Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ser fin ut, men tror de muligens har hentet bilder fra en 2019-modell (eller nyere). 2018 i3 har en helt annen skinntype enn 2019 og avvildet interiør viser fjernlysassistent (som ble tilgjengelig fra 2019). 

Takk for opplysningen! Undrer meg stadig over valgene forhandlere og merkeforhandlere gjør med sine annonser. Vet du eksakt når fjernlysassistent kom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snagg30 skrev:

Takk for opplysningen! Undrer meg stadig over valgene forhandlere og merkeforhandlere gjør med sine annonser. Vet du eksakt når fjernlysassistent kom? 

Fjernlysassistent ble tilgjengelig med de nye LED-lampene som ble introdusert ifm. 120Ah, dvs. fra 11/2018 (2019-modeller). Dog verdt å merke seg at skinnkvaliteten og typen er vesentlig bedre på 2018 vs. 2019, der førstnevnte har skinn som minner om Nappa, mens 2019-2022 har et eller annet "miljøskinn". Grovere enn Nappa, men finere enn Dakota/Vernasca.

Kan dog fint ettermontere fjernlysassistent på 2018 i3, men man får jo ikke kurvelys og fjernlys som blender ut bilen foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Så er nå håpet å få tatt noe rust i bla hjulbuer på E36en en dag :)

Det er deilig å få tatt, skal til med en god runde på E34en min også etterhvert. Driver å samler opp litt dører og skjermer med diverse 👍 27 år som bruksbil har satt sine spor på en gammel sliter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fredrik skrev:

At BMW ikke forstår at vi/de som driver med all slags retrofit ikke ligger et hestehode foran, sier jo sitt. For «vår» del er det jo bare flott at de fullutstyrer bilene fra fabrikk slik at vi kan kode oss rundt. Det blir litt som med kjelteringer som alltid ligger et hestehode foran myndighetene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Aston Martin er noe man alltid kunne tenkt seg å eie, men jeg tør nok aldri å prøve lykken på sånt noe. En DB9 eller V8 Vantage går det jo nå an å få seg for hva den gjennomsnittlige nybilen i Norge koster. Briter kan det briter kan best, å lage biler med shity kvalitet og driftsikkerhet. Og de har ennå ikke lært, jeg kjenner to som har nyere Land Rover produkter, nye Discovery og en Range Rover PHEV…drittbiler når det kommer til feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

En Aston Martin er noe man alltid kunne tenkt seg å eie, men jeg tør nok aldri å prøve lykken på sånt noe. En DB9 eller V8 Vantage går det jo nå an å få seg for hva den gjennomsnittlige nybilen i Norge koster. Briter kan det briter kan best, å lage biler med shity kvalitet og driftsikkerhet. Og de har ennå ikke lært, jeg kjenner to som har nyere Land Rover produkter, nye Discovery og en Range Rover PHEV…drittbiler når det kommer til feil og mangler.

Er svært svak for Land Rover har hatt flere Range Rover og har stort sett vært fornøyd med alle. En Aston Martin eller Bentley står på bucket lista og den drømmen skal oppfylles før six feet under 👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Er svært svak for Land Rover har hatt flere Range Rover og har stort sett vært fornøyd med alle. En Aston Martin eller Bentley står på bucket lista og den drømmen skal oppfylles før six feet under 👊

Bentley Continental GT er en bil jeg ofte regner ut import på, jeg har en greie for akkurat de bilene der. Det har jeg hatt siden de kom i 2004, ble veldig imponert over den bilen der. Jeg satt på med slik i 2006, fetteren min hadde fått lånt en slik av byens store IT-Günder. Han grisekjørte den bilen alt den kunne for å tøffe seg for meg, 560 hk og V12 var heftig i 2006. Han satt en hundrelapp i frontruta med en teip, og utfordret meg til å ta den før bilen nådde 130 km/t ved Launch. Jeg klarte det ikke, men bilen satte noen sykt dype spor i meg.

Her er det heldigvis mye tysk teknikk, men dessverre så er det mye VAG/Audi så det kan/vil bli svinedyrt uansett. Men en sånn har jeg så absolutt i kikkerten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Fredrik 90 said:

En Aston Martin er noe man alltid kunne tenkt seg å eie, men jeg tør nok aldri å prøve lykken på sånt noe. En DB9 eller V8 Vantage går det jo nå an å få seg for hva den gjennomsnittlige nybilen i Norge koster. Briter kan det briter kan best, å lage biler med shity kvalitet og driftsikkerhet. Og de har ennå ikke lært, jeg kjenner to som har nyere Land Rover produkter, nye Discovery og en Range Rover PHEV…drittbiler når det kommer til feil og mangler.

Greit nok å si det, og er nok mye sant i det. Men en kollega kjøpte ny Range Rover Vogue 3.0 diesel i 2014, og har hatt ca ingenting av kostnader utenom service og vanlige slitedeler på den, har gått vel ca 150000km. Porsche 991 Carrera 4S’en fra 2012 han hadde derimot, den var det langt mer plunder med og stod mye mer på verksted enn førstnevnte. Og Taycan CT’en han fikk nettopp ble til slutt tatt tilbake av Porsche og han fikk ny bil, de klarte ikke å fikse infotainmentsystemet med de doble skjermene. Så han snuser på den nye RR’en når den etterhvert kommer som elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Range Rover Classic V8 som bruksbil i flere år uten annet problem enn tenningsmodul til noen hundrelapper, så Jeremy Clarkson har nok rett i at verdens mest upålitelige bil er verdens mest pålitelige bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C. den var ikke dum, så enkelt beskrevet at til og med en enkel sjel som meg forstod den. For en stund siden lagde jeg lagde en salgspitch til kona i PowerPoint med litt tacky animasjoner og grafikk, med formål å få «go» for å bytte ut en av bilene. Ser for øvrig ut som at akkurat det ordnet seg på veien mellom Oslo og Bergen i går 🙃

8DBC3735-B997-44B7-857A-CD564E5D4656.thumb.jpeg.1a88e7e66aea3e79dd8680a0bf256a31.jpeg55B3C913-3873-4CB4-BC38-D0F0E7A6AD4A.thumb.jpeg.03ea2579ad0dacecc29ab1d45042793a.jpeg6B012B02-175A-409C-9CD7-039225C2853C.thumb.jpeg.f8af15bef7a53d45f2a5d8bad4360ac7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...