Fredrik 90 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 timer siden, Snagg30 skrev: Vet man med sikkerhet når det er "trygt" å kjøre på veiene nå i forhold til saltet? Er tørre veier her og værmeldingen melder om 10+ grader og knall sol de neste 12 dagene uten noe nedbør. Er det tut å kjør? Kjedelig å få godværet på denne tiden av året når bilen står vinterlagret? 😅 Du får jo det veistøvet alle veier da, og det innholder salt og asfalt støv ifra piggdekk. Men dette kan jo spyles av, men jeg er ikke fan av det. Legger jeg inni kriker og kroker i understellet. En liten tur i ny og ne skader nok ikke, men jeg venter til iallfall Mars. Videre så går det jo hardt ut over lakk og kanaler med all strøsand og strøgrus på sideveier. Sommerdekk hiver rundt noe jævlig med stein og sand. Etter jeg lufta E34en sist så hadde jeg noen småstein på taket av alle ting, bare på den korte veien fra hovedveien og på til garasjen.
Marius2002 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kjør @Snagg30. Du har en bil ment for veien. Støvet her legger seg ikke før i juli uansett. Salt, ja, men vi vasker og står på. Dessuten bor du med havet og salt i luften har du året rundt. Det driver GODT innover land den sjøluften altså Igjen, kjør kjør. Fikk vasket frosken idag her på nordsiden av fjorden. Varer vel til første tur i morgen. Snagg30 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå