papertiger Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 7 hours ago, Skulebollen said: Ble @papertigernettopp vinket inn til teknisk kontroll på Lillehammer 😅? Das ist korrekt! Alt folk får med seg 😂 tror jeg var første bilen som ble kalt inn, alt i skjønneste orden 👌🏻 Var på vei fra Hafjell til Dokka og deretter Geilo Marius2002, laffe, Ampera og 6 andre reagerte på dette 7 2
Fredrik 90 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 1 time siden, papertiger skrev: Das ist korrekt! Alt folk får med seg 😂 tror jeg var første bilen som ble kalt inn, alt i skjønneste orden 👌🏻 Bimmers er over alt, alltid 😎 papertiger, Eystein Ose og Gustav C. reagerte på dette 3
Snagg30 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 @Skulebollen ble ikke vi spottet på vei til vålerbanen en gang av noen langt fra nord? Husker ikke bildet eller hvem
Lars89 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 Denne stemmer litt for godt for min del... Gustav C., Werther, Marius2002 og 6 andre reagerte på dette 1 8
Skulebollen Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 2 timer siden, papertiger skrev: Das ist korrekt! Alt folk får med seg 😂 tror jeg var første bilen som ble kalt inn, alt i skjønneste orden 👌🏻 Var på vei fra Hafjell til Dokka og deretter Geilo Kjente igjen en blå f11 med led lykter og m5 felger 😅 Passerte deg i g31 akkurat når du blinket inn papertiger reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 28 minutes ago, Skulebollen said: Kjente igjen en blå f11 med led lykter og m5 felger 😅 Passerte deg i g31 akkurat når du blinket inn Du har øynene med deg 🤩 Du hadde vogn på? Jeg hadde garantert lagt merke til en senket G31 hadde det ikke vært for fokuset mitt på kontrolløren som stod å vinket meg inn 😅
Fredrik 90 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 Hehe! Jeg mener @Markus E30 nevnte noe fra da han han kjørte på E18 mellom Arendal og Grimstad med E61 M5 på tralle bak. Var noe med en tulling i en G30 540d med Nürburgring sticker bakpå som blåste forbi hele ekvipasjen i 150 km/t noen få meter før forbikjøringsfeltet snevret inn 😂😂😜 Aner ikke hvem det kan være 🫣 34 minutter siden, Lars89 skrev: Jeg stiller meg 100%prosent bak denne. Jeg kan glemme folkene men jeg husker de gjerne på bilene de har, jeg har en merkelig trang til å ville vite hva slags biler folk jeg møter og treffer kjører. Kona kan f eks si til meg: "I dag traff jeg mammaen og pappaen til Lea i barnehagen på butikken, de er så hyggelige" Meg: Hvem er det igjen? Kona: Husker du ikke dem? det er de som kjører sort Volvo XC90 T8 Meg: Åja de ja, trivelig folk! 😂😂😂 Eller Kona: Husker du Ingrid som jeg og søstera mi gikk en del sammen med for en del år siden? Meg: Ho som hadde den grønne mk4 Golfen med GTI felger og BP skilter? Kona: Sikkert, tror ho hadde en grønn bil ja Meg: Nja, husker ikke ho så godt. 😬 Lars89 og papertiger reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 5 minutter siden, papertiger skrev: Du har øynene med deg 🤩 Du hadde vogn på? Jeg hadde garantert lagt merke til en senket G31 hadde det ikke vært for fokuset mitt på kontrolløren som stod å vinket meg inn 😅 Hadde campet på Sveastranda Camping ( flott plass! ) utenfor Gjøvik. Hekta av vogna på Rudshøgda og satt snuten heimover for en lokal happening, før vi reiser sørover igjen mandag 🥴😅 Så ja senket g31, uten vogn 😊 Eystein Ose og papertiger reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 Vel vel, denne uken ble det en spontantur nedover og oppover fjordene på Sunnmøre. Ettersom jeg kjører elbil måtte jeg sjekke alle toalettmulighetene på ruten siden blæren har krympet gradvis i takt med kjørte kilometer elektrisk. Så… Vi kjørte egentlig rett forbi Geiranger, men fikk pisset bak en turistbuss. Det var for mye folk og busser. Bussene kjørte villmann og jeg måtte rygge ned igjen 30 meter foran Hotell Utsikten fordi en buss presset seg frem i svigen og til slutt kjørte seg fast og med biler bak som også måtte rygge var jo dette en hel hendelse. Ikke kjør her i sesong med vogn sier jeg bare. Forstatte videre mot Grotli. Her maset jeg meg til et toalettbesøk før vi ga oss ut på Gamle Strynefjellsvegen. Dette var en skikkelig kul vei, usikker på om bil og blære synes det samme ettersom det var en times tid med humpete og dårlig grusvei. Elon lager ikke biler for urnorske veier. Men vi fant en avkjørsel og en stein jeg kunne stille meg bak. Etter alt dette begynte det morsomme, det var veien ned fra Gamle Strynefjellsvegen og inn til Stryn. I Stryn skulle vi spise soft-Is, men først innom turistkontoret og tømme den berømte elbilblæren. Turen videre gikk til Urke hvor vi campet for natten. Sikret oss plass nært sanitæranlegget. Neste dag var det til Stranda og hjem. Hele bilturen tok omtrent 11 timer samlet, da uten overnattingsstoppet medregnet, og jeg trengte bare å lade ca. 0 ganger. En plass på Strynefjellet: En annen plass på Strynefjellet: Noen som hadde det gøy med off-road, de har nok større blærekapasitet enn meg: Nedkjøringen av Strynefjellet: Urke, påfyll av blære: Og fergekø på Stranda neste dag, i leting etter den berømte doen: GtiGtr, uglefossen, Gustav C. og 9 andre reagerte på dette 10 2
Skulebollen Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 (endret) Med en rute med så mange ferger så blir det jo mer som ett cruise å rekne. Og cruiseferie er nok absolutt det beste når man kjører elbil😬🤭 Endret Juli 25 av Skulebollen Ingvaldsen, papertiger, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7
Marius2002 Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 21 minutter siden, Skulebollen skrev: Med en rute med så mange ferger så blir det jo mer som ett cruise å rekne. Og cruiseferie er nok absolutt det meste når man kjører elbil😬🤭 Ja, ferger er fint med elbil. Da får man strukket på på de berømte bena og siden alle fire i bilen har fått synkronisert blære etter elbilbytte så benytter vi også her av fasilitetene Men fra spøk til alvor. Vi kjørte fra ca. Borås og hjem for 2 uker siden i ett sett, det er 93 mil som tok 13 timer inkl. pauser. Vi ladet på Strømstad fordi det passet med grensehandelen og vi ladet på Lillehammer fordi det passet med middagstid. De eneste pausene var også da Strømstad og Lillehammer - og ja, siste fergecruiset Åfarnes-Sølsnes på kvelden. Skulebollen og Ampera reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 Ja har bilen 5-600km rekkevidde funker det nok fint på Norgesferie sommerstid 😊 Men slikt er jo ikke mulig og få til på vinterstid. I tillegg er du jo avhengig av og finne ett hotell/overnatting med lademuligheter slik at du har 100% ved start. Dette blir sikkert enklere og enklere. Men på hoteller jeg bodde på under min elbil periode var som regel elbil laderne opptatt. Om vi selger campingvogna vår og man får kjøpt en batteribil av anerkjent merke som ser bra ut og har plass, med minst 5-600km rekkevidde vinterstid. Så vil det fungere veldig godt. Elbil er hærlig og kjøre til dagen. Dog vil den da sikkert koste så jævlig mye at det vil ta lang tid før det er økonomisk forsvarlig. Jeg orker rett og slett ikke bruke så enormt mye penger på og eie en bruksbil.. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 (endret) @Skulebollen Jeg skal jo være ærlig. Elbil fungerer mer enn godt nok året rundt, jeg har vel 400km på vinterstid og 500km på sommer. Men det krever fortsatt litt forarbeid når man skal på ferie - hvor er det ladere, hvor mange og ladehastighet. Dette bestemmer jo hvor lang pause det blir. Feilen idag er at mange ladere står i en bakgård, knotete parkeringsplass eller litt utenfor allfarveg. Jeg har aldri hatt problemer med lading eller stått i kø, men i Sverige så jeg tendenser til sviktende system. Nedover ellers i Europa skal det derimot være bra(var på jobbreise i Belgia i mars og kjørte endel buss mellom byer, det var GODT utbygget ladenettverk). Jeg har aldri benyttet meg av destinasjonslading på hotell eller lignende, jeg har hurtigladet før jeg parkerte mens batteriet enda var varmt og da klar til neste dag. Jeg håper ladestasjoner bygges ut slik som bensinstasjoner - kjør inn - lad - kjør ut. Det gjør det forsåvidt også, men mye henger igjen i bakgårder og "der det er plass". Opphavet hadde i4 M50 i 3 år og kjørte hver sommer 300 mil med den og vogn på 1500kg bakpå. Det ga en rekkevidde på 22-29 mil. Det er litt kort, men det fungerer fint om ladestasjonene var konstruert slik at man slipper å huke av vognen hele tiden. Noen ganger går det fint, men når laderne er plassert i en trang bakgård så er det ikke alltid bare bare. En må se på hele opplevelsen som en tur og det går fint med riktig innstilling, og selv om det i Norge og kanskje Europa ikke burde sette begrensninger på hvor en kan farte med elbil og vogn så var de skeptisk til å kjøre til Sverige. BMW i4 M50 er forvørig en fantastisk bil som jeg kunne tenkt meg, faktisk pdd. en drømmebil, Tesla er egentlig bare et kompromiss mellom rekkevidde, ytelse/kjøregenskaper, plass, utstyr og pris. Opphavet var også strålende fornøyd med i4, den beste bilen de hadde eid. Men den ble nå byttet i X5 45e, og status etter 150 mil med vogn bakpå er at det fungerer utmerket og i likhet med i4 så merkes ikke vognen bakpå. X5 var kanskje også en mer passende bil for de, både med tanke på bakkeklaring, komfort og rekkevidde med vogn - samt tillatt hengervekt. Også premiumfølelsen er noen hakk opp fra i4. Grunnen til bytte var plasseringen av ladestasjonene og at de må toppe batteriet hver gang, det er ingen hemmelighet at fra 80-100% går det sakte. Men de var avhengig av de siste milene, kontra oss som kjører med bil alene. Så for noen er elbil bra, for noen skulle de ønske det var litt bedre og for andre passer det ikke. Jeg blir nok sikkert å kjøre elektrisk i hverdagen fremover, men jeg ble smått misunnelig på rekkesekseren i X5 45e. FOR en herlig bil å kjøre. Jeg satser fortsatt på i4 M50/60 om noen år Endret Juli 25 av Marius2002 Saltkjelen, laffe, Lars89 og 1 annen reagerte på dette 4
Skulebollen Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 (endret) Så når du nesten er komt frem på hotellet, så stopper du på en hurtiglader og står der 20-30 min😅? X5 45e er nok en god trekkbil, Cayenna var langt bedre enn 530en til å dra vogn. Selvom 530en faktisk nærmet seg 2.6 tonn nå på tur ( ink. Kulevekt ) Cayenna var 2.9t. Endret Juli 25 av Skulebollen Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 Akkurat nå, Skulebollen skrev: Så når du nesten er komt frem på hotellet, så stopper du på en hurtiglader og står der 20-30 min😅? Ja 🤔 Skulebollen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå