Maxmek Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 14 timer siden, ///M-ini95 skrev: For de som har sett seg lei av ustabile vin dekodere, så ønsker jeg denne nye velkommen. https://bimmerdecoder.com Bringer med seg litt mer info som f.eks hva bilen sin siste istep er. Det som er ennå mer morsomt, er at den også lister opp utstyrskoder som er ettermontert 😁 Det synes jeg som har ettermontert litt er kult, men for at dette skal komme opp, så må bilen ha vært hos en BMW forhandler og blitt koblet opp mot systemet. Enten via feilsøk, registrering av service eller lignende. De fleste setter vel mest pris på å slippe reklame eller å løse 18 forskjellige captcha Hei, fikk opp "KDD2 Retrofit Diesel Blue performance package" hva er det?? Bilen har vært inne å byttet noe i forbindelse med tilbakekalling vedrørende EGR, kan det ha noe med det å gjøre?? Retrofitted 03AC Trailer coupling KDD2 Retrofit Diesel BluePerformance package Close Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 @Maxmek du har ikke tilfeldigvis fått bilen trimma av BMW? Tenker da på BMW sitt eget PPK eller hva det heter. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 Idag satte jeg morgenkaffen nesten i halsen.😀 Hørte der kom en bil inn i tunet og det var ikke noe m20,m30,m50 nei . Datteren min ble kjørt hjem i e60 m5 og jeg sier igjen ,jeg elsker den M modellen . Den lyden og alt er bare så topp og den fikk visst grassat ja😀 laffe, ///M-ini95, Snagg30 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 Jeg synes E60 M5 har fått ett ufortjent dårlig rykte, særlig fyrt opp av kjente You Tubere som har laget underholdning av det. Så lenge bilen blir vedlikehold slik den skal (og det krever selvsagt god økonomi), og har fått utbedret de svakhetene den har så er dette en fantastisk bil. Helt klart en av de råeste M5 modellene, det var jo den første supersedanen som brøt den magiske 500 hk grensen tilbake i 2005. Det var stort, jeg husker Audi kom med RS6 i 2003 som hadde 450...så kom E55 AMG i 2004 med 467 hk (?) også topper BMW det med 507 hk. Her var BMW fremoverlente og aggressive...savner litt det i dag. Også bare det at den kom som Touring gjør denne generasjonen av M5 skikkelig awesome. Ytelsene er ikke sånn helt hårreisende i dag, 0-100 på 4,7 sek klarer mange biler i dag...selv flere av BMW sine dieslebiler. Men det var jo på sprinten 100-250 km/t denne bilen viste seg...tok man sperra så gikk den vel 320 km/t 👍 laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 22 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jeg synes E60 M5 har fått ett ufortjent dårlig rykte, særlig fyrt opp av kjente You Tubere som har laget underholdning av det. Så lenge bilen blir vedlikehold slik den skal (og det krever selvsagt god økonomi), og har fått utbedret de svakhetene den har så er dette en fantastisk bil. Helt klart en av de råeste M5 modellene, det var jo den første supersedanen som brøt den magiske 500 hk grensen tilbake i 2005. Det var stort, jeg husker Audi kom med RS6 i 2003 som hadde 450...så kom E55 AMG i 2004 med 467 hk (?) også topper BMW det med 507 hk. Her var BMW fremoverlente og aggressive...savner litt det i dag. Også bare det at den kom som Touring gjør denne generasjonen av M5 skikkelig awesome. Ytelsene er ikke sånn helt hårreisende i dag, 0-100 på 4,7 sek klarer mange biler i dag...selv flere av BMW sine dieslebiler. Men det var jo på sprinten 100-250 km/t denne bilen viste seg...tok man sperra så gikk den vel 320 km/t 👍 Ja enig med deg i dette ,selv om disse kan være dyre å drifte så er det likevel noe av det tøffeste for min del . Jeg hadde aldri vært redd for å eie en sånn ,den skulle fått det den ville ha uansett hva det måtte være. Er noe eget med disse når man ser hvilket sirkus det blir når man nærmer seg rødsonen på turtallet 😍. Jeg var med i tilsvarende bil i fjor og den tok meg opp i hastigheter som jeg ikke trodde var mulig ..Jo forresten du gjorde det med F10en 😀😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 51 minutter siden, sveigis skrev: Jeg var med i tilsvarende bil i fjor og den tok meg opp i hastigheter som jeg ikke trodde var mulig ..Jo forresten du gjorde det med F10en Hehe, tenker du på da vi kjørte i 260 km/t på Autobahn mens du bladde etter noe i instruksjonsboka? 😂😂 Fartsfølese var temmelig fraværende i F10en 😅 Snagg30 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 Akkurat nå, Fredrik 90 skrev: Hehe, tenker du på da vi kjørte i 260 km/t på Autobahn mens du bladde etter noe i instruksjonsboka? 😂😂 Fartsfølese var temmelig fraværende i F10en 😅 Haha ja ,faen det var syyyykt 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 Akkurat nå, sveigis skrev: Haha ja ,faen det var syyyykt 😂😂😂 Hehe ja det gikk unna 😅 Det gikk unna på Nurburgring også på den turen, du ble litt stille etter noen runder 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 (endret) @scoot gode poeng der, i samme gate som de@Marius2002 kom med. Og jeg har tenkt de tankene der selv, det er nok det aller mest fornuftige. Men vi «må» ha firehjulstrekk og da ser jeg selv 4-5 år gamle Superber (som jeg liker veldig godt) bikker opp godt over 300k. At kona er vel så mye (mye mer?) BMW-person enn meg hjelper heller ikke på objektiviteten. Men det er jo en tid for alt. Når det er sagt; Vi gikk faktisk forbi en Golf R stasjonsvogn i dag, hvorpå jeg utbrøt «det der er ulv i fåreklær, 300hk, firehjulstrekk og familievogn med god plass». Og kona «ja vil du ha en sånn en? Greit for meg så lenge den går godt». Og ja, Golf R stasjonsvogn er jo den ultimate sleeper, og til 400k på Finn for en 5 år gammel bil vil jeg driste meg til å si at det er utrolig mye kul bil for pengene. Så en slik kunne jeg godt tenkt meg, men pengemessig er en plutselig oppe i BMW-land igjen, dog en 190hk femserie til sammenligning. Så kan en jo spørre seg hvor mye av de 300hk’ene en får brukt når langkjøringen går for seg med barn i baksetet. Vi har jo strengt tatt en morobi/entusiastbil i Minien også . Endret Juli 25, 2020 av papertiger Marius2002 og scoot reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 4 timer siden, ///M-ini95 skrev: @Maxmek du har ikke tilfeldigvis fått bilen trimma av BMW? Tenker da på BMW sitt eget PPK eller hva det heter. Jo jeg har MPPK. Det tenkte jeg ikke på, er nok det ja. takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 1 time siden, papertiger skrev: @scoot gode poeng der, i samme gate som de@Marius2002 kom med. Og jeg har tenkt de tankene der selv, det er nok det aller mest fornuftige. Men vi «må» ha firehjulstrekk og da ser jeg selv 4-5 år gamle Superber (som jeg liker veldig godt) bikker opp godt over 300k. At kona er vel så mye (mye mer?) BMW-person enn meg hjelper heller ikke på objektiviteten. Men det er jo en tid for alt. Når det er sagt; Vi gikk faktisk forbi en Golf R stasjonsvogn i dag, hvorpå jeg utbrøt «det der er ulv i fåreklær, 300hk, firehjulstrekk og familievogn med god plass». Og kona «ja vil du ha en sånn en? Greit for meg så lenge den går godt». Og ja, Golf R stasjonsvogn er jo den ultimate sleeper, og til 400k på Finn for en 5 år gammel bil vil jeg driste meg til å si at det er utrolig mye kul bil for pengene. Så en slik kunne jeg godt tenkt meg, men pengemessig er en plutselig oppe i BMW-land igjen, dog en 190hk femserie til sammenligning. Så kan en jo spørre seg hvor mye av de 300hk’ene en får brukt når langkjøringen går for seg med barn i baksetet. Vi har jo strengt tatt en morobi/entusiastbil i Minien også . Helt til "alt" begynner å ryke. Vag er bra så lenge det er nytt. Om du kjøper en brukt, råtass kjørt vag og bikker 5 års grensen, ja da er det over og ut. Jeg har hatt nå 3 vag og alle kostet omlag 50-100 000kr i året å drifte. Du vil også finne de som har kjørt 450.000km i en passat og bare byttet bremseskiver, klosser og visker lad (de fortellingene tar jeg med en klype salt) Jeg kan ikke la et vag objekt gå forbi uten at jeg får sagt min mening om dem. Så dypt sitter misnøyen mot det merket. Men kjøp om du vil, de går sikkert bra. Bare husk at du får ikke slått av ESP heeelt av slik som på bmw. papertiger og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 16 hours ago, TRF said: Altså... tilsynelatende et helt åpenbart brudd på vikeplikt av bilisten, som resulterte i et dødsfall. Men la oss heller ta med spekulasjoner fra folk som "har hørt at det har gått fort" (hvilket det for all del trolig har)... Vikeplikten gjelder altså uavhengig av den andres hastighet, det er noe journalisten heller kunne tatt med. https://www.aftenposten.no/osloby/i/OpGWgk/motorsyklist-doede-etter-ulykke-i-oslo Det har vært vanvittig mange ulykker med MC i år. Har lest om utforkjøringer og dødsulykker nesten hver dag i mai/juni/juli. På tross av krevende kjøreopplæring i Norge virker det som det er altfor mange mennesker her til lands som tar MC-lappen, men som mangler evnene til å kjøre raskt med MC. I forhold til antall MCer på veiene og den korte sesongen de bruker veiene er de involvert i utrolig mange ulykker. Den du linker til er nok brudd på vikeplikt av sjåføren i Nissan Leaf, med mindre begge har forsøkt å rekke et gult lys og kjørt på "semi-rødt". Dog må det sies at av skadene på bilen ser det ikke ut som MCen holdt 50km/t. når det smalt. 4 hours ago, Fredrik 90 said: Jeg synes E60 M5 har fått ett ufortjent dårlig rykte, særlig fyrt opp av kjente You Tubere som har laget underholdning av det. Så lenge bilen blir vedlikehold slik den skal (og det krever selvsagt god økonomi), og har fått utbedret de svakhetene den har så er dette en fantastisk bil. Jeg synes E60 M5 fortjener det dårlige ryktet den har. Poenget er vel det at ryktet har oppstått nettopp fordi bilen har flere svakheter som må utbedres enn de fleste andre M-biler. Har sett en del biler på finn med regningsbunker som ikke ligner grisen. Hadde aldri turt å kjøpe en slik selv, det måtte i såfall blitt en US-variant med manuell etter at jeg vant 440 mill i eurolotto og kunne sette av rentene til en egen dedikert M5-post på budsjettet.... liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 14 minutter siden, Werther skrev: Det har vært vanvittig mange ulykker med MC i år. Har lest om utforkjøringer og dødsulykker nesten hver dag i mai/juni/juli. På tross av krevende kjøreopplæring i Norge virker det som det er altfor mange mennesker her til lands som tar MC-lappen, men som mangler evnene til å kjøre raskt med MC. I forhold til antall MCer på veiene og den korte sesongen de bruker veiene er de involvert i utrolig mange ulykker. Det er vel i stor grad godt voksne som har vært involvert i en del av disse ulykkene hvor man peker på manglende tekniske ferdigheter (altså ikke holdninger = fart), og disse har vel gjerne ikke hatt en like fullstendig pakke som det har vært de siste ca 18-20 årene? Rene spekulasjoner her altså. Men jeg mistenker at det ofte gjelder folk som kjører lite og "kosekjører" heller enn de som ofte grisekjører (da disse nettopp ofte har svært gode tekniske ferdigheter). Når det gjelder nevnte ulykke så kan det jo ikke være tvil om bildrap, og jeg fatter ikke at ikke samfunnet som helhet tar slikt mer alvorlig. Men det hører med trenden ellers, ansvarspulverisering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 3 minutes ago, TRF said: Det er vel i stor grad godt voksne som har vært involvert i en del av disse ulykkene hvor man peker på manglende tekniske ferdigheter (altså ikke holdninger = fart), og disse har vel gjerne ikke hatt en like fullstendig pakke som det har vært de siste ca 18-20 årene? Rene spekulasjoner her altså. Men jeg mistenker at det ofte gjelder folk som kjører lite og "kosekjører" heller enn de som ofte grisekjører (da disse nettopp ofte har svært gode tekniske ferdigheter). Du har nok rett i at de unge førerne har en bedre opplæring enn folk som tok MC-lappen for 30-40 år siden. Dog skulle man tro at erfaring, alder og antall år bak styret utgjorde en forskjell. Også er det vel en god del voksne mellom 30-50 som tar MC-lappen "sent" i livet når midtlivskrisa inntreffer, men som stort sett har putret rundt i Passat/Mondeo og kanskje mangler den ryggmargsfølelsen man får gjennom mange år bak rattet på f.eks sporty rwd-biler eller MC. Det er i hvertfall en stor mismatch i forhold til antall ulykker. Trygg Trafikk maser fælt om beltebruk og deling av vei mellom syklister og bilister, men ignorerer at MC-førere dør som fluer i sommerhalvåret. Blir litt som i byene (spesielt Oslo) der man har vært opptatt av at syklister skal bruke hjelm, men i 75% av uhellene er det folk uten hjelm (og gjerne med promille) på elektrisk sparkesykkel som blir skadet eller skader andre.... Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 43 minutes ago, Evopower said: Helt til "alt" begynner å ryke. Vag er bra så lenge det er nytt. Om du kjøper en brukt, råtass kjørt vag og bikker 5 års grensen, ja da er det over og ut. Jeg har hatt nå 3 vag og alle kostet omlag 50-100 000kr i året å drifte. Du vil også finne de som har kjørt 450.000km i en passat og bare byttet bremseskiver, klosser og visker lad (de fortellingene tar jeg med en klype salt) Jeg kan ikke la et vag objekt gå forbi uten at jeg får sagt min mening om dem. Så dypt sitter misnøyen mot det merket. Men kjøp om du vil, de går sikkert bra. Bare husk at du får ikke slått av ESP heeelt av slik som på bmw. Godt med flere førstehåndserfaringer! Jeg har venner og naboer med Skoda, som ikke kan få skrytt nok av de, så Skoda hadde nok vært førstevalget mitt på VAG. Men har også venner og familie som kjøper Passat etter Passat og virker fornøyd med det. Møller Bil har helst vært ankepunktet her, lokalt er de visst helt forferdelige å ha med å gjøre. Kan si mye om Bavaria, men de er stort sett veldig bra - det er vel en toveis greie. Og ja, 5 år gammel råtass som er kjørt deretter kan nok fort få litt snærk som må fikses. Om det samme gjelder f.eks. M135i, som jo er i samme klasse vet jeg ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå