E.C. Skrevet Februar 12, 2022 Share Skrevet Februar 12, 2022 Konklusjonen for min del er at om man skal ha noen sære deler eller ønsker ting billig så må man vente over lengre tid og følge med på flere plattformer: høggere, finn, Koed, Facebook, Ebay, forum og sikkert flere. hsd, Blinklys og Marius2002 reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 12, 2022 Share Skrevet Februar 12, 2022 Noen som har erfaring med styrearbeid osv i borettslag og har noen råd å by på? Ble bedt om å bli styreleder for for et år siden, sa nei og gikk samtidig glipp av 80k i året. Nå vil de ha meg inn i valgkomiteen og det hørs jo enda mer omfattende ut. Første tanke er selvsagt å si nei men .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 12, 2022 Share Skrevet Februar 12, 2022 (endret) Sitter som styreleder i mitt sameie på 16 enheter. Det er hvertfall null stress, men det er da enda godt, for jeg er jo egentlig ikke interessert og det er ingen andre heller. Med 80k i året som honorar, så høres det ut som det er langt større enn mitt. Du skal tåle å høre mye klaging, og du skal være villig til å bry deg, og løse opp i de merkeligste ting folk har problemer med. Er du en fyr som får ting gjort, så blir man populær, med mindre fellesutgiftene må økes som følge av at ting blir gjort. Har fått inn OBOS som forvalter, og de har mye digitaliserte løsninger som forenkler styrets arbeid. Særlig styremøter går effektivt på nett og her har også Teams/Zoom i Kårånnatiden vært positiv. Styremøtene har blitt veldig effektive. Endret Februar 12, 2022 av FredrikE24 Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hemperen Skrevet Februar 12, 2022 Share Skrevet Februar 12, 2022 Har vært i valgkomiteen i et borettslag med ca 50 boenheter i noen år. Kun et par kvelder med jobb i året, men honoraret er på størrelse med et par kasser med øl. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Jeg prøvde å komme inn som varamedlem i sameiet jeg bor i. Det var styret som ønsket meg som vara, men når de 189 andre boenhetene ikke stemt på deg, da hjelper det ikke hva styret ønsker. 😂 Tydeligvis ønsker resten av beboerne at snitt alder i styret fortsatt skal være 66 år. Hadde dratt den ganske langt ned når min alder er langt under halvparten av snitt alderen. Saltkjelen, E.C., ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Det er vel stort sett kun styreleder som er "godt betalt" om man skal påta seg den type verv. Det er ikke utenkelig med lederhonorar i størrelsesordenen kr. 50 000-150 000,- per år, og da kan det jo plutselig begynne å bli verdt det. Baksiden av medaljen er at alle tar kontakt med deg til alle døgnets tider og du bør i tilfelle ha en litt aktiv rolle i eierseksjonssameiet/borettslaget. Det sagt, er det nok betydelig mindre arbeid å være styreleder i et eierseksjonssameie/borettslag der snittalderen er betraktelig lavere enn 66 år (ref. @ahj sitt utgangspunkt), da gamlinger mener mye om ting. Som eiendomsmegler jeg borte i svært mange styreledere i diverse eierseksjonssameier/borettslag, og jeg vil i alle fall oppfordre samtlige yngre å bryte styrestrukturen der styret består av folk på 60+. De har et litt annet (i mine øyne negativt) syn på ting enn det litt yngre krefter har. Dessverre pleaser de hverandre og på den oppnår litt "gutteklubben grei", men annet er det vel ikke å forvente når 3/4 av de går hjemme og steller med blomster eller sparker gråstein. sveigis, Walkabout, Kvasi og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 12 timer siden, hsd skrev: Siste store bestillingene har gått til GS etter bmwccn sin 20% rabatt på org bmw deler Samme her . Ble brukt noen lapper her forrige uke og sammenlignet samme med Koed . Sparte faktisk 250 kr på å handle på GS samt at de har gratis frakt . Men er mye annet Koed er overlegent på helt klart ,ikke minst de har endel andre alternativer å velge i og. Og ikkke for å glemme de som jobber på Koed ,hyggelige karer og behjelpelige. Blinklys reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 1 time siden, Saltkjelen skrev: Det er vel stort sett kun styreleder som er "godt betalt" om man skal påta seg den type verv. Det er ikke utenkelig med lederhonorar i størrelsesordenen kr. 50 000-150 000,- per år, og da kan det jo plutselig begynne å bli verdt det. Baksiden av medaljen er at alle tar kontakt med deg til alle døgnets tider og du bør i tilfelle ha en litt aktiv rolle i eierseksjonssameiet/borettslaget. Det sagt, er det nok betydelig mindre arbeid å være styreleder i et eierseksjonssameie/borettslag der snittalderen er betraktelig lavere enn 66 år (ref. @ahj sitt utgangspunkt), da gamlinger mener mye om ting. Som eiendomsmegler jeg borte i svært mange styreledere i diverse eierseksjonssameier/borettslag, og jeg vil i alle fall oppfordre samtlige yngre å bryte styrestrukturen der styret består av folk på 60+. De har et litt annet (i mine øyne negativt) syn på ting enn det litt yngre krefter har. Dessverre pleaser de hverandre og på den oppnår litt "gutteklubben grei", men annet er det vel ikke å forvente når 3/4 av de går hjemme og steller med blomster eller sparker gråstein. Kunne ikke vært mer enig. Hos oss ligger styreleder med "lønn" mellom 150-200, men det er ganske mange boenheter. Styret ønsker yngre inn, men det hjelper ingenting når de som stemmer på de på 50++. Vi var 4-5 stk som meldte interesse for styreverv. Alle var under 30, men ingen ble valgt inn. Mye 60++ her og det merkes på klagene man får. Ene som ble valgt inn som varamedlem hadde klaget mye til styre før valget pga noen ønsker til sin hage. Tror styret tenkte at det var enklere å ha den personen i styret for å ha litt mer kontroll på den personen enn å la dem legge ut og snakke med sine naboer om problemet. Jeg har fått klager på at jeg kunne hende jeg skulle ha fest. Ikke at jeg hadde hatt fest, men at jeg kunne ha det i nær framtid. Dette var under verste lockdown i slutten 2020. Da tok jeg fatt styreleder samt naboen som hadde klaget. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 @ahj Ja, det er smått utrolig. Tror det mest ideelle må være; enten bo i et eierseksjonssameie/borettslag der snittalderen er 75-80+ slik at de etter all sannsynlighet 1) ikke hører noe, 2) har ingen bil og dermed ekstra plasser for den med bilinteresse og 3) at man havner på en eller annen arveliste som boliglagets gullgutt (for ordens skyld pkt. er med en liten humoristisk vri) eller bo med likemenn (omtrentlig samme aldersspenn). ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Endelig fant jeg ut, når jeg skulle poste i Finn.no-tråden i sted, hvordan jeg poster bilder mellom teksten i posten istedenfor å måtte gjøre det på måten jeg har gjort tidligere Fikk skikkelig mestringsfølelse når jeg "ved et uhell" postet et bilde direkte i posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Sett denne @GreenE36Cab? Heftig drag, og ikke minst lyd. Synes nesten NSX kan måle seg opp mot Diablo, utenom v12 vs v6 da. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 1 time siden, Shattered skrev: Sett denne @GreenE36Cab? En '98 Acura NSX(-T?) ja, med manuelt gir er det en NA2 3.2L V6 med nesten 300hk. Klart det er jo ikke noe som gir et trykk på 5G fra 0-100km/t men likevel det er veldig flotte biler Acura NSX (91-05) har også disse refleksene på sidene som ble diskutert en annen gang, men jeg føler egentlig disse passer det.. Og i motsetning til (de fleste) EDM NSXer har de ikke lyktespylere Nei 91-05 NSX, både Honda og Acura med venstreratt, er veldig flotte biler. De ble jo levert i flere artige farger også, noe som også er et pluss De ble også levert med flere forskjellige OEM felger, de som er på den på videoen der mener jeg er fra '02-'05 NSXene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 (endret) 1 minutt siden, GreenE36Cab skrev: En '98 Acura NSX(-T?) ja, med manuelt gir er det en NA2 3.2L V6 med nesten 300hk. Klart det er jo ikke noe som gir et trykk på 5G fra 0-100km/t men likevel det er veldig flotte biler Acura NSX (91-05) har også disse refleksene på sidene som ble diskutert en annen gang, men jeg føler egentlig disse passer det.. Og i motsetning til (de fleste) EDM NSXer har de ikke lyktespylere Nei 91-05 NSX, både Honda og Acura med venstreratt, er veldig flotte biler. De ble jo levert i flere artige farger også, noe som også er et pluss De ble også levert med flere forskjellige OEM felger, de som er på den på videoen der mener jeg er fra '02-'05 NSXene Den i videoen hadde også kompressor (var det ikke det da?), rå lyd! Endret Februar 13, 2022 av Shattered Blinklys reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 (endret) 2 minutter siden, Shattered skrev: Den i videoen hadde også kompressor (var det ikke det da ?), rå lyd! Jo den har Supercharger.. Er ikke det kompressor? Høres jo helt greit ut det, du har et poeng Mulig jeg er litt kjedelig sånn, men NSXen(e) som jeg skal ha en dag, skal være så originale som mulig. Ingen kompressor, ingen senking. Kan strekke meg til å fyre på et sett Enkei RPF1 feks da, som er felger som passer helt vilt bra på NSX Endret Februar 13, 2022 av GreenE36Cab Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2022 Share Skrevet Februar 13, 2022 Kinesisk kvalitet ser jeg, halve lyslista er gåen etter bare uker på veien. Vi snakker om en Kina SUV til 850 000 kr…folk vil bedras så lenge det går på strøm 😂 Jada, bildet er litt ufokusert men det er ikke så lett å kjøre bil og holde telefonen stille samtidig…. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå