Saltkjelen Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Det er jo helt insane! Har disse OPF? Ville fjerning av OPF og andre strupende elementer i eksosen bedret situasjonen til at dette ikke lengre oppstår?
papertiger Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Det er ganske utrolig - har tenkt som så at en moderne bensin er safe bet i forhold til småkjøring. Den gang ei. Håper det løser seg med 5-serie!
skoglund Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 11 minutter siden, Saltkjelen skrev: Det er jo helt insane! Har disse OPF? Ville fjerning av OPF og andre strupende elementer i eksosen bedret situasjonen til at dette ikke lengre oppstår? Første jeg også tenkte på, filtrert i hjel uavhengig om dem er diesel eller bensin biler nå for tiden. Alt jeg har konkludert med er at diesel med dpf, kat og egr delete fremstår som mye mere driftsikkerhet. Blir jo nesten som evighetsmaskin kontra når de er strøypt fra fabrikken. Veldig mange mindre bekymringer. Saltkjelen og sveigis reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Er så mye som skjer med bilene dine nå at det er nesten så man kan dra brukerfeil kortet 😉 Nei, det må være frustrerende, skal nesten ikke være mulig å komme bort i så mye på så nye biler, ikke noe kjekt 😬 Kan det ha noe med lav eksostemp å gjøre? 🤔 Vil vel tro at det meste av kondensen fordamper når rørene blir varme, men om ikke det blir varmt nok på korte turer vil gjerne vann samle seg opp. 🤔 Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Eneste positive her er jo at flodbølgen av feil gjør at du må ta frem galgenhumoren, og knapt rekker å irritere deg over enkeltsaker før du må over på neste.... Den feilsøkingen kunne de godt ha latt være å fakturere deg, synes jeg. Drivverksfeil på bil med garanti bør kunne feilsøkes kostnadsfritt, selv om det viser seg å ikke være noe galt. Ang dempere, så vet jeg ikke hvem som produserer disse originalt. Eneste ettermarkedfabrikat jeg har funnet til F10 er Sachs. (Kun vanlig EDC da. Ikke med belg). Arnott burde nå være bra skulle jeg tro? fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Ja du er virkelig forfulgt av uflaks med bilene dine, virker som det ikke nytter å kjøre kverken ny eller gammel bil. At en moderne bensinbil kan få så mye kondens at det fryser til is og tetter eksosen har jeg aldri hørt om før. Da må man i så fall hatt ekstremt mye småkjøring og tomgangs kjøring, men det sier du jo at du ikke har. Dessuten så blir jo disse nye bensin sekserne til BMW veldig fort varme, oljetempen på min B58 når driftstemperatur innen 10 minutters normal kjøring. BMW har jo alltid vært driftssikkert som Toyota for min del, har hatt litt kuk med X5en men ikke verre enn at bilen kunne brukes som normalt. De mener vel dette med kondens er brukerfeil siden du fikk faktura på feilsøking. Det er tydeligvis forskjell på service nivået hos BMW forhandlere rundt forbi.
ehaugsnes Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 3 timer siden, GtiGtr skrev: Einaste bilen på tunet uten feil er Transporter? 😬 Isåfall så har det umulige blitt mulig * ler i toyota hiace-latter * Skulebollen, Espen.st, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 1 6
Espen.st Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Shit du er uheldig😅 tror ikke jeg hatt noen feil på 6-7 år foruten om tuta som akkurat tok kvelden på f80’n sveigis reagerte på dette 1
Orjan Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Kjipe greier. Sjekk 40 sek ut i videoen. Vann i eksos er et kjent problem. https://youtu.be/6EnFTUiG1Uk?si=h9qtt9uTaaWK3q18 mslello, Skulebollen, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 4 1
ahj Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 46 minutter siden, Orjan skrev: Kjipe greier. Sjekk 40 sek ut i videoen. Vann i eksos er et kjent problem. https://youtu.be/6EnFTUiG1Uk?si=h9qtt9uTaaWK3q18 Fader ikke rart det fryser når det potensielt kan være 18 liter vann i eksosen. Snakk om designfeil og dette burde ikke eier måtte betale for. mossing 92, Skulebollen, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 7
E.C. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Drille hull i eksosen som BMW anbefaler og møte på rett kontrollør på PKK så har du det gående tenker jeg. Skulebollen reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 (endret) 11 minutes ago, E.C. said: Drille hull i eksosen som BMW anbefaler og møte på rett kontrollør på PKK så har du det gående tenker jeg. Sveis på en stuss med kuleventil og hendel. Så kan man drenere ved behov, og som bonus kan man tøffe seg med straight pipe-lyd. Polski exhaust flap control 💪 Endret Januar 16 av *MrB* Orjan, Dusy, Werther og 5 andre reagerte på dette 8
Skulebollen Skrevet Januar 17 Forfatter Skrevet Januar 17 På 16.1.2026 den 7.59, Snagg30 skrev: Mistenker Emil har fått Münchhausens syndrom for å kunne fortsette å drifte bloggen med gode innlegg A bloggers gotta do what a blogger gotta do. Sjekk responsen jeg fikk😏 Blir snart reklameinnslag i tråden her så jeg får begynt og generere litt penger På 16.1.2026 den 8.35, Saltkjelen skrev: Det er jo helt insane! Har disse OPF? Ville fjerning av OPF og andre strupende elementer i eksosen bedret situasjonen til at dette ikke lengre oppstår? Jeg mistenker det, men med @Orjansitt innlegg ser det ikke slik ut.. Ville fått langt penere lyd også, men da må man kode bort dpf og da blir det gjerne styr med nybilgarantien På 16.1.2026 den 9.29, *MrB* skrev: Eneste positive her er jo at flodbølgen av feil gjør at du må ta frem galgenhumoren, og knapt rekker å irritere deg over enkeltsaker før du må over på neste.... Den feilsøkingen kunne de godt ha latt være å fakturere deg, synes jeg. Drivverksfeil på bil med garanti bør kunne feilsøkes kostnadsfritt, selv om det viser seg å ikke være noe galt. Ang dempere, så vet jeg ikke hvem som produserer disse originalt. Eneste ettermarkedfabrikat jeg har funnet til F10 er Sachs. (Kun vanlig EDC da. Ikke med belg). Arnott burde nå være bra skulle jeg tro? Er jo også veldig greit at jeg aldri trenger endre trådtittel🤭 23 timer siden, ehaugsnes skrev: Isåfall så har det umulige blitt mulig * ler i toyota hiace-latter * Blir ikke noe hiace før man får tuv godkjente coilovers og plass til 10x20 hjul. Er jo lov og pynte opp litt i trafikkbildet selvom det er arbeidsbil🤓 22 timer siden, Orjan skrev: Kjipe greier. Sjekk 40 sek ut i videoen. Vann i eksos er et kjent problem. https://youtu.be/6EnFTUiG1Uk?si=h9qtt9uTaaWK3q18 Særdeles informerende! Min forhandler hadde ingen info om dette. Skal sende det til verksmester, latterlig at jeg skal betale 3000 for en slik feilkonstruksjon. Jeg har sendt en mail der jeg klaget på faktura, men har ikke fått noe svar, selv etter purring. Fikk ingen beskjed om at jeg skulle betale når jeg snakket med dem. Fikk bare plutselig melding med rekning som måtte betales før jeg fikk koden til nøkkelboksen.. Jeg har kjøpt ny bil fra dem ( i4 ) Og er innom flere ganger i året for service, reperasjon osv. Siden jeg bytter bil hele tiden... Likevel er kundeservice og antydning til goodwill så fraværende. Blir vel sånn når det er 3 timer mellom forhandlerne, dessverre. uglefossen og Orjan reagerte på dette 2
Lars S Skrevet Januar 17 Skrevet Januar 17 1 time siden, Skulebollen skrev: Særdeles informerende! Min forhandler hadde ingen info om dette. Skal sende det til verksmester, latterlig at jeg skal betale 3000 for en slik feilkonstruksjon. Blir litt skremt jeg også… fikk du noen forståelse av hvor de trodde isproppen satt da? Burde være en utbedring/tilbakekallelse fra BMW dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå