Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, StigJ skrev:

Å FY! :whut:

Akkurat nå er jeg glad jeg bor der jeg bor siden både jeg og fruen enda ratter rundt på sommerdekk og Z4en ikke er vinterlagret enda....

image.thumb.png.0ce22ad2997aa4f02c996fd1ae14c65a.png

Ja er noen som har det her Stig 😊😊

 

5 timer siden, Enes Yakici skrev:

Åfyyy for er vær! I Drammens området har det knapt kommer hvitt underlag men det været skal vell mot oss også sakte men sikkert. 😳😳

Dere har ikke fått noe nei ?😊

Ja det spørs om dere ikke får noe etterhvert der og Enes 😊

Noe herk er det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja nå har dere fått litt vær rapport fra Fevik og det ble en lang dag idag ..

Med null brøytebil ,naboens fres tok kvelden så ble det en enkel skuffe og det tok mange timer her hvertfall når man er kun et fåtall i nabolaget som bidrar .

Etterhvert når man blir ferdig ,får jeg en beskjed 😞

Verkstedlokalet jeg skulle lånt ikveld ,var opptatt pga ja nettopp snø og havari .

Vel nå var gode råd dyre da 1 serie måtte opp og gå idag.

Fristet ikke mye å starte på noe dekkbytte sånn som den står her :

D94AEE98-806A-49BA-9706-B108B020643C.thumb.jpeg.6b508233c7dcdcf9af5c2dadef9ca13a.jpeg

Menneee fuck it ,i fullt snøfall måtte den opp i luften :

C5047625-F48F-4D3A-85E0-3B2526E77C17.thumb.jpeg.3da5da5c733c9fcd93b0ce726bc528e0.jpeg

Noe dritt å ligge på knes i snø med bolter som forsvinner osv .

Så pause med kaffe er viktig :

3DFFCFCA-440D-4160-B0CB-B9EC3924C4DC.thumb.jpeg.36bd169fbbee72093849d368874830e8.jpeg

Etterhvert blir nesten ferdig :

00F7631A-9FC8-47BB-A64E-E348BFA3EE25.thumb.jpeg.a02209b70b778586174b77259308a274.jpeg

Så var det en testtur for å se at bil funket med hjulene på dette føret og veldig fint gikk det .😊

Bil ble tinet av og måtte gjøre noe mer:

574D6B42-D6B2-47A8-9A0E-5E8489B4DAFB.thumb.jpeg.d5b6ec7a089d63c6494c5cedc2193fa5.jpeg

Nå ville jeg bytte luftfilter :

9ACB1B26-9428-4CF2-A24F-BC97E8859A46.thumb.jpeg.b3b4f68f6ddf10288e981ed881c65b58.jpeg

Ut med boks :

6E13670A-4A93-4D5A-AE86-B7DF35C1736F.thumb.jpeg.b5803199f35593df26c15da4ab39dcea.jpeg

Gammelt filter :

CC0B4696-A853-4587-BBB9-60D4FC114BBA.thumb.jpeg.fe1b52f9cbe7d05ab89a4f43aac60a5f.jpeg

Nytt ble satt i og kjekt å få gjort det og .😊😊

Nå er jeg sjeleglad at jeg gjorde jobben unna i snøføyken og kan sitte inne i varm stue ikveld .

Bilen skulle jo vært på forstillingskontroll pga dette :

BA02D316-5427-4D63-B53A-9F3A5C3D6E94.thumb.jpeg.9cb9b5727cec47e67dc03296c2b40bd6.jpeg

Det sa jeg at var null vits og hvorfor ?

Når der er en støtdemper som er totalkollapset ,så må sånt og fikses først før man kaster den inn på verksted for forstillingskontroll 😊😊

Så nå må vi få kjøpt noen nye dempere foran til den på sikt og .

Vel dere noe matnyttig i bilverden idag og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i.E87 jobbing tirsdag .
29 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Den snøen vil jeg ha i Oslo, Jan!!

Den kan du få gratis av meg 😅😅.

Neida jeg kommer jo fra landet opprinnelig og er vandt med masse snø ,men så kjedelig å når den ligger to dager så er det sørpe og dritt.

Snø regn ,snø regn 🥵🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt digg å se dere sliter med været for en gangs skyld etter en sommer med elendig vær her i Ålesund. Vi har hatt ekstremt pent vær i over en uke og det er meldt 10+ og sol så langt de kan melde! Til og med fare for brann :D 5606E786-F7E7-4F5C-9F64-E56A09445A1C.thumb.jpeg.3db79a1af755966de73748ad69bf5a68.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Føles litt digg å se dere sliter med været for en gangs skyld etter en sommer med elendig vær her i Ålesund. Vi har hatt ekstremt pent vær i over en uke og det er meldt 10+ og sol så langt de kan melde! Til og med fare for brann :D 5606E786-F7E7-4F5C-9F64-E56A09445A1C.thumb.jpeg.3db79a1af755966de73748ad69bf5a68.jpeg

Dere koser dere nok nå og det er vel fortjent .😊

Nå har det snudd helt om og snø har begynt å smelte ,ja som forventet .

Brannfare og hos dere faktisk ?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i dette været. Det kommer liksom like overraskende på folk hver gang 😅 Ja vi fikk litt snø her nå, men jeg kom meg da på jobb, til barnehagen og til butikken likevel 😀 Gode Nokian piggfri og G30 med xDrive brøyter gata før kommunen gjør det 😎

Ett blikk ut vinduet ass we speak avslører at siden i går så har 90 prosent av snøen regnet bort. Slik er Sørlandsvinteren, når snøen kommer så må du være rask hvis du vil lage snømann. Er det så mye å klage over? Vi har landets korteste vinter og lengste og fineste sommer. Kan kjøre i ukesvis med ren bil, det samme kan vel ikke forblåste vestlendinger si…som ser sola fire ganger i løpet av året 😂 For å si det litt annerledes, jeg tåler fint litt snøkaos her på Sørlandet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Høres ut som dere har blitt Trøndelag! 😅

Her er det kaldt med bart enda. Men vi får vel vår dose snart også..

Ja er mye av og på her nede desverre 😊.

Det gjør dere nok ja .

Har selv vært i Trøndelag og der er vær der og .😊

 

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Det var en bra mengde snø på kort tid, må jeg si. Det har kommet en del snø her i dag også, men på langt nær de tilstandene der! 😮 

Ja veldig og kunne det bare holdt seg så hadde det vært konge ,men sånn er det altså ikke😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

…jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i dette været. Det kommer liksom like overraskende på folk hver gang 😅 Ja vi fikk litt snø her nå, men jeg kom meg da på jobb, til barnehagen og til butikken likevel 😀 Gode Nokian piggfri og G30 med xDrive brøyter gata før kommunen gjør det 😎

Ett blikk ut vinduet ass we speak avslører at siden i går så har 90 prosent av snøen regnet bort. Slik er Sørlandsvinteren, når snøen kommer så må du være rask hvis du vil lage snømann. Er det så mye å klage over? Vi har landets korteste vinter og lengste og fineste sommer. Kan kjøre i ukesvis med ren bil, det samme kan vel ikke forblåste vestlendinger si…som ser sola fire ganger i løpet av året 😂 For å si det litt annerledes, jeg tåler fint litt snøkaos her på Sørlandet 👍

Vel Fredrik ,folk er forskjellige oppi dette og jeg er en av de som ikke liker disse snøgreiene her nede .Bare stress og kaos føler jeg .

Jada det kommer ovveraskende for mange ,men visste hva som ville skje den her gangen .

Og alle  her i huset og kom oss avgårde både med med pigg og «bare «Vredestein dekk men det gikk det og 😅

Når jeg la ut post igår så var det kun for å illustrere hvor ting fort kan forandre seg fra omtrent vår den ene dagen til Kvitefjell den andre .

Ja heldig er vi det er jeg enig i ,problemet er jo at alt blir så dramatisk når denne snøen kommer ned for mange og det i seg selv lager trøbbel spesielt i trafikk sammenheng .

Kontrastene er store kontra igår på denne tid .

Omtrent bart overalt her på utsiden og nå og takk for det .🙏

 

1 time siden, *MrB* skrev:

Er så glad jeg bor ytterst i havgapet på vestlandet når jeg ser sånne bilder. Snø har jeg aldri likt, og her ute har vi lite av det. (Motvind fra alle retninger derimot....)

Ja det er mange fordeler å bo sånn som du bor og .😊

Jeg kommer somsagt fra landet her nede og der hadde vi snø fra oktober til april ,altså skikkelig vinter det var jo kjempefint .

Både å kjøre på og leve med men her nede spesielt de siste årene ,så har ting blitt så grafsete og jækli at jeg synes ikke noe om det .

Likevel så er det ingen grunn for meg å bosette meg andre plasser da vintrene her er stortsett veldig korte .

Vær eller ikke vær ,det er vel en ting man aldri får gjort noe med 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...