Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

@Ampera Det var opplysende.

Litt av grunnen til at eksport har vært populært har vel vært at en del biler som hadde lav engangsavgift for 2-3-4 år siden nå har fått høyere engangsavgift etter dagens avgiftsregler, og dagens regler ble også brukt som beregningsunderlag for refusjon av engangsavgift. Eksempelvis hadde vel for eksempel 330ex en engangsavgift på ca 100 000 i 2023, mens i 2020 eller 2021 var vel engangsavgiften på disse hybridene tilnærmet 0. Om du eksporterte en slik i 2023 ville du vel dermed fått avgifter refundert selv om det ikke var betalt avgifter på bilen i utgangspunktet.

Ellers er vel det slik at refusjon av avgifter ved eksport er et EU-krav for at Norge skulle kunne ha særnorske bilavgifter om jeg ikke husker helt feil.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Det er ikke stoppet, vilkår er endret!

Beregning av refusjon endret fra 1. januar 2024

Fra og med 1. januar 2024 er beregningsmetoden for refusjon av engangsavgift ved eksport endret. Det ligger i endringen at Skatteetaten skal ta utgangspunkt i tidligere innbetalt engangsavgift og redusere denne med utgangspunkt i kjøretøyet alder og bruksfradrag for perioden kjøretøyet har vært registrert i Norge.

Dette betyr at Skatteetaten ikke vil beregne refusjonsbeløpet etter dagens satser på tidspunktet for utførsel, men redusere tidligere innbetalt engangsavgift med en gitt prosentsats. 

Eksempel:
For et fem år gammel kjøretøy hvor tidligere innbetalt engangsavgift var kr 100 000, vil dette beløpet reduseres med 50 prosent ved bruk av tabell og refusjonsbeløpet vil da være kr 50 000.
 
Hvis det samme kjøretøyet var tidligere bruktimportert, vil tidligere innbetalt engangsavgift reduseres ut fra bruksfradragstabellen, for den perioden kjøretøyet har vært registrert i Norge.

Endringen trådte i kraft 1. januar 2024 og er gjeldende for attesterte utførsler fra og med denne dato. Det er ingen andre endringer knyttet til frister, vilkår eller dokumentasjonskrav.
Den nye beregningsmetoden fremkommer av kalkulatoren under ved valg av dato for 2024. For valg av alternativ beregning, har vi dessverre ikke på plass ny beregningsmetode ennå.

Hmm, det blir mindre interessant i allefall da:) hadde bare ikke fått meg at de endret til prosent :) 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har som sagt endret vilkårene for tilbakeføring av moms, men det er tydeligvis fortsatt populært å hente biler i Norge. Eneste endringen nå er at land som Tyskland og Danmark nå ikke lenger er interesserte. Men land ifra øst Europa og Balkan er desperate etter VAG og premiumbiler. Disse markedene på sin side har opplevd at de har blitt tømt for slike biler av Russland. Mange av landene har ikke sanksjoner mot Russland og i Russland får du ikke kjøpt vestlige biler nye pga sanksjoner. Så da vender disse markedene nesen mot Skandinavia og særlig Norge og Sverige som har latterlig dårlige kronekurser. Værst er det for Sverige, der begynner dette å bli problematisk. Ett eksempel jeg leste var at det eksporteres nå flere VW Passat og Audi A6 enn det selges nye. I Norge er det ikke så ille da krona vår er litt sterkere og bilene litt dyrere. Men fortsatt nok til at mange velger å importere biler herfra. På min bil så mener jeg avgiftsreduksjonen gikk fra 150 000,- til 50 000,- ved nyttår. Men det er jo fortsatt 50 000,- da, også prutter de som gale da de vet nordmenn er desperate etter å selge bruktbiler uten risiko og ansvar. Men det er klart at den voldsomme eksporten vi har sett siste år har jo bremser kraftig opp, men så begynner det også å tømmes for en del bilmodeller hvis man ser nøye etter på markedet. Særlig nyere fossil VAG og noen Japser.

Jeg kunne jo selvsagt solgt bilen til eksport, det kommer en på døra å henter bilen og overfører beløpet. Stiller ingen spørsmål og man slipper å høre mas i ettertid. Men det er noe i meg som får dette til å føles galt. Jeg synes det er en uting at Norge tømmes for bra bruktbiler, da sitter vi igjen med en haug ukurante elbiler som ingen vil ha. Videre når bilene først kommer til sitt nye oppholdsland, så er veien alt for kort videre til Russland. Det er noe jeg overhode ikke vil bidra til av ideologiske grunner. Bilen er så bra at jeg er ikke redd for å selge den til en nordmann, og jeg har heller ikke dårlig tid eller økonomisk behov for å selge den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant video med mange gode poeng. Og ikke minst god reklame for @bb79 😛

I England virker det som om statsministeren har en fot i bakken, så der kan nok ting bli reversert etterhvert. I EU, og ikke minst her til lands er jeg redd for galskapen bare fortsetter.

Ellers forstår jeg veldig godt valget av bil, var liksom ikke rent liten prisforskjell heller. Skulle ønske dette var mulig her til lands, men her blir jo bare prisene på tradisjonelle biler skrudd enda høyere opp for å ikke konkurrere. 🙄

Så har vi oss stakkars bilkjøpere her til lands, som ikke helt vet hva de skal gjøre. Jeg er riktignok ikke kommet like langt i prosessen som @Fredrik 90 når det kommer til bilbytte, men tankene svirrer så absolutt. Hybrid sliter jeg med å like, selv om både X5 45e og Ford Explorer hadde passet utmerket.

45e er nok milevis bedre enn 40e, men jeg redd er for den blir like upopulær når som sin forgjenger når den drar på årene. Hva som blir dommen for Explorer når modellene nærmer seg en del år er ikke godt å si, men ser ikke for meg de ligger på topp på søkestatistikken til Finn.no.

Tanken om helelektrisk har også slått meg flere ganger, da det egentlig hadde fungert greit nok med vårt kjøremønster, men samtidig vil heller ikke en elbil gi oss særlig med fordeler kontra en tradisjonell bil (om en ser bort fra drivstoff-kostnader). Ingen parkering, ingen kollektivfelt (om det fortsatt er en ting), tilnærmet ingen bomstasjoner osv. Likevel har jeg et svakt øye for Kia(!) EV9, og tror den hadde passet oss ganske greit. Prisen er derimot mindre fristende. 💸

Ikke godt å vite hva man bør gjøre. 😬 I motsetning til trådens eier deler jeg fascinasjonen til @papertiger over 6-serie GT, og kan nok seriøst vurdere en slik som et siste hurra. Irriterende at den ikke ble solgt i Norge de siste årene slik at den må importeres om man skal ha faceliften bare. Ikke det at det nødvendigvis er krise, men det blir fort litt mer styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen var ganske klar og opplysende om tingenes tilstand utenfor elbil hysteriske Norge. Og selv om Harry konsentrerer seg rundt UK så tror jeg nok mange av punktene gjelder for oss her på berget også på sikt. 

Norske bilimportører får intensiver for å selge elbil, derfor skrus prisene opp på fossile modeller eller man fjerner dem helt. Hadde ikke dette skjedd så er det soleklart at elbil andelen ville vært mye lavere. Når en Ford Kuga PHEV koster 700 000 kr og en fullspekka Mach-e Long Range AWD koster 650 000,- da er noe stein hakke galt en plass. Og nei, det er langt ifra bare avgifter på den Kugaen…ikke mer enn 119 000,- noe som var helt normal avgift på 2 liters Mondeo Diesel for 8-10 år siden. Så importørene sitter å manipulerer og styrer folk inn i elbiler, folk som aldri hadde kjøpt elbil hvis de hadde noen fossile/hybride alternativer. Da ville det blitt som med Harry i videoen hans, han hadde gått for diesel fordi det passer han bedre. Min far og svigerfar har alltid kjøpt nye biler ca hvert 3-4 år, men ingen av de vil ha elbil. Pappa har diesel og svigerfar har PHEV, nå blir de sittende med bilene sine fordi de ikke finner noe i nybilutvalget som passer eller ikke er for dyrt. Jeg tror mange kommer til å gjøre dette i årene fremover.

Og som du er inne på @awt så er det ikke lett å vite hva man skal/bør velge. Jeg er heldig fordi jeg vet at jeg ikke kan ha elbil, da er mye løst men jeg vipper mellom diesel/bensin eller PHEV. Ene dagen for og andre dagen mot, skader kanskje ikke å prøve PHEV…kan jo gå tilbake til diesel igjen. Men diesel er jeg så fornøyd med, BMW sine 3 litere er Creme de la creme. Bensin kunne jeg hatt i G31 540i…men da kan jeg jo velge en 540d som går bedre, er billigere i kjøp og går billigere. M340i har jeg så lyst på, men den er så simpel innvendig til å koste nord for 800 000…særlig når man ser hva slags X5 45e man får for samme penger. Jeg har låst meg på enten G21 M340i, X5 45e eller G31 530d/540i/540d LCI. Alt annet er utelukket, X3 M40i/t, X5 30d/40d eller M50d/i er ikke aktuelt…og absolutt ikke noen GT modell. Så når jeg tar ett valg så får jeg noen år på meg til å se an populariteten på diesel i Norge, hvordan nye M5 Touring havner som bruktbil om vi kommer til det punktet at jeg skal kjøpe min siste nyere bruksbil.

Også når det gjelder store hybrider som X5 45e og Explorer så har jeg ett litt annet syn på dem enn deg. Jeg tror at man ikke kan sammenlikne disse med de tidligere ladbare hybridene som kom for 10 år siden. En X5 45e er tross alt en veldig bra hybrid, den går langt elektrisk og den er ikke så gal på fuel. Ett annet aspekt er at de gamle hybridene fikk konkurranse fra nyere hybrider, men i årene fremover så kommer ikke dette til å skje. Ford Explorer går ut av det norske markedet og X5 50e er blitt så dyr at det ikke blir storsalg. Dette tror jeg vil være positivt for dagens generasjon av 1-3 år gamle hybrider. Det er veldig mange som i dag kjører rundt i 10-15 år gamle dieselsuver som E70 X5, Toyota Land Cruiser, Audi Q7, MB ML, Range Rover Sport osv. Disse bilene skal etterhvert utrangeres, selv om mange av de kommer til å bli holdt kunstig i live (Cuba tilstander) så blir det kostbare biler å fikse etterhvert. Denne kundegruppen kommer da til å søke seg til nyere biler med høy bakkeklaring, firehjulstrekk, god hengervekt og som ikke er elektriske. Da vil de ikke ha noe annet valg enn de hybridene som er på markedet i dag, og dagens hybrider vil kunne fungere som bra alternativer. Det kan man ikke si om X5 40e som fort ble utdatert. Jeg sier ikke at det blir sånn, men sett i lys av hvilken retning nybilsalget går så tror jeg vi kommer til å se litt annerledes på hybrider i årene som kommer. Vi får heller ikke påfyll i bruktmarkedet av dieselbiler via import da dette ikke lenger er lønnsomt. Ting kan endre seg her, men at kronekursen skal stige eller euroen synke har jeg ikke troa på. Det er virkelig en annen verden vi lever i nå, og jeg må si helt ærlig at jeg trives ikke i den. EU skremmer meg, og ordlyden i Norske politikere skremmer meg enda mer. Jeg og mine interesser, måten vi lever vårt liv på trues av det jeg leser og hører. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du skriver vedr. dagens hybrider og ingen konkurrenter er et veldig godt poeng. Det kommer ingen etterfølgere på dagens modeller på samme måte, og det vil alltid være en gruppe som har behov for akkurat denne type bil (eller, det er det nærmeste de kommer det de egentlig ønsker). Her er vel sånn sett nye Toyota Landcruiser et friskt pust, men med en pris på 1,5 monopolpenger vil det være mange år til denne er like aktuell for denne kjøpergruppen. Skodiaq er også et unikum i dagens utvalg, så det kan være interessant å se hvordan den nye modellen blir priset. Er igrunn redd for de gjør den "uselgelig" for å pushe ut Kayaker slik som alle andre.

Uansett, vi småkjører egentlig veldig lite med "hovedbilen" så jeg ser ikke helt fordelen med hybrid til vårt bruk, men på samme måte der er det heller ingen direkte ulemper (utover vekt og kompleksitet). Når det gjelder kompleksitet har jeg forøvrig mer tro på Forden i det lange løp kontra G05, så jeg ser ikke helt bort fra at det kan være aktuelt å sjekke ut de litt mer. Eneste er at de allerede begynner å bli litt gamle med tanke på gjenværende garanti og denslags.

Vi har alle våre "krav" og forutsetninger, og jeg har ingen problem med å forstå dine valg. For min del er mye av problemet hengervekt, dette setter dessverre større begrensinger enn jeg selv liker. Hadde i det minste BMW vært like flinke som Opel på hengervekt og kunne levert 5-serie med samme vekt som Insignia hadde den absolutt vært aktuell, men det er visst for vanskelig. 6-serie GT har riktignok bare 100kg mer, men det er de 100 kiloene jeg trenger. Skulle gjerne hatt litt mer, men det holder liksom akkurat. 7-serie blir jo da ofte nevnt i denne sammenhengen, men jeg er liksom ikke helt der heller.

Jeg er også der at jeg ikke helt får til å kjøpe en bil som gjør akkurat det samme som den jeg har (i motsetning til deg 😛), og der kommer X3 litt til kort. Jeg har enda ikke hatt samme karosseriform på en bil to ganger blant de jeg har eid, men skulle det bli en GT er jeg forsåvidt tilbake der jeg startet i 2004. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Også når det gjelder store hybrider som X5 45e og Explorer så har jeg ett litt annet syn på dem enn deg. Jeg tror at man ikke kan sammenlikne disse med de tidligere ladbare hybridene som kom for 10 år siden. En X5 45e er tross alt en veldig bra hybrid, den går langt elektrisk og den er ikke så gal på fuel.

Denne en nå erstattet med X5 50e, går ca 9-10 mil på strøm. Bavaria i Oslo leverte en i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, awt said:

Dette du skriver vedr. dagens hybrider og ingen konkurrenter er et veldig godt poeng. Det kommer ingen etterfølgere på dagens modeller på samme måte, og det vil alltid være en gruppe som har behov for akkurat denne type bil (eller, det er det nærmeste de kommer det de egentlig ønsker). Her er vel sånn sett nye Toyota Landcruiser et friskt pust, men med en pris på 1,5 monopolpenger vil det være mange år til denne er like aktuell for denne kjøpergruppen. Skodiaq er også et unikum i dagens utvalg, så det kan være interessant å se hvordan den nye modellen blir priset. Er igrunn redd for de gjør den "uselgelig" for å pushe ut Kayaker slik som alle andre.

Uansett, vi småkjører egentlig veldig lite med "hovedbilen" så jeg ser ikke helt fordelen med hybrid til vårt bruk, men på samme måte der er det heller ingen direkte ulemper (utover vekt og kompleksitet). Når det gjelder kompleksitet har jeg forøvrig mer tro på Forden i det lange løp kontra G05, så jeg ser ikke helt bort fra at det kan være aktuelt å sjekke ut de litt mer. Eneste er at de allerede begynner å bli litt gamle med tanke på gjenværende garanti og denslags.

Vi har alle våre "krav" og forutsetninger, og jeg har ingen problem med å forstå dine valg. For min del er mye av problemet hengervekt, dette setter dessverre større begrensinger enn jeg selv liker. Hadde i det minste BMW vært like flinke som Opel på hengervekt og kunne levert 5-serie med samme vekt som Insignia hadde den absolutt vært aktuell, men det er visst for vanskelig. 6-serie GT har riktignok bare 100kg mer, men det er de 100 kiloene jeg trenger. Skulle gjerne hatt litt mer, men det holder liksom akkurat. 7-serie blir jo da ofte nevnt i denne sammenhengen, men jeg er liksom ikke helt der heller.

Jeg er også der at jeg ikke helt får til å kjøpe en bil som gjør akkurat det samme som den jeg har (i motsetning til deg 😛), og der kommer X3 litt til kort. Jeg har enda ikke hatt samme karosseriform på en bil to ganger blant de jeg har eid, men skulle det bli en GT er jeg forsåvidt tilbake der jeg startet i 2004. :)

Hva tenker du er mindre komplekst på en Explorer sammenlignet med X5 45E? Har en bekjent som er mekaniker hos Ford, han har ikke mye pent å si om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Hva tenker du er mindre komplekst på en Explorer sammenlignet med X5 45E? Har en bekjent som er mekaniker hos Ford, han har ikke mye pent å si om disse.

Er det som er kjedelig med hybridene, er endel problemer med disse.

Problemer som er dyre også.
At Ford hybrid skal være mer driftsikker enn BMW, tviler jeg på, men har intet annet enn magefølelse å gå på her.

Ville nok enten da foretrukket diesel eller ren bensin fremfor PHEV.

Tradisjonell fossile drivlinjer, ser jeg for meg - bør holde seg bedre i verdi enn hybridene, de kjører bedre, er lettere og mindre komplekse. 
Ifht England og politikk, vel - de er blakke, at de skroter idiotisk miljøhysteriet gir selvsagt mening.
EU er heller ikke velstående, men de later til å tro - fremdeles.. at 8% av verdens forurensing er verdt å avindustrialisere Europa for? De fortsetter hvertfall idealismen. 
Så elbil øset vil fortsette, fossile drivlinjer blir sendt ut av landet i økende antall, en 3 serie kommer vel neppe på tunet Fredrik? Har du begynt å sirkle deg inn? Vurdert P eller MB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

Hva tenker du er mindre komplekst på en Explorer sammenlignet med X5 45E? Har en bekjent som er mekaniker hos Ford, han har ikke mye pent å si om disse.

Jeg har null erfaring med noen av de, men mitt generelle inntrykk av amerikanere er at ting ofte er litt simplere og enklere. Jeg tenkte det kanskje kunne være tilfelle her også. Hva er det disse sliter med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da skjedde det fort og raskt, bilen er solgt! Det gikk som sagt fort, det ringte en kar fra Kristiansund som bare ville ha den bilen. Ikke noe pruting, ikke noe dekksparking eller annet mas. Ung kar på 23 år, jobber som yrkes sjåfør så han kommer vel til å ta det med ro langs veien ettersom han er avhengig av lappen. 

Hva føler jeg? jo jeg sitter her og føler at dette er ikke helt riktig. Jeg tror dette blir bilen jeg kommer til å huske på som bilen jeg aldri skulle ha solgt. Jada, det er en helt vanlig 5-serie…men husk på hvordan jeg bruker bilene. Alle turene utenlands, med familie og uten. Oppdagelsesferder i ukjente land, opplevelser og minneverdige steder. 540en har operert i kulissene som en trofast følgesvenn og turkamerat i 5 år nå. Det er den flotteste bilen jeg har eid, og det var den nyeste bilen jeg har eid da jeg kjøpte den (kun 1,5 år gammel). 5 år er ikke lenge, men bortsett fra E34en så er det den bilen jeg har eiet lengst. I løpet av de 5 årene jeg har hatt bilen så har det skjedd litt, vi har gått igjennom noen faser. Da jeg kjøpte bilen så var vi ett samboerpar i slutten av 20 årene, nå er vi gifte med to små barn. Vi gikk igjennom en pandemi, krig i Europa og usikkerhet rundt den økonomiske fremtiden til alle. Ja jeg knytter meg til bilene mine, det er min interesse og hobby…jo lenger jeg har den jo verre å selge. Det var ikke noe kult å se en annen person sette seg i bilen å kjøre av gårde, det er min bil liksom. Bilen som jeg har vært så nøye med, passet på som det skulle vært en av ungene mine er det nå noen andre som kjører. 

Jeg kan likevel se tilbake på disse 5 årene og nær 100 000 km som en svært god erfaring. Dette er desidert den mest feilfrie bilen jeg har eid, her har alt virket og ikke gitt meg problemer. Dette er også det desidert billigste bilholdet jeg har hatt på noen bruksbil. Første årene hadde jeg service avtale, men bortsett fra service, bremseklosser bak og nye vinterdekk så har ikke bilen kosta meg mye per km. Iallfall ikke når man tar i betraktning hva den har levert som produkt. Det var også hyggelig at kontantandelen jeg gikk inn med på lånet da jeg kjøpte bilen nå var vesentlig høyere nå når restlånet innfris. Det gir mer penger å kjøpe ny bil for, andrehåndsverdien har med andre ord vært svært fordelaktig 😬 Skal ikke kalle bilen for sparebøsse, men jeg skal regne over hva bilen har kostet meg per km i hele eierskapet. Foreløpige anslag er hyggelig lesning tatt biltype i betraktning. 

Hvordan har så disse 5 årene gått, la oss ta en bilde kavalkade:

Litt fra dagen jeg hentet den, var passe stolt over å ha kjøpt en så flott bil bare 1,5 år gammel 😁

IMG_3196.thumb.jpeg.bb16b23d104bb8e73be915940eb5636d.jpeg

For en lekker fargekombo dette er, fikk mye komplimenter på den 😎

IMG_3197.thumb.jpeg.c09bb4f57db565434cd359f1a0f0b695.jpeg

Første gang på plass i en overraskende ryddig garasje 😅

IMG_3165.thumb.jpeg.d5e958767f5d110556a0c6f37f3d34a9.jpeg

Vi har reist mye, jeg tror bilen har tilbakelagt flere kilometer i utlandet enn i Norge i mitt eie. Vi har vært i 21…. ja du leste riktig 21 land! Vi har vært 15 ganger i Tyskland, 18 ganger i Danmark, 7 ganger i Sverige, 7 ganger i Nederland, 6 ganger i Belgia og Frankrike. Så sykt mye gode minner fra disse turene..

Paris

IMG_3503.thumb.jpeg.261367efbab0ee38c9d4711cb5a56d15.jpeg

Trang fjell landsby ett eller annet sted i syd Spania. Vi er oppdagelses farende og da snubler man over unike steder 👍

IMG_3652.thumb.jpeg.7a215b6d1ea46c8e2aa29fd45ace3b4e.jpeg

Høyt oppe i Pyreneene, faktisk 2400 meter over havet.

IMG_4055.thumb.jpeg.252514fbcd33e927ad0f1dbfc94e264d.jpeg

Fullpakket feriebil, men bagasjerommet slukte all vår feriebagasje frem til barn nr to kom i 2023.

IMG_3966.thumb.jpeg.315ae5dcd2dd5399734523d47f2f2461.jpeg

Lusker rundt i Gamla staden i Stockholm 😀

IMG_5234.thumb.jpeg.7b0d082c87ec94c7c81ec5a6c282df10.jpeg

Vi har til og med vært på Olsenbanden location jakt i Oslo 😂

IMG_6359.thumb.jpeg.f1e9a9554a43dc4d0149357d903831b5.jpeg

IMG_6622.thumb.jpeg.5f223736c1c0edddbbde4fa1b84381f8.jpeg

Er ikke få biler som har blitt "jaktet" på av en diger sort Autobahn ekspress 😂😉 Dette er på ingen måte en sportbil, men det er imponerende hvordan den tar svinger for en bil av sin størrelse. Adaptivt understell for the win 👍

IMG_6937.jpeg.a032b5d8e54d2d468737d7253629328c.jpeg

IMG_6933.jpeg.fe1e131ea21bfb2da37e94f0f2829553.jpeg

Bilen har også vært "hjemom" noen ganger 😎

IMG_6799.thumb.jpeg.c030756ce898bb17b33f5f10f6c285c5.jpeg

…møtt på en legende 👍

IMG_0334.thumb.jpeg.a5a773614b3ac806c5d20dbacb02a0b1.jpeg

Vakre København 😀

IMG_7493.thumb.jpeg.97e4ca9b45250e5f9c1bbdb5f5f5092e.jpeg

Stelvio passet 😎

IMG_7943.thumb.jpeg.cc3232bdae85c5fa82450e95c3c25ca7.jpeg

Bratislava 😁

IMG_8186.thumb.jpeg.76af711c7f6a9a7f3532b9ba60e5700d.jpeg

Berlin har blitt hyppig besøkt 😅

IMG_8266.thumb.jpeg.fb441dd30af1d3f99e8a152514263be8.jpeg

Nederland 😀

IMG_9377.thumb.jpeg.09941558ee0d9d1084c2294977ebe1a5.jpeg

Autobahn rekkevidde ved pen kjøring 👍

IMG_3304.thumb.jpeg.bb3aa6a20b172cd0679722036879789e.jpeg

Da min kusine skulle gifte seg var det bare en bil som var god nok 👍😀

IMG_4246.thumb.jpeg.a91eb00694fa34e5df07fc2472a58b8f.jpeg

Livet ellers og dets faser ❤️

IMG_6377.thumb.jpeg.eb166a6f7c02b730da54f910d92e1744.jpeg

Og kilometerne løp fort på…😅

IMG_3933.thumb.jpeg.3aaeb5e5673252ddd1d204596be8c7b3.jpeg

IMG_4890.thumb.jpeg.b09dcfa7f10398db636b4e15785332f0.jpeg

IMG_5853.thumb.jpeg.74f5e5e3b03d0f13019e22bfcdd2a031.jpeg

IMG_6760.thumb.jpeg.54ab1550665cfaebe5fb332694cd2c21.jpeg

IMG_7416.thumb.jpeg.2c8bed24eef147a4a909b0090953de82.jpeg

IMG_8339.thumb.jpeg.b4d4dea98685eb8dd091e5a88da17354.jpeg

IMG_0442.thumb.jpeg.0d8e7f1de448d7cb8095d3aecdfa086d.jpeg

Biler har kommet og gått 😀

IMG_4740.thumb.jpeg.499a60aee182832fc1946cab9a2643da.jpeg

IMG_5778.thumb.jpeg.27447c8b74ef3d54fa4e8bf7670ebfd9.jpeg

IMG_7023.thumb.jpeg.134c5b26485bfbbd11c2d8a416cf2d2b.jpeg

IMG_9240.thumb.jpeg.90bff37baf0e23a7e49f5bf076ff6da0.jpeg

IMG_8733.thumb.jpeg.1eb1012fc11abab73e3556f33cbb74f3.jpeg

Nei jeg må vel være mann nok til å innrømme at det kom en klump i brøstet og en liten tåre i øyekroken når bilen reiste avgårde i går. Det var rett og slett skikkelig kjipt, men tiden var moden nå og alt har en ende 🙁

Takk for alle gode turer, takk for alle flotte minner og takk for fantastisk driftsikkerhet og kjøreglede. Makan til fantastisk bil har jeg aldri vært borti 😀

Du blir savnet ❤️

IMG_0675.thumb.jpeg.939ef2f93e1b1352522cdbbb83f848ac.jpeg

IMG_0676.thumb.jpeg.73ccb9dda7c03b2cdd16e35bcf1620b9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Gratulerer med salg! Kan godt relatere meg til å bli knyttet til bilene. E91’en vi solgte i 2017 til fordel for den da flotteste og nyeste bilen vi noen gang har kjøpt - F36’en, savner vi til tider enda. Og F36’en som vi per nå har stått som eiere på i 6,5 år, kommer jeg, for ikke å snakke om kona, til å ha vanskeligheter med å selge. Ja, det er bare en 2-liters 4-serie, men den kom som et resultat av mye jobbing og stå-på-vilje, og den har blitt med oss på de lengste turene, den har vært bilen som i likhet med din har hentet tatt med en nyfødt hjem fra sykehuset, osv. Og den har vært relativ feilfri, alt «snærk» som er typisk F3x har vært tatt under garanti. Men nok om den. 

Bilen deres har virkelig fått strekt på beina og vært en betydelig brikke i livet deres. Og levert. Det gir meg ikke mindre lyst på G31 som neste bil.

Så håper jeg du finner den neste rette bilen som skal ta over stafettpinnen videre. Enten det er nyere 5er eller X5. Skal jeg sette pengene mine på noe blir det G31 LCI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...