Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Orjan skrev:

Porsche har presentert sin nye 911 Turbo, så da måtte jeg jo inn på konfiguratoren. "Lettvekts vindusviskerarmer i karbon" til 15300kr er vel et must? 😅

image.png.6286a969a4586b008a7abd94f750f903.png

porsche_911_turbo6_06b402b811a10d51.avif

«What - du kjørte sub 7 BTG med de standard tunge viskerarmene?!»

Skrevet

Når kommer det kombinert snøbørste og isskrape i karbon da? Det er fort dødvekt som ligger i bilen vinterstid det. Bør vel være mulig å få solgt noen enheter om priset rimelig, f.eks. til 9 995 kr?

Skrevet
14 timer siden, E.C. skrev:

Når kommer det kombinert snøbørste og isskrape i karbon da? Det er fort dødvekt som ligger i bilen vinterstid det. Bør vel være mulig å få solgt noen enheter om priset rimelig, f.eks. til 9 995 kr?

Enig. Jeg har ikke slik i min bil nettopp på grunn av vekt. jeg hadde lett betalt 10 ganger så lenge den er i karbon. 

Skrevet

Ettersom jakten på kilo er så stor blant enkelte Porsche purister så er det jo noen grep de kan gjøre med seg selv også før man tar plass bak rattet:

* Alltid kjøre bil på tom mage

* Gå skikkelig på do før hver kjøretur, ta gjerne lakserende middel for å tømme systemet for all unødig vekt

* Hold håret kort, langt hår er ekstra vekt

* Kjør bil barbeint

* Gå i linklær, okei du ser ut som Odd Nerdrum men du sparer vekt fremfor ei tung dongeri bukse og skinnjakke. 

* Ikke ha for mange tanker i hodet, litt usikker på vektbesparelsen her men jeg har hørt at hodet føles mye lettere hvis man ikke har så mange tanker i hodet.

Med disse enkle grepene tror jeg man kan spare sekunder på ei runde tid altså, det er jeg helt sikker på :) 

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Eystein Ose skrev:

… lettere å slanke mannen enn å trimme bilen

Ja. Eller er det? Jeg var i diskusjon med en kollega på fredagen. Han påsto hardnakket at han veier 75kg uansett ifølge vegvesen og ved vektkontroll så blir han beordret ut av bilen før veiing. Dette synes jeg høres helt feil ut. Jeg sa at du veier 75kg på papiret, og resten av vekta til sjåføren går på nyttelasten. Så fikk jeg til svar "hadde det vært slik så kan jeg ikke ha passasjerer jeg da?". Da svarte jeg at det kan godt hende. Nyttelast på under 300kg på den bilen. Men så sa jeg også at han kan glemme å se på nyttelast, se heller på tillatt totalvekt. Pga. utstyr og div så kan det være mindre nyttelast tilgjengelig enn i vognkortet. Vel, vi er ikke kjempevenner. Ergo det er ikke alltid lett å slanke mannen, de må innse det selv først og det mentale står hardt hos enkelte og jeg er iallefall ingen psykolog. 🤷‍♂️

Det kan hende han har rett, men jeg synes det høres helt feil ut. 🤷‍♂️

Endret av Marius2002
Skrevet

Hei,

har en F25 og en F31. Ser at det kan være fordelaktig å ha tilgang på ISTA.

Tenkte å handle en brukt Thinkpad å få det installert på, og en OBD ENET kabel. Hadde dette vært godt nok til å komme i gang med systemet?

Det som presser mest akkurat nå er at F25 har en dpf som har gått ut på kilometer, så skulle hatt mulighet til å nulle kilometer på dpf etter bytte

Skrevet

Det er helt greit for å komme i gang med ISTA. Nå tror jeg at de fleste bærbare (PC) i dag har SSD, men pass på at den har det hvertfall. For uten SSD så går ting drit tregt.

Ang DPF så kan man rense DPF så blir det så og si som nytt, så skifte DPF er en passelig dårlig idè for økonomien.

Skrevet

Tusen takk Otis,

ja var egentlig planen å rense den, men må vel likefullt nulle km. stand med ISTA etterpå

Skrevet

Noen flinke Apple-folk her?

Prøver å logge inn på Apple-kontoen for å administrere abonnement, men får bare feilmelding.

Dette er da etter å ha skrevet inn passord, sikkerhetskode på kort og kode fra SMS. 

Bruker Android telefon hvis det har noe å si.

Screenshot_2025-09-15-18-39-32-53_021b5c3fd809e7711e131e2551ad6f03.thumb.jpg.4a9687fc59af327767758c22dccfc23f.jpg

Skrevet

Forsøk fra en kommpjuter. Og andre ganger så henger prosessen seg, om man forsøker for mye. 

Mulig det virker i morgen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...