Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@tennbrikketbruker du den Swisswax Lotus på tørr eller våt bil? Høres ut som et godt alternativ da bilpleie sesongen i år blir kraftig innskrenket med operert mage. Mulig fruen kan se på dette som et bedre alternativ for å hjelpe meg med å pleie M3en. 

Hvor ofte bruker du den i forbindelse med vask? Min brukes jo ikke så ofte og trenger strengt tatt ikke så grundig vask for hver vask.

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dusy skrev:

@tennbrikketbruker du den Swisswax Lotus på tørr eller våt bil? Høres ut som et godt alternativ da bilpleie sesongen i år blir kraftig innskrenket med operert mage. Mulig fruen kan se på dette som et bedre alternativ for å hjelpe meg med å pleie M3en. 

Tørker stort sett først, også går over rett etterpå. Mener jeg leste at dette var anbefalt metode fra swissvax sertifiserte detailerne på dcn.no uten at jeg finner noen kilder på dette i nåværende øyeblikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

Deler dette perfekte bildet på en ellers knall lørdag!

Har ikke eid 2002 turbo, men 2002 TII og en dritfin vinrød 2002 TI med 2,2 liter firer 2x40mm doble Dellorto og turbobredding.
Hater meg selv litt for at jeg ikke tok vare på de og fremdeles eier de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kvasi skrev:

Har ikke eid 2002 turbo, men 2002 TII og en dritfin vinrød 2002 TI med 2,2 liter firer 2x40mm doble Dellorto og turbobredding.
Hater meg selv litt for at jeg ikke tok vare på de og fremdeles eier de.

 

2002 er drømmebilen :) Men prisene er hinsides idag.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2022 den 17.36, Dusy skrev:

@tennbrikketbruker du den Swisswax Lotus på tørr eller våt bil? Høres ut som et godt alternativ da bilpleie sesongen i år blir kraftig innskrenket med operert mage. Mulig fruen kan se på dette som et bedre alternativ for å hjelpe meg med å pleie M3en. 

Hvor ofte bruker du den i forbindelse med vask? Min brukes jo ikke så ofte og trenger strengt tatt ikke så grundig vask for hver vask.

Lotos Speed skal brukes etter tørk. Den gir en veldig fin dybde men holdbarheten synes jeg ikke er den beste. Veldig fin som add på en utstillingsbil :)

Jeg bruker selv Carpro Hydr02 Foam. Superenkel å bruke. Kjør den i skumkanonen - skum over halve bilen - spyl godt av - Ferdig. Dette er da etter håndvask og før tørk. Tørk ALLTID etter en slik påføring. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, StigJ said:

Lotos Speed skal brukes etter tørk. Den gir en veldig fin dybde men holdbarheten synes jeg ikke er den beste. Veldig fin som add på en utstillingsbil :)

Jeg bruker selv Carpro Hydr02 Foam. Superenkel å bruke. Kjør den i skumkanonen - skum over halve bilen - spyl godt av - Ferdig. Dette er da etter håndvask og før tørk. Tørk ALLTID etter en slik påføring. 

 

Herlig, tusen takk for tips! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, StigJ said:

Jeg bruker selv Carpro Hydr02 Foam. Superenkel å bruke. Kjør den i skumkanonen - skum over halve bilen - spyl godt av - Ferdig. Dette er da etter håndvask og før tørk. Tørk ALLTID etter en slik påføring. 

Hva med resterende halvdel? Eller en halvdel av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som ikke har sjekket andre tråder her inne på en stund så legger jeg ut info her også.

22. mai kl 12:00 drar jeg i gang ett bimmers.no treff ved Fokserød utenfor Sandefjord, tenker at det er en fin lokasjon for folk på sør- og østlandet slik at flest mulig får vært med! Satser på fint vær og ålreit oppmøte. Hadde vært gøy om vi ble 10 stk eller flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Slavearbeider'n said:

For de av dere som ikke har sjekket andre tråder her inne på en stund så legger jeg ut info her også.

22. mai kl 12:00 drar jeg i gang ett bimmers.no treff ved Fokserød utenfor Sandefjord, tenker at det er en fin lokasjon for folk på sør- og østlandet slik at flest mulig får vært med! Satser på fint vær og ålreit oppmøte. Hadde vært gøy om vi ble 10 stk eller flere!

Det hadde vært morsomt å bli med, men med alle ulydene i bilen min så er det flaut bare å dra på butikken en tur haha. Men så fort bilen er i 101% mekanisk god stand og etter en runde med PDR og litt polering så tar jeg turen uansett hvor i landet 😅 ...Og drømmefelgene... og riktig interiør... ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

22. mai kl 12:00 drar jeg i gang ett bimmers.no treff ved Fokserød utenfor Sandefjord

For dem (meg) som ikke er særlig godt kjent der borte, legges det ut veibeskrivelse/ kart i tilfelle man tar turen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det hadde vært morsomt å bli med, men med alle ulydene i bilen min så er det flaut bare å dra på butikken en tur haha. Men så fort bilen er i 101% mekanisk god stand og etter en runde med PDR og litt polering så tar jeg turen uansett hvor i landet 😅 ...Og drømmefelgene... og riktig interiør... ja.

Mye rart som har dukka opp på treff opp igjennom så ville ikke tenkt for mye på det. 

Håper å ha bytta bil innen da, men hvis ikke kommer jeg i i3 - som ikke akkurat er en entusiastbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Lars89 said:

Mye rart som har dukka opp på treff opp igjennom så ville ikke tenkt for mye på det. 

Håper å ha bytta bil innen da, men hvis ikke kommer jeg i i3 - som ikke akkurat er en entusiastbil.

Neida, bare mest for min egen del det :P 

Jeg syns faktisk i3 er kjempekule, spesielt med små detaljer som leppe, litt senk/felger osv. Kunne godt tenkt meg en selv for å kjøre alle småturene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...