Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
5 minutter siden, liffi skrev:

Må si denne karakteren minner meg om en i E36 gruppa på Facebook som likte og fyre opp under om en viss 316-318 med effekt potte osv . 

Flott, takk :)

Det jeg tok opp, kom visst litt feil ut, slik det har en tendens til å gjøre når jeg poster noe (Jeg er 35 år, men virker vel antakeligvis ikke slik). Jeg ønsket egentlig bare si at det er mye snakk om dyre og nye biler. Og det er tydelig at "mange" brukere her har en del penger. Nei, økonomi er ikke et tema, men det må da være lov å si

For en liten stund siden var det en bil til 100K til salgs. Som ikke er småpenger, men brukeren virket totalt likegyldig og virket som han kunne kjøpe bilen "for gøy". I slike situasjoner kan jeg muligens bli litt misunnelig da jeg ikke har sjanse til å kunne gjøre noe slikt

Jeg mente virkelig ikke å tråkke noen på tærne. Nyere, dyre og fine og evt mange biler kan jo være helt topp det. Jeg har selv en liste over biler jeg ønsker å eie en dag. Mange av dem vet jeg godt er totalt urealistiske men ønsker likevel

På de fleste forumer, uansett hva det handler om (feks bilvoks på et detailing-forum) så er det jo de som har "alt", og andre (meg) som ikke har så mange vokser. Ja, jeg kan muligens være litt misunnelig på det på samme måte som eksempelet med bilen til 100K

Jeg kjøper som regel biler til 20-30K, bruker litt vel mye penger på dem, og selger med tap. Akkurat nå har jeg bla den bilen med bremserøret fra tidligere i tråden, som nå er EU godkjent. Denne bilen kostet under 20K, og har under 200 hester. Men jeg er likevel veldig stolt av og fornøyd med bilen

Jeg hadde én bil som kostet ~200K, men den tapte jeg over 100K på ved salg. Bortsett fra den har vel egentlig alle bilene mine kostet rimelig mye mindre. Felles for alle bilene jeg har hatt, er at jeg har valgt nettopp de bilene pga jeg synes de er artige. De har ikke kostet mye, men jeg trives med dem

Så det er vel litt mer til det jeg prøvde å fremlegge enn bare enkel tankegang, og det som virker som dere oppfatter som et ønske om å skape liv og provosere

Endret av E36 318i
Skrevet

Når du på magisk vis gang på gang alltid blir feiltolket, er det på tide å se litt i egne rekker om hvordan du opptrer og formulerer deg, @E36 318i. Du har en tendens til å krisemaksimere og overtenke reaksjoner du får, med den følge at du ofte trer inn i offerrollen. Bimmers er en samlingsplass for BMW entusiaster, der det er helt naturlig at man poster og fremmer sin egen bil - uavhengig tilstand, årsmodell og prislapp. Her heier vi på alle uavhengig interesseområde innenfor merket! Det kommer ingen underforum for andre bilmerker, for disse har man off topic/annet-delen som vi er i nå. 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Når du på magisk vis gang på gang alltid blir feiltolket, er det på tide å se litt i egne rekker om hvordan du opptrer og formulerer deg, @E36 318i

Ja jeg vet veldig godt at det skjer gang på gang.. Når det gjelder å tenke meg om og omformulere ting, så fungerer tydeligvis ikke det heller :P

13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Du har en tendens til å krisemaksimere og overtenke reaksjoner du får, med den følge at du ofte trer inn i offerrollen.

Det virker ofte som om jeg rett og slett driter meg ut, og folk blir provosert og jeg føler gang på gang at jeg "sårer", irriterer eller ufrivillig provoserer (altså ikke med vilje) folk. Jeg merker jo på reaksjoner at jeg blir oppfattet som et troll

Å tre inn i offerrollen er ikke noe jeg tenker over at jeg gjør.. Det virker vel rimelig kleint, og det er ikke noe jeg ønsker å gjøre. Alt jeg ønsker her på Bimmers, er ærlig talt å passe inn og kanskje på sikt skaffe meg en BMW og kunne delta på treff uten å være den "rare fyren"

Det er et bra miljø her, og trivelige folk. Og å føle at jeg gang på gang klarer å kødde til stemningen her og få reaksjoner jeg ikke ønsker, det er ærlig talt litt flaut

Også har vi slik som dette nå, å snakke om meg og hvordan jeg oppleves, i OT-tråden.. det er vel egentlig ganske tragisk.. Men uansett, som sagt, alt jeg ønsker er å passe inn og være "en av gjengen"

Endret av E36 318i
Skrevet

At det er fokus på nye modeller syns jeg er naturlig. 

Mange her inne som er genuint opptatt av - og kanskje litt bekymra for fremtiden til Bmw. 

Jeg er med i en lokal "kjøregruppe" og der kommer folk med biler verdt alt fra 15k til 1,5M.

Det eneste fellestrekket er at de er litt spesielle/sportslige. 

Her inne er fellestrekket BMW - med endel sidespor her og der. 

Hva det koster er altså ikke vesentlig.

Det dukker opp mye rare folk på biltreff så akkurat den biten ville jeg ikke ofra en tanke 😄

Skrevet
58 minutter siden, liffi skrev:

Må si denne karakteren minner meg om en i E36 gruppa på Facebook som likte og fyre opp under om en viss 316-318 med effekt potte osv . 

Martin ja. Skal ikke skrive etternavn, men skjønner hvem du mener. Klarte aldri og skjønne om det var nettroll eller ikke. Det gjør jeg ikke i dette tilfellet heller😅

Skrevet (endret)
3 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Martin ja. Skal ikke skrive etternavn, men skjønner hvem du mener. Klarte aldri og skjønne om det var nettroll eller ikke. Det gjør jeg ikke i dette tilfellet heller😅

1. Jeg heter ikke Martin

2. Jeg er ikke et nettroll

Endret av E36 318i
Skrevet
12 minutes ago, ehaugsnes said:

lol, jeg var "aktiv" eller rettere sagt fulgte med i et par FB-grupper før jeg kjøpte e91 jeg har nå. Det er fort fire år siden, men til og med jeg husker han.

Var vel han som hadde spennende krav til bil som skulle anskaffes og ønsket at den ble kjørt bort til han på sørlandet.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, E.C. skrev:

Var vel han som hadde spennende krav til bil som skulle anskaffes og ønsket at den ble kjørt bort til han på sørlandet.

Se der, jeg er ikke Martin

Jeg liker å reise bort der bilen er til salgs, kanskje kjøpe den, og ved evt kjøp, kjøre den hjem selv. Så jeg kan umulig være ham. Men jeg er fra sørlandet

Endret av E36 318i
Skrevet
11 minutter siden, E36 318i skrev:

1. Jeg heter ikke Martin

2. Jeg er ikke et nettroll

Måten du kommenterer på og oppfører deg så føler jeg 1 av 2 er aktuelle

alle er forskjellige å ikke alle skjønner hva hverandre mener eller tror men jeg tenker det at når fler innpå her reagerer på måten en prater / skriver så er det kanskje greit og tenke litt.

"Ingen" her inne er spesielt uvenner eller krangler. Du er et helt nytt medlem som veldig mange reagerer på. Jeg forstår ikke helt hvor eller hva du vill med dine kommentarer her og der. . Kan oppfattes som spydig - provoserende.

dette er ikke et like stort forum nå som det var å de få medlemene som er aktive har en generell grei tone sammen, ja diskusjoner kan oppstå men det er normalt

Skrevet
20 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Er det samme person som er med i ørten grupper på Facebook og spør sånne spørsmål man ikke skulle tro var sanne? sist jeg så han tror jeg det var i en Biltema gruppe :D

Skrevet
Akkurat nå, liffi skrev:

Måten du kommenterer på og oppfører deg så føler jeg 1 av 2 er aktuelle

Det skjønner og respekterer jeg at du mener :)

1 minutt siden, liffi skrev:

alle er forskjellige å ikke alle skjønner hva hverandre mener eller tror men jeg tenker det at når fler innpå her reagerer på måten en prater / skriver så er det kanskje greit og tenke litt.

Ja, skjønner det også. Når flere reagerer, er det på tide å se på seg selv osv. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan forandre måten jeg skriver..

2 minutter siden, liffi skrev:

"Ingen" her inne er spesielt uvenner eller krangler. Du er et helt nytt medlem som veldig mange reagerer på. Jeg forstår ikke helt hvor eller hva du vill med dine kommentarer her og der. . Kan oppfattes som spydig - provoserende.

Jeg var her en stund som "GreenE36Cab", er ny som "E36 318i", men har vært her en stund under et annet brukernavn. Antar flere husker meg fra tidligere

Ja jeg er klar over at noen kommentarer kan oppfattes som spydige/ provoserende, selvom det altså ikke er meningen

Skrevet
11 minutter siden, Haug530D skrev:

Er det samme person som er med i ørten grupper på Facebook og spør sånne spørsmål man ikke skulle tro var sanne? sist jeg så han tror jeg det var i en Biltema gruppe :D

Ja😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...