Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hoi! Pratet tidligere om hengervekt på 7 serie, hvor jeg fant ut at alle 740+750d har 2,3t hengervekt vs 2,1t på 730.

Noen som har formening om hvorfor denne har 2.1t?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=257261583 

Skjer iblant at det er feil hengervekt innskrevet, lå nylig en x5 på finn med utstyrskoden for 3,5t men den hadde kun 2,7t i vognkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å cruiset i Alpina i stad og la merke til en iX som veldig ivrig fulgte etter meg og tidvis kjørte nærme. Faen tenkte jeg, svir jo i øya å ha det fæle trynet der i bakspeilet hele tiden. Så jeg svingte inn på en busslomme for å slippe den forbi, men faenskapet svinger inn bak meg og stopper. Hva nå tenker jeg, har jeg uten å være klar over det hisset på meg en gærning nå…

Neida, ut kom det en mildt sagt entusiastisk fyr som lurte på om han kunne ta noen bilder av bilen…Alpina synes han var skikkelig stas. Så viser det seg at han selv har en E39 540i hjemme som han driver å fikser opp etter å ha stått lagret i mange år. Så det stoppet ble til 25 minutter med helt random BMW prat 😂 Så lurte jeg jo på hva en sånn BMW entusiast gjorde i en iX, det lurte egentlig han også på 😅 Det var visst kjerringa sin tur til å velge bil, så det ga han god motivasjon til å få ferdig E39en 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Skulebollen said:

Kan det da vere håp om og få endret det?

Vil tro at det er lettere og raskere å finne en annen bil enn å få SVV til å omgjøre et vedtak/dokument.

Med det sagt så kan du ta en telefon til de på mandagen og høre. Det er stort sett hyggelige og ålreite folk etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

Kan det da vere håp om og få endret det?

Det tviler jeg meget sterkt på. Problemet er ikke SVV, men BMW som ikke gir ut dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Det tviler jeg meget sterkt på. Problemet er ikke SVV, men BMW som ikke gir ut dokumentasjon.

Bør gå fint uten noe skriveri fra bmw siden det ruller hundrevis av biler med hengervekten den nevnte bilen mangler 100kg av, men at vrangvesenet skal innrømme å rette opp i feil kan jo være for godt til å være sant..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ingvaldsen said:

Bør gå fint uten noe skriveri fra bmw siden det ruller hundrevis av biler med hengervekten den nevnte bilen mangler 100kg av, men at vrangvesenet skal innrømme å rette opp i feil kan jo være for godt til å være sant..

For det første så vet man ikke hvem det er som har skapt feilen til å begynne med og for det andre så hadde det tatt BMW veldig lite arbeid å gjøre et oppslag i sine egne systemer og sende ved oppdaterte dokumenter som hadde sklidd rett gjennom hos SVV for å få et oppdatert vognkort. Dessverre gidder aldri BMW slikt og den eneste muligheten man har er å prøve å samle noe dokumentasjon på egenhånd. At folk da blir sure på SVV og ikke BMW er for meg et under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det har vært ett holdnings skifte hos SVV de senere årene. Fra å være ekstremt firkantet og vanskelig så er det litt mere "ja dette må vi få til" holdninger der. B10en manglet EU typegodkjennings nr i det svenske vognkortet, da Svenskene ikke var så nøye med dette før i tiden. Dette kunne blitt ett problem, men viljen hos kontrolløren til å finne ut av dette var stor. Så vi fant en annen bil lik til min, flaks da det kun er en 1999 B10 4,6 Touring i landet fra før. Så fikk han gravd frem typegodkjennings nr på denne, det var litt jobb ettersom den kom til landet i 2000. Etter å ha vært inne på kontoret i rundt en time så kom han ut og kunne fortelle at nå var alt i orden. Så jeg opplevde stor velvilje for å få dette til 😀 

Problemet her er ofte at importørene ikke gidder å ta seg bryet med å finne ut av dette. Jeg har opplevd at en merkeforhandler fikk ut dokumentet for å øke hengervekt, men dette var en forhandler som hadde solgt den aktuelle bilen til den aktuelle kunden noen år tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja, jeg er helt enig! :) Men, slik jeg tolker det er det snakk om nisjemodeller. Om det er en M-modell, diesel-X5 eller tungtransport så går dette under nisje i den store sammenheng. Modeller som diesel-Passat og bensin-A4, eller en 320i/d tror jeg ikke vi ser i 2035 som fabrikknye. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok også nåtidens dager er talte for "mainstream"-ICE biler, og at elbiler nå er det mest fornuftige her (ref. sammenligningen om i4 M50 mot 320d sånn prismessig), men motorsterke ICE-biler har nok nå, kanskje mer enn noen gang, mer livets rett. La oss i alle fall håpe det! 

Og apropos "mainstream"-ICE. Ratter rundt i en F40 118i. Tror jeg aldri har kjørt en BMW som drar så mye i forhjulene som denne bilen her. Helt grusom å kjøre. Synd at den ikoniske E87 og F20 ble avløst av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jeg tror nok også nåtidens dager er talte for "mainstream"-ICE biler, og at elbiler nå er det mest fornuftige her (ref. sammenligningen om i4 M50 mot 320d), men motorsterke ICE-biler har nok nå, kanskje mer enn noen gang, mer livets rett. La oss i alle fall håpe det! 

Og apropos "mainstream"-ICE. Ratter rundt i en F40 118i. Tror jeg aldri har kjørt en BMW som drar så mye i forhjulene som denne bilen her. Helt grusom å kjøre. Synd at den ikoniske E87 og F20 ble avløst av dette her.

Jepp, samtidig som byen fylles med elbiler så ser jeg en stadig økning i spesielle biler. Det er flere roadstere, Porscher(ikke medregnet Taycan) og M-modeller enn noen gang. Tendensen på forumet er lige så. Så heia til alle som gjør det :D 

F40 ja, vel, jeg er en av få som synes den kan være kul ilikhet med F44(2GC). Men BMW har gjort en stor feil med å la begge disse få forhjulstrekk. Isolert sett likte jeg F44, den var god å kjøre, men ingen BMW. Forskjellen mellom F44 og F45 er at F45 er mye BMW til prisen, F44 er/var alt for dyr til at det kunne forsvares. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...