Jump to content

Recommended Posts

Var innom Bavaria i dag for å hente et "blinklysdeksel" (disse knekker bare man ser på de), og traff tilfeldigvis mekanikeren som hadde med min bil å gjøre. Fikk så spørsmål om jeg hadde fått med meg at jeg hadde fått nytt hengerfeste, noe jeg ikke hadde (hadde aldri tenkt at dette skulle bli byttet), så måtte nesten sjekke det.

Joda, flunkende nytt hengerfeste i forbedret(?) utgave. Ihvertfall en annen kontruksjon enn mitt gamle.

IMG_5005.thumb.jpeg.a45d9e9cf73cab2517f98ffc7e27c7c5.jpeg

Skinnende i sin glans, og til og med feste for bremsewiren, noe jeg ikke hadde før. Nå skal jo denne strengt tatt sitte på bilen da, men det er det faktisk ingen mulighet til. Hadde jeg visst om dette skulle jeg forsøkt å fått et fullkoblet (altså alle pinnene), men usikker på om BMW i det hele tatt leverer dette originalt.

Dessverre var gleden noe kortvarig. Festet er av den sjenerte typen, så det kjører inn igjen med en gang det er ute. Har forsøkt alle triks med å holde inne knappen og alt slikt, uten hell.

Regner med Bavaria finner utav dette, men selv er jeg igrunn bare glad for det ble oppdaget nå (og at han mekanikeren nevnte det for meg), hadde vært veldig kjedelig om dette skulle skje når jeg stod der og skulle ha en henger på.

Grunnen til at det ble byttet var forøvrig en bitteliten skade i en boks til det gamle, da denne lå rett innenfor støtfangeren (som fikk smake litt Toyota).

• Replies 412
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for det. Blir litt lite som har med selve bilen å gjøre dessverre, men har blitt heller lite gjort med den den siste tiden. 😐 ...og her kommer det enda mer ikke-X4; en snartur vi had

Ja, nei, joda, hallo? Det har blitt (veldig) lite bil i høst. Jeg har kjøpt to(!) sett til med 20" style 310 (har nå fire sett) og planen var å bruke 4 stk. framfelger til vinterhjul, men jeg har r

Båten til foreldrene mine ble solgt (for andre gang...) i dag, så jeg tilbød meg å hente faren min og broren min som skulle levere den til Tau. Jeg valgte en omvei til Tau, og fikk meg dermed en tur r

Posted Images

• 2 weeks later...

Fikk på sommerhjulene (selvfølgelig akkurat når vinteren skulle besøke oss en liten tur), og dermed også spacere på alle hjul.

25mm både foran og bak, noe som kanskje ble i det heftigste laget. 😛

Spørs om ikke 15mm hadde vært mer passende, ihvertfall foran, men får se det litt an.

Husket heldigvis også å montere Rolls Royce-navkoppene, men er dårlig med bilder av de ser jeg.

IMG_5224.thumb.jpeg.b25da9d12243143646e3f81a32efd35a.jpeg

IMG_5227.thumb.jpeg.1f671a9003534b6e960bac4611bfa952.jpeg

18 minutter siden, awt skrev:

Husket heldigvis også å montetre Rolls Royce-navkoppene, men er dårlig med bilder av de ser jeg.

Like greit det 😁

8 timer siden, awt skrev:

25mm både foran og bak, noe som kanskje ble i det heftigste laget. 😛

Ser bra ut på bildene. Så hvis det ikke subber er det vel bare å kjøre på?

7 timer siden, ogee1 skrev:

Ser bra ut på bildene. Så hvis det ikke subber er det vel bare å kjøre på?

Det går akkurat i innerskjermene ved full sving, men ser for meg det kan subbe i enkelte tilfeller. Får se litt hva jeg gjør.