Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Har aldri hørt om noen tilfeller personlig. Men man leser jo om veivlager på n57 som gir motorhavarier også. Det kommer vell som oftest på biler med høyere km-stand, typ 250.000 +

Men har sett en del M50d biler som kommer inn på koed med motorhavarier (pga veivlager) med mye lavere km stand. Mener at laveste jeg har sett er 119.000, og en del andre under 200k km. Nå er jo dette et firma som tjener gode penger på å hugge biler, og det er klart at de ønsker å ta inn m50d for å selge deler av. Så kan jo ikke svartmale motorene pga av de, men da ser man jo at de motorene og havarerer meget tidlig i forhold til en vanlig n57. 
Ser også av og til m50d tilsalgs på finn.no som har skiftet motorer, og jeg tror ikke at det skyldes turbohavarier. 
 

Bla denne: en m550d med en usedvanlig bra servicehistorikk. Motorbytte på 115.000km

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=279740446

Du må ha levd under en stein om du ikke har fått med deg at dette skjer i norge mer hyppig en det burde, men klart en motor får mer hjuling på autobahn.

 

men med ofte for lavt oljetrykk som det viser seg at dissse kan ha så er det en dårlig kombo med 50d som putrer rundt på 1000-1500 omd i norges land.

Derfor ser er det ofte biler med kilometer rundt 150k km som raser

tror roten til alt vondt ligger i overtrykksventilen i oljepumpa som er satt inn for å Skåne oljekjøler ved kaldstart. Derfor er det registrert flere biler helt ned i 0,3 bar oljetrykk uten at lampa blinker

 

har selv kontrolert min mors e70 30d, den hadde foreløbig godt oljetrykk på lavt turtall. De som har tenkte å eie en n57 skjønner jeg ikke sover godt om natta uten å ha kontroll på dette, klart historien er en annen om bilen skal selges før forsikring går ut på motor å gir.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe😂 Ja, jeg har lest om det, men ikke sett det selv.

Har jobbet på BMW merkeforhandler i 13år. Har på disse årene kun hatt 1 n57 motor med havari inne på verkstedet. Dette var en politibil med over 320k på klokka. Resultatet var en råde som sa natta og hull i blokka. Har heller aldri hørt en n57 med ulyd fra registerkjedet.  Så man skulle tru at de som kjører n57 bruker andre uavhengige verksteder, men syntes at det er rart da det har vært mye n47 motorene inne med skift av bla reg.kjede,HT system og byttemotorer etter registerkjede havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Hehehe😂 Ja, jeg har lest om det, men ikke sett det selv.

Har jobbet på BMW merkeforhandler i 13år. Har på disse årene kun hatt 1 n57 motor med havari inne på verkstedet. Dette var en politibil med over 320k på klokka. Resultatet var en råde som sa natta og hull i blokka. Har heller aldri hørt en n57 med ulyd fra registerkjedet.  Så man skulle tru at de som kjører n57 bruker andre uavhengige verksteder, men syntes at det er rart da det har vært mye n47 motorene inne med skift av bla reg.kjede,HT system og byttemotorer etter registerkjede havari.

En god bekjent av meg jobber også på BMW merkeverksted og han sier vel egentlig det samme som deg. Altså at det er veldig sjeldent at N57 motorer havarer eller har problemer med register. Han sa derimot at dette er veldig gode og solide motorer som man absolutt kan stole på. Jeg tror ryktebørsen og Internett har en tendens til å spinne ting litt ut av proporsjoner. Ei fjær blir fort til ti høns som det heter.

Hybrider med N20 derimot de liker å havarere har jeg hørt, mens B58 i 45e bilene er solide som fjell. Derfor jeg har hatt N57, B57 i 5ere og nå B58 i X5 45e. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Har aldri hørt om noen tilfeller personlig. Men man leser jo om veivlager på n57 som gir motorhavarier også. Det kommer vell som oftest på biler med høyere km-stand, typ 250.000 +

Men har sett en del M50d biler som kommer inn på koed med motorhavarier (pga veivlager) med mye lavere km stand. Mener at laveste jeg har sett er 119.000, og en del andre under 200k km. Nå er jo dette et firma som tjener gode penger på å hugge biler, og det er klart at de ønsker å ta inn m50d for å selge deler av. Så kan jo ikke svartmale motorene pga av de, men da ser man jo at de motorene og havarerer meget tidlig i forhold til en vanlig n57. 
Ser også av og til m50d tilsalgs på finn.no som har skiftet motorer, og jeg tror ikke at det skyldes turbohavarier. 
 

Bla denne: en m550d med en usedvanlig bra servicehistorikk. Motorbytte på 115.000km

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=279740446

Har personlig sett/hørt én M550d med lager havari, og den var kjørt rett under 130.000km om jeg husker rett.

Ellers så er det 35d/40d 313 hesteren jeg ser går igjen aller mest når jeg ser innlegg om lagerhavari i diverse BMW grupper. Svært sjeldent jeg har sett noe til 25d og 30d 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2011 E70 245hk, som har gått 350kkm. 100 av de av meg siste 2.5 år og har byttet register (2 uker etter jeg fikk den🙄) og oljeskift 7 ganger. Ikke hatt noe mer problem enn det 😁

Min bror har en F11 M550D som har gått 382kkm. Den har 33 servicer hos BMW og av store ting så har han byttet toppdeksel, da det er av plast og får micro sprekker, så de begynner å lekke på varm motor. 

Utenom det er det bare å fylle diesel og bruke sunn fornuft til de er driftsvarme 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv av ren nysgjerrighet søkt litt rundt i Facebook grupper, og syns for så vidt det virker til å være lite havari på n57. Forum er og forblir plassen for spesielt interesserte ( godt er det) 99.9% av alle som kjører n57 er sikkert ikke på forum engang. Hvis man ser totalen, så kan det ikke være så mye som 0.5% n57 som er solgt har også havarert? Ikke noe datagrunnlag på utsagnet her vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok solgt 100 n47 per solgte n57 bil

 

så derfor føler dere det slik, men blir ikke noe mindre sant at mange går rundt med for lavt oljetrykk som plutslig fører til at rammelager blir med rundt

 

sto en x5 50d lokalt her i småbiter pga rammelager, hørte samtidig om 2 andre 50d med rammelager havari lenge før 200k km

oljelampe blinker mellom 0,3 - 0,5 bar, det kan altså være ille ute uten varsel

alle havarer ikke, alle kjører ikke 100k km i bilen før neste mann tar stafettpinnen. 
 

30min arbeid så har du oversikt over oljetrykk å da vil jeg tro nattesøvnen er bevart.

gjør heller det istedenfor å tro på alle som sier motoren er skuddsikker fordi de hadde ingen problemer med sin i løpet av et kort eierskap

30d og 40d ser ut til å havarere på høyere kilometer, men de har heller ikke samme effekten på lavt turtall

30d og 40d er det ikke så nøye da motor er vesentlig billigere brukt
 

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, E.C. skrev:

Ser ut som at den blå M5-en som var skrapa opp på siden ikke blir fikset: https://finndel.no/bilinfo.aspx?f=708&bnr=22965

Var nok mer omfattende skader på den enn hva vi kunne se av bildene. Det må det jo ha vært når den havner der? Jævlig synd uansett at nok en udugelig drittunge har ødelagt en unik bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Var nok mer omfattende skader på den enn hva vi kunne se av bildene. Det må det jo ha vært når den havner der? Jævlig synd uansett at nok en udugelig drittunge har ødelagt en unik bil. 

hoggeri byr vist langt over hva karosseriverksted vil betale så da blir det vist slik, er vist en ny trend. bilen er fullt rettbar

nå ble bilen påkjørt, ikke hærjet i stykker

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ingvaldsen said:

hoggeri byr vist langt over hva karosseriverksted vil betale så da blir det vist slik, er vist en ny trend. bilen er fullt rettbar

nå ble bilen påkjørt, ikke hærjet i stykker

 

 

Det er ikke helt uvanlig at en bil er verdt dobbelt så mye i deler som hel bil. Lett å omsette, lettjente penger for riktig person. Så skjønner hvorfor folk heller vil omsette skadebiler den veien. Lav risiko, lett-tjente penger, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...