Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Å selge bil i seg selv er litt sånn type hodebry spesielt nå for tiden pga alle disse rettighetene / lover som er ute og går .

Jeg merker det med en gang når jeg er i samtale med folk om dette er folk jeg kan selge til eller ikke .

Uansett hvor de er fra her i landet vårt så har du disse som skal skal prute klage og finne smutthull  for å få en bedre pris ,alt dette er greit nok ,men noen grenser finnes .

Solgte Tdsen som sagt og den var der rift om ,helt ekstremt og .

Da var der en som ringte og var meget int ,men ikke til den prisen .

Han skulle ha 25000 i avslag og da skulle han hente den .

Vel sa jeg da går du inn på Finn.no og søker på torget Bmw e34 Tds i deler ,der finner du den du vil ha 😊

Heldigvis så har vært heldig ved salg av bil ,men har vært veldig ærlig på alt med det jeg har solgt både med bilder og kvitteringer .

Og har vært så kynisk at jeg har sagt at om dere prøver dere på pruting av pris ,så må dere selv skaffe returbillett eller buss hjem igjen .

Derfor har jeg slått av litt på pris pr samtale om du merker interessen er der og da er alle fornøyde.

Man merker det med en gang på kjøper når man prater i tlf hvordan type det er ,hvertfall mitt inntrykk .

Så var det dette med dere møringer da ..Dere er jo de kjekkeste og handle med ,aldri noe kødd med dere for dere er jo nedsyltet i penger og jeg har alltid fått penger eller prisforlangende for det jeg selger 😅😊.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ahj skrev:

Virker som vi her på østlandet har samme definisjon på kverulering ihvertfall :P 

Ok men da er vi enige 🥳

 

19 minutter siden, ahj skrev:

Men siden du tok det opp, er det ikke litt kverulerende å kverulere på at jeg skriver til en om å selge til en kverulerende? 

Nei. Det er max opplysning. Noe som trengs for å informere verdens befolkning om hvordan slikt (kverulering) fungerer. Viktig med litt læring innimellom all OT og slikt her i tråden :P

Så nå kverulerer du da, siden du mener at jeg kverulerer på at du skrev en (kverulerende) post om en bilkjøper fra østlandet som kverulerte? 

Neida, du gjør ikke det. Jeg skrev (nest) siste avsnitt for humorens skyld, la oss nå la kveruleringen ligge og se fremover. Det er våren snart og korona er snart irrelevant, om det slår til det de sier. Så jeg er happy happy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Shattered

Altså MR2 SW20 har jo ikke akkurat stort bagasjerom, motoren er bak og det er begrenset med plass. Men noe får man da med seg :P

Det kunne jo vært litt bagasjeplass foran også men den plassen er jo okkupert av et reservehjul og noe annet snacks.. Så eneste plass man kan stable ting om man ikke vil ha ting inne i bilen er jo nettopp i kofferten

Bak setene er det også begrenset med plass, spesielt om du har av de to takplatene og har stuffet dem der. Jeg er ikke sikker på hvor man egentlig skal oppbevare dem men de passet iallfall bra der

Så ja jeg mener at selvom det er lite plass så er det vel nok plass til ei firepakning med store lettbrus og en boks med tanntråd baki kofferten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med roborock støvsugere ? A mor sikler på en slik. Dog er jeg usikker på om jeg skal anbefale s6 maxv eller s7. Litt billigere for s6 maxv med kamera. Dog så frister det kanskje å prøve s7 uten Dock, med muligheter for å kjøpe Dock senere. Kamera på s6 maxv som gjør meg usikker. 2 barnebarn, hvor av den ene er på 2 år, så det er jo togbaner og leker på gulvet rett som det er. Rydder vel kanskje bort dette før man starter uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, tennbrikket said:

Noen som har erfaring med roborock støvsugere ? A mor sikler på en slik. Dog er jeg usikker på om jeg skal anbefale s6 maxv eller s7. Litt billigere for s6 maxv med kamera. Dog så frister det kanskje å prøve s7 uten Dock, med muligheter for å kjøpe Dock senere. Kamera på s6 maxv som gjør meg usikker. 2 barnebarn, hvor av den ene er på 2 år, så det er jo togbaner og leker på gulvet rett som det er. Rydder vel kanskje bort dette før man starter uansett. 

har hatt S5 i noen år. Var totalt imot konseptet med robotstøvsuger men kona fikk trumfet gjennom en. Aldri sett meg tilbake! :D Mye for pengene disse. Har nok skjedd en del med de siden S5 også, selv om den er utrolig bra med lidar.

Leker og alt annet må ryddes bort før støvsuging ellers forsvinner poenget med støvsuging noe om den unngår alt som ligger i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Roborock S7 og den er meget bra. Hørt mer variert tilbakemelding om S6. Moppingen er også ok dersom man tar kjøkkenet typisk rett etter middag. Stivner gørr not so much. Med docking er det helt sømløst. Den tømmer seg selv og du tømmer beholder når du gidder. Ingen pose.

Husk maks 2cm terskler ca.. 2.5 blir litt mye, selv om de påstår det går.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, humpfy skrev:

Vi har Roborock S7 og den er meget bra. Hørt mer variert tilbakemelding om S6. Moppingen er også ok dersom man tar kjøkkenet typisk rett etter middag. Stivner gørr not so much. Med docking er det helt sømløst. Den tømmer seg selv og du tømmer beholder når du gidder. Ingen pose.

Husk maks 2cm terskler ca. 2.5 blir litt mye, selv om de påstår det går.

Fant ingen tommestokk, men LiDAR på iPhone kom til redningen

3FD9E275-D494-468E-B238-5AA06CAEC153.png

B572664D-068D-4C57-B179-248F2E17940E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ahj skrev:

Har du prøvd å selge bil til en kverulerende Østlending før? :P  

Jada, før og sønn "verdensmester" kom fra Oslo for å kjøpe E60en min. Begynte å pirke og forventet at bilen skulle være i utstillings stand…kom med ett bud 40 000 under prisantydning. De skulle rette opp alle spor etter bruk og slitasje etter 18 år og 190 000 km på veien, guttungen ville ha bilen sånn at han kunne stille ut på treff siden 545i var så sjeldent. Bilen skulle restaureres men det var jeg som skulle betale for det i form av avslag…eehh neitakk! Dem sendte jeg hjem, sa rett ut at jeg kan ikke og tør ikke handle med sånne som dere som har slike forventninger til en gammel luksusbil.

Når jeg skal selge mine egne biler så er det egentlig noe jeg ikke har så lyst til. Så en del av meg håper de ikke kjøper bilen, det gjør det litt lettere å være "hard" når folk prøver seg. Så jeg ender som regel opp med å ha bilen til salgs en stund, hvilket ikke gjør meg noen verdens ting. Men når den først blir solgt så er handelen 100% på mine premisser 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Flere som ser pressekonferansen?

Dette er et historisk øyeblikk :)

Vell. Covid er ikke over enda, fortsatt mange land hvor mange ikke er vaksinert enda. Og på verdensbasis har vi ikke nådd flokkimmunitet. Så inntil det skjer, kan vi fortsatt få mutasjoner som blir langt verre enn omikron. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ahj skrev:

Vell. Covid er ikke over enda, fortsatt mange land hvor mange ikke er vaksinert enda.

Det er jo helt riktig men det var vel noe snakk forleden om de rike landene bidrar med x antall milliarder til disse mindre priviligierte landene vil pandemien praktisk talt være over i verden når de får vaksinert osv.. i løpet av året?

 

19 minutter siden, ahj skrev:

Og på verdensbasis har vi ikke nådd flokkimmunitet. Så inntil det skjer, kan vi fortsatt få mutasjoner som blir langt verre enn omikron. :P 

Ang flokkimmunitet så er jo det noe de er veldig frem og tilbake på, da de avogtil virker å mene at man kan reinfiseres og at immunitet kan være kortvarig.. Men totalt sett virker det jo som om noen land faktisk når flokkimmunitet likevel?

Ang nye mutasjoner, så er det noe som kan skje feks når det gjelder vanlig influensa osv, at det kommer en skummel mutasjon.. Men det er jo lov å håpe at denne pandemien kan være "over" nå, iallfall i Norge og noen andre land og etterhvert hele verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det er jo helt riktig men det var vel noe snakk forleden om de rike landene bidrar med x antall milliarder til disse mindre priviligierte landene vil pandemien praktisk talt være over i verden når de får vaksinert osv.. i løpet av året?

 

Ang flokkimmunitet så er jo det noe de er veldig frem og tilbake på, da de avogtil virker å mene at man kan reinfiseres og at immunitet kan være kortvarig.. Men totalt sett virker det jo som om noen land faktisk når flokkimmunitet likevel?

Ang nye mutasjoner, så er det noe som kan skje feks når det gjelder vanlig influensa osv, at det kommer en skummel mutasjon.. Men det er jo lov å håpe at denne pandemien kan være "over" nå, iallfall i Norge og noen andre land og etterhvert hele verden :)

Vi bidrar ja, men vi prioriterer oss selv før u-land verden rundt. Derfor vi i dag har omikron og som Camilla sa kan vi få en ny variant i morgen. Og covid er nok ut i neste år at vi ser at det begynner å bli mer som en influensa på verdensbasis. 

Selvom omikron er mildere enn delta, vil jeg helst slippe å få det. Vi vet ikke langtidsvirkningene av dette selv om man har 3 doser med vaksine. Differansen mellom hvordan det påvirker en er også stor. Når noen får bare en mild hodepine mens andre blir liggende i senga en uke med noe av det verst de har opplevd når det kommer til sykdom.  

Den kommer ikke til å være over her i Norge. Når det er en økning på 40% innleggelser siden forrige uke, så er vi langt fra over. Men nå er alt lettet på og de forventer at 2 mill mennesker til skal få dette. Bare å holde seg fast og håpe på at man slipper unna med lett sykdom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ahj skrev:

Selvom omikron er mildere enn delta, vil jeg helst slippe å få det. Vi vet ikke langtidsvirkningene av dette selv om man har 3 doser med vaksine. Differansen mellom hvordan det påvirker en er også stor. Når noen får bare en mild hodepine mens andre blir liggende i senga en uke med noe av det verst de har opplevd når det kommer til sykdom.  

 

Fra en som kom ut fra isolasjon for noen dager siden kan jeg bekrefte dette. Jeg hadde feber første dag, og noe hoste resterende dager. Kunne fortsatt løpe trapper som om ingenting hadde skjedd selv med høy feber. 

Svoger (som er mye mer aktiv enn meg) derimot er fortsatt sliten selv 3 uker etter bekreftet omikronsmitte. Svoger er vaksinert med to doser, og har gått gjennom covid to ganger nå.

Så covid treffer utrolig forskjellig og jeg skjønner hvorfor det er for noen (som meg) lett å bagatellisere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Så covid treffer utrolig forskjellig og jeg skjønner hvorfor det er for noen (som meg) lett å bagatellisere det. 

Jeg tror litt av grunnen til at (de som ikke har hatt det) bagatelliserer Omicron har noe å gjøre med at antall innlagte på intensiv og respirator holder seg jevnt/ synker.. Også har vel ekspertene sagt noe slik som at det holder seg i de øvre luftveiene så man blir ikke like syk av denne versjonen som feks Delta

Også er det dette med vaksiner da, har man to, tre (eller fire??) doser er man da bra rustet til å møte det meste virker det som de mener.. Iallfall frem til virkningen avtar. Nå jobber de jo også med en oppdatert Omicron-vaksine, får håpe de rekker få den ferdig før den kommer en ny mutant til landet da..

Så er det long covid, som blåses opp som noe utrolig skummelt. For noen kan det kanskje være det men statistikk sier vel at for de fleste innebærer dette bla tidvis hodepine, noe redusert smak- og luktesans og hukommelsesproblemer. Noe som man antakeligvis ikke ville tenkt mye over om man ikke hadde koblet det til dette Korona-viruset

Det snakkes om at "long covid" og kan vare et begrenset tidsrom slik at det for noen kan være en mnd mens for andre kan vare lenger. Men totalt sett er det da helt normale symptomer som man kan få av andre ting også. De snakket også om at covid ville bety slutten på karrieren for idrettsfolk men det er det da flere og flere som beviser at det helt klart ikke er..

Nå er denne posten preget av ting jeg har lest og litt egne betrakninger kanskje så ta det med en klype salt men jeg tror mye av det gir mening. Alle har fordkjellig oppfatning av dette viruset og bla hvor redd man er for det og det respekterer jeg. Men sånn totalt sett virker det som om det bil gå bra til slutt, som man sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2022 den 12.06, tennbrikket skrev:

Noen som har erfaring med roborock støvsugere ? A mor sikler på en slik. Dog er jeg usikker på om jeg skal anbefale s6 maxv eller s7. Litt billigere for s6 maxv med kamera. Dog så frister det kanskje å prøve s7 uten Dock, med muligheter for å kjøpe Dock senere. Kamera på s6 maxv som gjør meg usikker. 2 barnebarn, hvor av den ene er på 2 år, så det er jo togbaner og leker på gulvet rett som det er. Rydder vel kanskje bort dette før man starter uansett. 

Har S6 maxV. Helt konge! :) Mopping er så som så, men støvsuging er helt rått. Den suger også godt fra tepper. Kameraet tar bilder av hinder. Anbefales :) Vår heter Noldus, som husnissen i Harry Potter.

Den er ok på mopping og automatisk justering av ett-eller-annet i den forbindelse som S6 Pure har manuell. Men en må vaske for hånd for å få det rent. Uansett er det en støvsuger og vi bruker ikke moppingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...