Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte også å skrive vanlig diesel og det er jo forsåvidt riktig for min del. Problemet er bare at all diesel jeg ser er den grønne som naboen fyller på traktoren. 

Tror ikke jeg har sett blank diesel på mange år, går ikke ordentlige biler på bensin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe piggdekk før neste sesong, bor i Innlandet. 245/45R18, går da opp til samme profil som sommerdekka. Speedometeret blir 100% riktig og jeg får litt mer klaring under kontra originale 245/40R18. 100T og XL er vel typisk forsterka sidevegg og mindre ballongfølelse. Har samme specs på sommerdekk nå og det funker greit.

Tenkte på Hakka 10. Er det egentlig noe annet å vurdere i denne klassen? E61 uten xdrive, men 4 like hjul. Kjører dog primært lengre turer til Oslo, som regel måkt veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.C. skrev:

Tenker å kjøpe piggdekk før neste sesong, bor i Innlandet. 245/45R18, går da opp til samme profil som sommerdekka. Speedometeret blir 100% riktig og jeg får litt mer klaring under kontra originale 245/40R18. 100T og XL er vel typisk forsterka sidevegg og mindre ballongfølelse. Har samme specs på sommerdekk nå og det funker greit.

Tenkte på Hakka 10. Er det egentlig noe annet å vurdere i denne klassen? E61 uten xdrive, men 4 like hjul. Kjører dog primært lengre turer til Oslo, som regel måkt veg.

Har du sett på Conti sine piggdekk? Der sitter piggene bedre og det er ikke så mye støy. Like gode dekke ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@Syvert Spørs hva du ønsker av ruten? Kjappest? Finest? Kjedeligst?

Grei vei, som i best kvalitet? E6

Ja var det da, kjappest og finest : ) har vært så mye flom så er nok best å holde seg på e6 gjerne.

 

1 time siden, Otis skrev:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Syvert skrev:

Kjøyrd lite frå Trondheim og nedover til Telemark, kva er beste rute mtp grei vei sørover? 
 

E6 til Sel - så over til Vågå og videre over Valdresflya. Deretter Golsfjellet og videre mot Geilo og så over Dagalia og sørover mot Telemark. Kjørte denne ruten tidligere i sommer med MC - da til Rjukan. Flott rute som jeg også hadde tatt med bil om jeg hadde hatt valget. Men kanskje mer moro med MC🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, laffe skrev:

E6 til Sel - så over til Vågå og videre over Valdresflya. Deretter Golsfjellet og videre mot Geilo og så over Dagalia og sørover mot Telemark. Kjørte denne ruten tidligere i sommer med MC - da til Rjukan. Flott rute som jeg også hadde tatt med bil om jeg hadde hatt valget. Men kanskje mer moro med MC🙂

om det skal kjøres i umiddelbar framtid så er det muligens fortsatt stengt vei opp til lemonsjøen fra vågå.  så da kan man kjøre e6 ned til sjoa og kjøre heidal opp til randsverk, like langt egentlig som via vågå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...