Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Werther skrev:

Oslo var mye mer spennende å spotte biler i før når det var gratis gateparkering. Da var det en utrolig flora av gamle 70-, 80- og 90-tallsbiler gatelangs, dyre/billige/sjeldne/sære biler var det plenty av. Nå har disse forsvunnet og man ser stort sett strøkne garasjebiler som blir luftet av velstående eiere på lørdager og søndager, og sjelden parkert i gata dessverre.

Høyre har inngått samarbeid med både Rødt og MDG i Oslo nå. Høyre er et globalistisk søppelparti som har sklidd langt ut på venstresiden. Ingen i partiet er opptatt av Norges fremtid. Samme gjelder FRP, med et lite unntak av Christian Tybring Gjedde.

Oslo har generelt hatt en uheldig utvikling. Blitt en oppsamlingsplass for dysfunksjonelle afrikanere og unge muslimske menn som er ute i byen for å angripe hvite. De siste 5 dagene har det vært 40 angrep på hvite mennesker, diverse ran, skyting på Karl Johan, diverse bilbranner, ambulansekapring samt masseslagsmål på flere videregående skoler. 

Oslo kommune kommer til å gå på en smell nå som det foregår hvit flukt ut til provinsen (Romerike, Follo, Bærum) - de mister store skatteinntekter og vil bli sittende igjen med en befolkning der brorparten går på NAV eller jobber i offentlig sektor.  Kommer til å gå med byen som mange svenske kommuner som er på konkursens rand pga uvettig og lite bærekraftig innvandringspolitikk. 

Anbefaler dere å være forsiktig i Oslo, spesielt på nattestid. Jeg går ofte gatelangs i Oslo på natta når jeg skal til jobb, og har alltid kniv på innerlomma for beskyttelse. 

 

Prisen på enkeltbillett skal vel senkes fra 36 til 29kr. Det subsidieres av Staten, med andre ord gjennom våre skattepenger. Ingenting er gratis her i livet...Det kan jo hende at færre vil snike med de nye takstene, men jeg tviler. For øvrig synes jeg 650kr er lite å betale for et månedskort i Oslo da man tross alt kan reise så mye man vil for en relativt liten sum. Bortskjemte og sytete Oslo-folk blir uansett aldri fornøyde før de får gratis kollektivtransport. 

Han som stjal ambulanse i Oslo var vel hvit, right? Det sammen med en massemorder som drepte 80 stk? Og han terroristen fra Bærum som prøvde å drepe folk i en moske i Bærum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terror er grusomt uansett hvem som utfører den. Vår oppgave er å ikke puste til ilden ved å sette folk opp mot hverandre. Jeg tenker at utviklingen vi ser er virkelig skremmende og at hva vi enn gjør må vi fordømme enhver form for vold som virkemiddel mot ting vi ikke liker.

Dette handler ikke spesifikt om innvandrere (som du påpeker @Fahad). Vold kan utøves av alle og dette ser vi også dessverre alt for ofte. Som regel utøves volden av hva man på dansk kaller utilpassede mennesker. Folk som lever på kanten/siden av det etablerte samfunnet. Det kan være relativ fattigdom, mangel på utdannelse og/eller jobb, ekstreme tanker og ideologier eller andre problemer, men fellesnevneren er som regel at de ikke ordentlig er en del av det etablerte samfunnet. Er man beskjeftiget med en alminnelig 9-16 jobb, familie og alminnelige hobbyer ender man sjelden opp med å utøve vold mot andre mennesker.

Jeg håper virkelig at de ansvarlige myndighetene er deres ansvar bevisst og gjør alt hva de kan for å begrense den både farlige og triste utviklingen vi nå ser. Dette handler ikke om hudfarge eller etnisk tilhørighet (den diskusjonen er totalt et sidespor). Dette handler kun om kriminalitet, voldsutøvere samt om en alvorlig polarisering i samfunnet. De som havner på siden av samfunnet havner mer på siden enn tidligere (godt hjulpet av sosiale medier). Kanskje er tiden med sosiale medier uten et direkte redaksjonelt ansvar forbi. Internettet er helt sikkert modent for en mer opplyst politikk og regler.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å leser noen nyheter og kommer over dette bildet her. Bildet viser en av politiets nye G31 5-serier, ikke noe rart i det. Men se nærmere på bildet, nærmere bestemt bilens fremskjerm.. Er ikke det ladeluke for hybriden? Jeg trodde ikke 530e hadde kommet som Touring ennå...

BBA0F0BD-7478-45CE-B2C1-6E0C1F184261.jpeg.1c0b74cff732421ddffeaeb61bdf769e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fahad skrev:

Han som stjal ambulanse i Oslo var vel hvit, right? Det sammen med en massemorder som drepte 80 stk? Og han terroristen fra Bærum som prøvde å drepe folk i en moske i Bærum? 

Han som stjal ambulansen har de ikke gått ut med identiteten på, enda.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i Oslo en håndfull ganger det siste året, noen ganger hjemmekontor på en kafé når kona skal på jobb noen dager der borte, andre ganger besøk av venner. Sist gang var vel Holmenkollstafetten i mai med løpeklubben. Jeg liker Oslo. Men bare deler av den. Feiret nasjonaldagen der i fjor med venner som bor på Grünerløkka, og det var helt magisk. Gå langs Akerselva etter solnedgang blant nydelig lyssatte kafeer og spiseplasser som følger elva oppover, ta en pils i områder rundt Vulkan, kjøpe ferskbrente kaffebønner hos Tim Wendelboe og spise økologisk libanesisk mat som koster en fot og en arm på Løkka. Så hipster som det overhodet er mulig å få det, så hipster at det tyter hipstere ut av ørene. Det må en til Køben for å få andre steder i Skandinavia. Avstandene er såpass korte at en stort sett kan gå over alt hvor en skal innenfor rimelighetens grenser, i hvertfall gjør vi det.
Om jeg skulle bodd der selv var det slik livet der måtte ha vært.

I alle andre tilfeller trives jeg bedre på Vestlandet. Bergen er jo en sabla fin by.

Men også her i Stavanger-området lider vi under politikere som ikke har et fremtidsrettet syn selv om de påstår det, men som påvirkes av populisme rundt bl.a. bompengesaken og at absolutt alt skal være så grønt at de mister helt gangsyn. Politikere og partier som helt glemmer av sin egen retning og heller jobber for å tekkes de fremadstormende grønne partiene og ettsakspartiet FNB for å prøve å tiltrekke seg de yngre velgerne. Hvem hadde trodd for 5 år siden at oljebyen Stavanger, hovedstaden til den desidert viktigste og mest inntektsbringende næringen i landet, i 2019 skulle ha et styre bestående av Ap, SV, MDG, Rødt, Sp og FNB? The times they are a changin’. Har mer og mer sansen for Sp på nasjonalt plan, synes de har en fornuftig, realistisk og jordnær politikk. Ikke rart de gjorde brakvalg i hele landet, også i industribastioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik skrev:

Terror er grusomt uansett hvem som utfører den. Vår oppgave er å ikke puste til ilden ved å sette folk opp mot hverandre. Jeg tenker at utviklingen vi ser er virkelig skremmende og at hva vi enn gjør må vi fordømme enhver form for vold som virkemiddel mot ting vi ikke liker.

Dette handler ikke spesifikt om innvandrere (som du påpeker @Fahad). Vold kan utøves av alle og dette ser vi også dessverre alt for ofte. Som regel utøves volden av hva man på dansk kaller utilpassede mennesker. Folk som lever på kanten/siden av det etablerte samfunnet. Det kan være relativ fattigdom, mangel på utdannelse og/eller jobb, ekstreme tanker og ideologier eller andre problemer, men fellesnevneren er som regel at de ikke ordentlig er en del av det etablerte samfunnet. Er man beskjeftiget med en alminnelig 9-16 jobb, familie og alminnelige hobbyer ender man sjelden opp med å utøve vold mot andre mennesker.

Jeg håper virkelig at de ansvarlige myndighetene er deres ansvar bevisst og gjør alt hva de kan for å begrense den både farlige og triste utviklingen vi nå ser. Dette handler ikke om hudfarge eller etnisk tilhørighet (den diskusjonen er totalt et sidespor). Dette handler kun om kriminalitet, voldsutøvere samt om en alvorlig polarisering i samfunnet. De som havner på siden av samfunnet havner mer på siden enn tidligere (godt hjulpet av sosiale medier). Kanskje er tiden med sosiale medier uten et direkte redaksjonelt ansvar forbi. Internettet er helt sikkert modent for en mer opplyst politikk og regler.    

Jeg vil egentlig holde meg langt utenfor denne diskusjonen. Dette har blitt diskutert opp gjennom media tusenvis av ganger.

Jeg måtte bare minne vedkommende på at vold har ingenting med hudfarge eller religion å gjøre. Dette er Norge et veldig godt eksempel på. Jeg har møtt på flere "hvite" mennesker som er kjeltringer, så gresset er ikke noe grønnere på den andre siden. Finnes drittsekker over alt. 

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel. skrev:

Han som stjal ambulansen har de ikke gått ut med identiteten på, enda.

Ikke akkurat identiteten, men står klart og tydelig at han er norsk. Ville heller stått at det er en med utenlandsk opprinnelse hvis det var det 😀

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9wbp5/bevaepnet-mann-stjal-ambulanse-i-oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fahad skrev:

Ikke akkurat identiteten, men står klart og tydelig at han er norsk. Ville heller stått at det er en med utenlandsk opprinnelse hvis det var det 😀

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9wbp5/bevaepnet-mann-stjal-ambulanse-i-oslo

Mja, syns media er veldig vinglete når det kommer til det der.. Noen ganger hysjes det ned, andre ganger er det nevnt sånn 20 ganger (bare for å overdrive litt) i en artikkel uansett hvor personen er fra.

Mener de har brukt "norsk statsborger" i noen tilfeller der det har vært en innvandrer også.

Finnes Norske som ikke er hvit også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daniel. skrev:

Mja, syns media er veldig vinglete når det kommer til det der.. Noen ganger hysjes det ned, andre ganger er det nevnt sånn 20 ganger (bare for å overdrive litt) i en artikkel uansett hvor personen er fra.

Mener de har brukt "norsk statsborger" i noen tilfeller der det har vært en innvandrer også.

Finnes Norske som ikke er hvit også :)

Resett har identifisert han, norsk kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 9.56, tennbrikket skrev:

Noen som har erfaring med disse ?https://bilxtra.no/carwise-dekkbagger-opptil-20

Har de lett for å revne hvis man benytter håndtakene? Skal vel bli testet under produksjon, men man vet aldri.

Jeg kjøpte nettopp disse: https://gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-kjekt_a_ha_/m_performance_dekkposer__4231824

Har ikke brukt de enda (kun pakket de opp), og virket iallfall som ganske bra greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg kjøpte nettopp disse: https://gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-kjekt_a_ha_/m_performance_dekkposer__4231824

Har ikke brukt de enda (kun pakket de opp), og virket iallfall som ganske bra greier. 

Siklet litt på dem, men var usikker på om de var heldekkende? Om man får "snurpet" de helt igjen. Fikk uansett carwise sine fra BilXtra i går, blir nok omlegg i helgen, så skal få testet dem og kommet med en tilbakemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sitter å leser noen nyheter og kommer over dette bildet her. Bildet viser en av politiets nye G31 5-serier, ikke noe rart i det. Men se nærmere på bildet, nærmere bestemt bilens fremskjerm.. Er ikke det ladeluke for hybriden? Jeg trodde ikke 530e hadde kommet som Touring ennå...

BBA0F0BD-7478-45CE-B2C1-6E0C1F184261.jpeg.1c0b74cff732421ddffeaeb61bdf769e.jpeg

Det er faktisk luken for Defa de har der. Det BMW sa til meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fahad skrev:

Jeg vil egentlig holde meg langt utenfor denne diskusjonen. Dette har blitt diskutert opp gjennom media tusenvis av ganger.

Jeg måtte bare minne vedkommende på at vold har ingenting med hudfarge eller religion å gjøre. Dette er Norge et veldig godt eksempel på. Jeg har møtt på flere "hvite" mennesker som er kjeltringer, så gresset er ikke noe grønnere på den andre siden. Finnes drittsekker over alt. 

Kunne ikke sagt meg mer enig her @Fahad. Det drive med slikt har ingenting med sitt opphav å gjøre eller hva man tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...