Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Dessverre frykter jeg at det vil ta enda lengre tid, og det er ikke BMW's skyld, men våre svikefulle politikere.
Lagd sanksjoner ovenfor Russland, som i disse dager kniper igjen gas og olje forsendelsene, som Europa er fullstendig avhengig av .
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dnyz31/full-stans-i-russisk-gass-til-tyskland-paa-grunn-av-vedlikehold

Dette er dårlig nytt for bl.a. produksjon av biler i Tyskland, men også for Folket som snart går en vinter i møte, uten å kunne varme opp kåken sin.
- Snakk om å ofre sitt eget folk.
- Og folket jubler... for en hjernevask. Sett det før heh😶? (30 tallet)

I verste fall, får du ikke bilen før neste sommer. Hvis du i det hale tatt får den, for våre politikere har en ''skjult'' agenda, som jeg ikke vil si noe om her.

Vær så snill, fortell om denne skjulte agendaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clarity skrev:

BMW har jo de siste årene vært mer og mer hyppig på facelift-intervall, skal ikke se bortifra i4 i ny uniform når endelig folk har fått pre 😂

Men det gjelder jo det meste med alt i verden

Klassiker det der. LCI er vel ventet 07/2024 sammen med 4-serie LCI, så man får vel et års tid før en LCI er på trappene. Tragisk hele greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Klassiker det der. LCI er vel ventet 07/2024 sammen med 4-serie LCI, så man får vel et års tid før en LCI er på trappene. Tragisk hele greia. 

Ja.

Modellen til Tesla er endel bedre, hvor det egentlig brukes bare iterations/releases på modellplattformen. 

Det gjør også at det ikke er noe supertydelig skille, så det er lettere å selge.

Det er jo det Tesla-folket gjør. Selger sin så fort det kommer en major/minor nyhet på plattformen, minimalt verditap da part som kjøper bilen stiller seg helt likegyldig.

Men sånn som BMW holder på med uten disse iterations gjør at pre og face er som to forskjellige modeller oftest.., frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Også kommer i5 rett i samme tidsrom, som jo vil bli en stor greie her i Norge. Jeg skal sørge for at jeg er blant de første til å bestille i5 når de åpner for bestilling 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Også kommer i5 rett i samme tidsrom, som jo vil bli en stor greie her i Norge. Jeg skal sørge for at jeg er blant de første til å bestille i5 når de åpner for bestilling 😀

:whut: Har du ramlet i en hurtiglader i ferien Fredrik? Skal DU har deg elbil??? :lol: En av de største elbilmotstandere/fossilmotorforkjemperne på forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, StigJ skrev:

:whut: Har du ramlet i en hurtiglader i ferien Fredrik? Skal DU har deg elbil??? :lol: En av de største elbilmotstandere/fossilmotorforkjemperne på forumet :D

Haha, men jeg er ikke elbil motstander. Vi hadde elbil lenge før de fleste andre her som roper høyt om batteribil. Nei jeg er motstander av elbiltvang 😅 Men jeg er fossilhead, det skal jeg innrømme. 

Jeg tenker det kunne vært lurt å legge inn en tidlig bestilling på en i5, hvis hysteriet med i4 gjentar seg så ser jeg det som en fordel å sitte på en tidlig levering av i5. Og skulle jeg bli stuck med den så har jeg tre andre fossilbiler, G30en ville i såfall blitt behold som "turbil" 😀

Nei jeg lurer fælt på detta, men må se den først 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, *MrB* skrev:

I5 blir nok dyr. Tipper Taycan-prisleie. I7 begynner vel på 1.2, så 8-900k startpris for i5 da kanskje? Med mindre de kommer med en rwd «snikmodell».

Det gjenstår å se, men antar den blir dyrere enn i4 iallfall. Men det blir også sikkert en jævlig bra bil…det er 5-serien vi snakker om her. 

14 minutter siden, sluquet skrev:

Husk det kommer mva neste år og.

Men folk slutter nok ikke å kjøpe elbil selv om momsen kommer, de øker jo prisene på fossilbiler/hybrider tilsvarene.

Men vi får se bilen og få prisene først, må se hvor ille den skjermplanken blir 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i4 M50 Supercharged med 19" kjører ca. 25 mil med vogn bakpå og 2 voksne. Vognvekt lastet med bagasje ca. 1300kg(max nyttelast 1500kg). Utetemp 17 grader og for det meste jevn stigning men noen ganger trilling ned til 0 moh. Startpunkt 200 moh, endepunkt omtrent 600 moh. Snittfart må vel bli omtrent 60-70 km/t siden veien bare består av 60 - 80-soner. Ved flat veg kunne man enda kommet seg noen mil :) 

BF8B77C3-2EA8-403F-BE00-D1AC292A365F.thumb.jpeg.8d7343bec9586bc3c527d6e7eb189304.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...