Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 10/19/2025 at 12:16 PM, Fredrik 90 said:

At BMW videreførte 599 000 prisen på i4 M60 er ganske unikt, det er ett vanvittig bra tilbud. Men det har jo totalt kannibalisert salget av i5, men det har vel kanskje vært hensikten.

Pratet med en taxisjåfør her om dagen som sa han hadde betalt nesten en million for en i5 touring som nå gikk som taxi Oslo.   Et par dager senere satt jeg på i 2022 MB GLC 250d med 260k på telleren...under halv pris av BMWen, men definitivt ikke halvparten så mye bil. 

Merca fremsto som en veldig solid bil, ikke hatt noen problemer enda ifølge eier, og man kunne knapt høre dieselmotoren.  Veldig lenge siden jeg har sittet på i eller sett en taxi på ren dieseldrift i Stor-Oslo, de fleste er el eller hybrid.  Noen ytterst få er dieselhybrid. 

Skrevet
2 minutter siden, Werther skrev:

Pratet med en taxisjåfør her om dagen som sa han hadde betalt nesten en million for en i5 touring som nå gikk som taxi Oslo.   Et par dager senere satt jeg på i 2022 MB GLC 250d med 260k på telleren...under halv pris av BMWen, men definitivt ikke halvparten så mye bil. 

Merca fremsto som en veldig solid bil, ikke hatt noen problemer enda ifølge eier, og man kunne knapt høre dieselmotoren.  Veldig lenge siden jeg har sittet på i eller sett en taxi på ren dieseldrift i Stor-Oslo, de fleste er el eller hybrid.  Noen ytterst få er dieselhybrid. 

Ja i5 blir veldig dyr, man betaler nå tett på millionen for en bil som overhode ikke føles som en bil i den prisklassen.

Jeg ble kjørt i en 2023 E400d All Terrain i fjor, også fra Oslo Taxi. Da var det eieren selv som kjørte og det var den siste dieselbilen han kunne ta ut. Så da tok han like godt ut en E400d som han kunne overta privat om noen år. Da regnet han med det ble Nio elbil. Så etter 9 stk E-klasser måtte han over på Nio pga noe ramme avtale greier. Men den E-klassen (forrige generasjon W213) var en lekker vogn, mest av alt så like jeg hvor raffinert dieselmotoren virket. Det fikk meg umiddelbart til å savne min G30 540d. Si gjerne at jeg er rar, men det er noe skikkelig deilig over tysk premium sedan/stasjonsvogn med stor sekssylindret dieselmotor. Den deilige bølgen uanstrengt moment man hele tiden seiler på 😀

Skrevet

Ser at Nimber er borte. En stund siden vistnok. Noen som kjenner til reelle og trygge alternativer til frakt av ting og tang? Utenfor Facebook som jeg slettet i 2009.

Øst-Vest som gjelder i dette tilfellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...