Ingvaldsen Skrevet Tirsdag kl. 21:16 Skrevet Tirsdag kl. 21:16 1 time siden, EspenM3css skrev: Noen som skal nedover til nurburg i april/påsken? 🏎️ langfredag er det kaos, men det vet du sikkert ? var der helga før selve påskeuka å da var det rolig å fint
EspenM3css Skrevet Tirsdag kl. 21:21 Skrevet Tirsdag kl. 21:21 2 minutter siden, Ingvaldsen skrev: langfredag er det kaos, men det vet du sikkert ? var der helga før selve påskeuka å da var det rolig å fint Ja, hadde vært morro å opplevd carfreitag. Men må nok blir uka før eller etter når man skal kjøre selv🙂 Ingvaldsen reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 17:36 Skrevet Onsdag kl. 17:36 På 29.3.2025 den 16.32, Ingvaldsen skrev: noen av dere som jobber på verksted som har greie på utstyr til 4 hjulskontroll og hvordan dette kontrolleres at viser riktig ? når jeg spør verksted om utstyret er kontrollert eller om de vet at det viser riktig så får jeg aldri noe godt svar, feks om et fikstur ramler i gulvet så kan det neppe vise riktig etterpå. grunnen til at jeg lurer er at nå har e39'n blitt justert 3-4 ganger av samme verksted og jeg var selv med inn å kontrollerte at rattet sto beint og at tallene var riktig, men likevell så er den helt på villspor å kjøre med sommerhjul. rattet står skeivt å bilen drar i alle retninger, og absolutt alt som påvirker dette er nytt i forstilling og iorden i bakstiling. tallene for bakstilling var identisk alle ganger den var inne, så ingenting som beveger seg der. siste nå er at f01 er like ille å drar til høyre etter justering, den skal inn på reklamasjon neste uke... nå koster den lille halvtimen de bruker 2500kr så når garasjen er ferdig så må jeg ha utstyr til å gjøre dette selv, regner med å tjene det inn ganske raskt. da tenker jeg analogt utstyr som snor, for da er det ingenting som trenger kalibrering. oppdatering på saken var inne på reklamasjon idag, viste seg bare at mekaniker har slurva. både forstilling og bakstilling var ute av posisjon, så alt måtte justeres på nytt. nå ble bilen kjørbar, veldig kjørbar fupsaker og papertiger reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:05 Skrevet Onsdag kl. 19:05 Den klassiske feilen som sitter mellom stolen og tastaturet med andre ord? 😆 papertiger reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 19:25 Skrevet Onsdag kl. 19:25 18 minutter siden, E.C. skrev: Den klassiske feilen som sitter mellom stolen og tastaturet med andre ord? 😆 lite stoler og tastatur inne på et verksted, men når sjefen sjøl som jeg kjenner godt tok bilen så ble alt på stell ingen fare at det blir gjort feil bare de ordner opp etter seg. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:37 Skrevet Onsdag kl. 19:37 10 minutes ago, Ingvaldsen said: lite stoler og tastatur inne på et verksted, Det man pleier å kalle brukerfeil når et datasystem tilsynelatende gir feil resultater Bra det ordnet seg da.
Otis Skrevet Onsdag kl. 20:11 Skrevet Onsdag kl. 20:11 Jeg har ikke helt tall på hvor mange ganger jeg har levert bilene mine inn til 4-hjulskontroll med justering. Og det er ikke mange ganger den kommer ut derfra i god kjørbar stand etterpå. GS bildeler i Trondheim har en åpenbart kontroll på dette og leverer, hver gang. Strandveien Auto leverer også veldig bra, men de er til gjengjeld ekstremt dyre på en kontroll. Men jeg har brukt mange plasser utenom, og de er rimelige, men klarer pokker ta ikke å få ting rett og skylder på andre ting når man klager. Noen forsøkte å få det bedre til, men det er så utrolig håpløst! fupsaker og mr.pingu reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 20:27 Skrevet Onsdag kl. 20:27 (endret) 17 minutes ago, Otis said: Jeg har ikke helt tall på hvor mange ganger jeg har levert bilene mine inn til 4-hjulskontroll med justering. Og det er ikke mange ganger den kommer ut derfra i god kjørbar stand etterpå. . Men jeg har brukt mange plasser utenom, og de er rimelige, men klarer pokker ta ikke å få ting rett og skylder på andre ting når man klager. Noen forsøkte å få det bedre til, men det er så utrolig håpløst! Sammen erfaring her. Så tar bare hos Bilia, men de er ikke billige dessverre. den har måtte være den verste: Endret Onsdag kl. 20:30 av mr.pingu fupsaker og Otis reagerte på dette 2
Otis Skrevet Onsdag kl. 20:35 Skrevet Onsdag kl. 20:35 De fleste ganger kunne rattet stå beint, men du verden, det gjorde ikke hjulene!
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 22:30 Skrevet Onsdag kl. 22:30 På 1.4.2025 den 22.09, EspenM3css skrev: Noen som skal nedover til nurburg i april/påsken? 🏎️ Jeg skal nedover men denne gangen kjører jeg forbi Nurburgring. Skal på Techno Classica i Essen, før jeg kjører videre til Alpina i Buchloe og så til München. EspenM3css og sveigis reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden I dag var det sommer i Arendal 😅 Lars89, liffi, sveigis og 3 andre reagerte på dette 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå