så korte kjøreturer som dette så ville jo en hybrid vært perfekt, hvis brukt riktig. Hadde ikke vært mye til hybrid om den ikke hadde klart turen fra slottet og ned til Domkirka på ren elektrisk drift. Den distansen tror jeg til og med en 2015 Outlander skulle klart uten å fyre bensin motoren 😅 Jeg skulle likt å se at en hybridbil (la oss bruke X5 45e, som faktisk da er en av markedets beste og statusmessig hadde vært en høyaktuell bil for samme manøver) greie samme distanse fra slottet til Akershus slottskapell. Den elmotoren på 113hk er ikke så sterk at den hadde dratt bilens egenvekt på 3 tonn med personell og en romslig kanonlavett opp bakker uten at bensinmotoren hadde satt i gang. 🙃 Marius2002, Paulus og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 49 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg skulle likt å se at en hybridbil (la oss bruke X5 45e, som faktisk da er en av markedets beste og statusmessig hadde vært en høyaktuell bil for samme manøver) greie samme distanse fra slottet til Akershus slottskapell. Den elmotoren på 113hk er ikke så sterk at den hadde dratt bilens egenvekt på 3 tonn med personell og en romslig kanonlavett opp bakker uten at bensinmotoren hadde satt i gang. 🙃 Nå var jeg i Oslo i sommer, og gikk denne strekningen. Men retningsvill som jeg er kan jeg ikke si hvor langt det er? 15km? 10? Aner ikke. Iallefall kan X5 45e dra 1300kg henger på elmotoren iallefall 6 mil, kanskje mer? Her er distanse kjørt elektrisk med henger for test. Riktignok ei ferge her. Jeg skal ikke skryte opp 45e, men den gjør ting veldig bra. Jeg har vært så uheldig å vært på sunnmøre denne uken og kjøpt meg vogn, skal hente den neste uke. Skal teste litt elektrisk distanse med X3en, men tipper den ikke klarer halvparten engang. Hybrid har sine begrensninger... oh yes. Kanskje jeg møter @Snagg30, eller ikke, han skjønner ikke hva jeg sier uansett.. Endret 7 timer siden av Marius2002 Eystein Ose og Ron Jeremy reagerte på dette 1 1
KireS Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Solvik Olsen selger ut deler av modellbil samlingen sin: https://olindamodellbiler.no/
Ron Jeremy Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden Det er Fredag, fin dag å hente ut en ny bil. Dette er en erstatning for vår Imperialblå 18’ Holmenkollhamsteren. Selv om denne blir behold noen mnd til pga logistikkbehov. Så hva er dette? Rett og slett en British racing green Aceman e. Flere inntrykk kommer, kanskje fortjener den også en egen tråd ved interesse? Sliter med opplasting av bilder… Saltkjelen, Marius2002, KireS og 1 annen reagerte på dette 4
Ron Jeremy Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden (endret) Akkurat nå, Ron Jeremy skrev: Endret 31 minutter siden av Ron Jeremy Saltkjelen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå