Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes Taycan er veldig pen, men den er overraskede trang inni. Jeg liker e-tron også bedre etter å ha sett flere av dem langs veiene, veldig pen elbil. Dog er det dumt at de ikke tilbyr den samme totalpakka som Tesla gjør, og det er så synd. Tesla lager helt klart de beste elbilene, bare så synd de lager så crapy biler ellers.

Jeg kjørte I3 for første gang her i går også, en 2017 mod 94ah. Snodig bil, men helt grei å kjøre. Gikk godt gjorde den også, men så fort man gikk av gassen så var det full stopp..det krevde tilvenning. Interiøret var veldig futuristisk, alt for futuristisk til min smak. Kvaliteten virket dog veldig skramlete, full av kjip hardplast...det overrasket meg litt. Dette er jo en bil som er like dyr som en 3-serie i de fleste andre land enn Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Er tre på jobben som har den. Ikke gjort stort mer enn å kikke på de i garasjen. De er veldig fine! Fineste EL-bilen spør du meg. Den mest praktiske? Nei, men det har nok ikke Porsche prøvd på heller.

De fleste som har kjørt Taycan sier at den føles mer som en 911 enn en Panamera - og dette sier jo ganske mye. Taycan er derfor først og fremst en sportsbil med alt hva dette innebærer av kompromisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.amcar.no/aktuelt/frp+regjeringen+leverer+til+bilentusiastene+-+igjen.html

Dette er gode nyheter for oss bilentusiaster 👍 Nå forandres bruksfradraget i engangsavgiften, ved 5 år så får man 50 prosent reduskjon i avgiften, ved 10 år gammel bil får man hele 90 prosent bruksfradrag. Deretter opp til 20 år så økes bruksfradraget trinnvis. Det vil si at en 2010 modell E92 M3 vil ha en importavgift på 75 000,- i stede for 164 000 kr. Det vil si at man får en 2010 modell M3 for rundt rett over 400 000 kr....ikke 500 000 pluss som de koster i Norge. En 2007 modell M3 med godt under 100 000 km på tellern får man inn godt nede på 300 000 kr tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 20.24, Kvasi skrev:

Mener å huske at det er flere her som liker å sykle i ulendt terreng, bare jeg som har tatt til fornuft og kjøpt ti kg tyngre sykkel pga batteri og motor?  Lurer litt på om det er den beste investeringen jeg har gjort.

Har fortsatt en gammel men god specialized demo 8 der jeg må trakke selv, har fortsatt ikke tatt sjansen på å prøve elsykkel da jeg er redd det blir dyrt.
845F63F0-B2CC-44E7-B634-A9115CCECF6B.thumb.png.c33a21ce92d6a97924bf337d0f1e6874.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har fortsatt en gammel men god specialized demo 8 der jeg må trakke selv, har fortsatt ikke tatt sjansen på å prøve elsykkel da jeg er redd det blir dyrt.
845F63F0-B2CC-44E7-B634-A9115CCECF6B.thumb.png.c33a21ce92d6a97924bf337d0f1e6874.png

Det blir dyrt å prøve ja, men det er verdt det.  Kjøpte min i vinter og allerede før sesongen var skikkelig igang hadde jeg syklet dobbelt så mye som i hele fjor.  Tenkte å beholde den andre også men den hadde aldri blitt brukt så finn.no fikset ny eier tll den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg synes Taycan er veldig pen, men den er overraskede trang inni. Jeg liker e-tron også bedre etter å ha sett flere av dem langs veiene, veldig pen elbil. Dog er det dumt at de ikke tilbyr den samme totalpakka som Tesla gjør, og det er så synd. Tesla lager helt klart de beste elbilene, bare så synd de lager så crapy biler ellers.

Jeg kjørte I3 for første gang her i går også, en 2017 mod 94ah. Snodig bil, men helt grei å kjøre. Gikk godt gjorde den også, men så fort man gikk av gassen så var det full stopp..det krevde tilvenning. Interiøret var veldig futuristisk, alt for futuristisk til min smak. Kvaliteten virket dog veldig skramlete, full av kjip hardplast...det overrasket meg litt. Dette er jo en bil som er like dyr som en 3-serie i de fleste andre land enn Norge.

Hvis jeg skal gjette, så har BMW rensket en del vekt på interiøret. Og da kommer jalla-følelsen med på kjøpet dessverre. 
Å kjøre elbil krever tilvenning ja, det er ikke uten grunn at folk klager over at de blir bilsjuk i starten - spesielt passasjerene 😅

Og det er som du sier - Tesla har den beste elbilen, men det er ikke en spesielt bra bil. Hadde f.eks. Audi kastet seg på trenden og laget en elbil, ikke bare en bil med elmotor, så hadde de fort kunnet kapre markedsandeler. Og kjøpt seg inn i SuC-nettet til Tesla, slik at man slapp å trekke lodd om man fikk ladet eller ikke på vei et sted.

Og i forhold til sykkel nå, så anbefaler jeg en real 2-hjuling - ikke den tråkke-versjonen med elmotor. Det her er bare helt ekstatisk!
83334658_10223206514255283_5798575101695780935_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=ca434c&_nc_oc=AQmCDpzQ0qHOkvUukQIV1GqiJxsFghYoRKqby6F2BZkrWFONHlN2FyndwUmFmRROjcM&_nc_ht=scontent.fosl3-1.fna&_nc_tp=7&oh=950127aa8ac869a62bcd1d68a9d58945&oe=5F0D0A05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohjuling med forbrenningsmotor er å foretrekke. BMW selvfølgelig. Ser imidlertid at det er praktisk i Oslobygda med både elektrisk sparkesykkel og sykkel. Null opplæring, ingen hjelm og lave innkjøps- og driftskostnader.

 

knipsa et bilde etter jobb idag. Vis a vis Karl Johans gt. Har kjørt året rundt på motorsykkel i fire år nå, og kommer nok til å fortsette med det. Kjørt på BMWen noe over 60k på disse årene. Hadde en BMW K100RS16V en periode som jeg kjørte et godt stykke med parallelt med K1200RSen. Den rundet 130 000km og i veldig god stand fremdeles. BMW-kvalitet! Vintersykkelen har vært tatt i bruk tidlig på høsten til sent på våren. Så sparer man BMWen for salt.

Jeg fikk prøve en Ducati Monster en gang. Konkluderte vel med at jeg ikke «snakket godt italiensk» og har dermed ikke vært fysen på Ducati, men de er flotte og se på. Er motorene jeg ikke helt forstår meg på. Rister og skrangler for mye.

8F2469BE-558E-43FE-97D7-23ADDF3FBEE3.jpeg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 2.06, Kvasi skrev:

Det blir dyrt å prøve ja, men det er verdt det.  Kjøpte min i vinter og allerede før sesongen var skikkelig igang hadde jeg syklet dobbelt så mye som i hele fjor.  Tenkte å beholde den andre også men den hadde aldri blitt brukt så finn.no fikset ny eier tll den.

nå er det kun nedover jeg sykler da, oppover bruker jeg bil eller stolheis/gondol :P men kunne nok syklet både oppover og bortover om jeg hadde hatt el-sykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

nå er det kun nedover jeg sykler da, oppover bruker jeg bil eller stolheis/gondol :P men kunne nok syklet både oppover og bortover om jeg hadde hatt el-sykkel

Ja, oppover er jo ufrivillig trening for å få sykle ned etterpå  :P  Vært noen turer i Åre og det er skikelig stas, men er så heldig å bo midt blandt lots of singeltrack som er så bra at de er kjent over hele landet og da må det sykles opp først.
Vært og henta meg en til KOM i kveld så nå smaker ølla ekstra godt  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...