Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig er lei denne sørgeperioden.

litt mye, litt for omfattende og litt for lenge.

Harald var utvilsomt en flott Konge og en samlende figur, vil tro neste ledd har litt å strekke seg etter…

MB G wagon, enig.

Vi er ikke UK, så trenger ikke 8 spann med hvite dølla gamper, men en mer sober bil/doning kunne kanskje gjort seg.

Skrevet

Helt enig ang sørgeperioden.Syns hele kongeopplegg er litt utdatert, når Kong Charles ble fraktet i en vogn med hester(forsåvidt greit)men med en krone på hodet, så ville jeg bare le av hele greia.

Skrevet
43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må si jeg stusser veldig over valg av trekkvogn som trakk båren med kisten. Når ett statsoverhode dør så pleier man ofte enten å ha noen hester eller en ærverdig gammel veteranbil til å følge båren frem til kirken. Her har man altså gått for en matt sort, "blacked out" G-Wagen. Og like godt en G63 i samme slengen. En uberharry bil som er totalt upassende i denne sammenheng. En bil folket forbinder med halvkriminelle eiendoms utviklere, krypto millionærer, ny rike brødhuer og entreprenører med dårlig økonomisk styring. Hele verdens øyne er rettet mot oss, hva slags signaler er det vi ønsker å sende ut ved å bruke ett slikt kjøretøy i en slik anledning? En matt stort G63 med side pipes, svære skjemutbyggere og 22" felger kunne ikke vært mer malplassert i denne settingen. 

IMG_5968.thumb.jpeg.abf8e04c73c0ac68cba790c7bd52ebec.jpeg

Viss vi ser det positive i det, va det fin lyd i den.

Skrevet

Syns det var en verdig avslutning, vi er et monarki om vi liker det eller ikke.

Muligens er eg inhabil siden eg er veteran fra militæret i inn og utlandstjeneste.

Skrevet
22 minutter siden, Heik80 skrev:

Viss vi ser det positive i det, va det fin lyd i den.

Det er sant nok, godt det ikke var en døll elbil 😅

Ikke misforstå, det var en veldig flott og verdig begravelse. Eneste jeg stusser på var valget av bil, og siden dette er et bilforum så er det relevant å stille spørsmål ved her. 

Skrevet
27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er sant nok, godt det ikke var en døll elbil 😅

Ikke misforstå, det var en veldig flott og verdig begravelse. Eneste jeg stusser på var valget av bil, og siden dette er et bilforum så er det relevant å stille spørsmål ved her. 

Jeg hørte de diskuterte akkurat trekkvognen for noen dager siden. Forrige gang brukte de jo en Volvo valp men den var det ingen som likte. Men et viktig kriterium de hadde var at den måtte ha reduksjonsgir så den gikk sakte nok og da var det ikke så mye og velge mellom.

Skrevet

Ja, det var enda godt det ikke var en hybridbil som startet og stoppet et par hundre ganger opp og ned Karl Johans gate. :D 

Ellers en flott og verdig gravferd av en utrolig flott konge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...