Gå til innhold

Noen som har bestilt iX?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Ja er det rart å se hvor delte meninger man kan ha, iX er vel den modellen som splitter BMW folket mest om dagen. 

Men det var veldig interessant å se iX og G05 X5 ved siden av hverandre...det gjør overhode ikke iX noen tjeneste. Der @Ron Jeremy mener X5 ser gammel ut synes jeg den ser lekker, sober og rett å slett dyr ut. På denne sammenlikningen synes jeg iX ser ut som en billig karikatur, rett og slett generisk og kjedelig. Sammenliknet med dagens BMW lineup så synes jeg iX ser helt grusom ut, har sagt det før men dette er på Fiat Multipla nivå. Interiøret er "tomt" og platt, mangel på midkonsoll som møter dashbord gir for meg varebil assosiasjoner...bare å ha gummigulv så er det spylbart.

Jeg sliter også litt med å anerkjenne dagens elbiler som noen "tour de force" innen bilteknologi, all den tid de stadig drasser rundt på ett 800 kilo batteri som per dags dato ikke er i nærheten av å ha den energitettheten som en 70 liters drivstofftank har. La oss vente på faststoff batteriene før man i det hele tatt bør tenke på dette som noe "tour de force". B57S motoren med fire turboer, der snakker vi "tour de force" selv om den baserer seg på utprøvd teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, flobben skrev:

Jeg skal være ærlig og si at e-tronen sitter trygt i garasjen jo mer jeg ser ix. Kom fra tre Bmwer på rappen og trodde vel ikke jeg skulle foretrekke Audi foran Bmw noen gang.

Den ser virkelig ikke bra ut i mine øyne, virker billig. Får kanskje ta en tur og få prøvekjørt en eller annen gang for å se om det endrer min oppfatning.

Jeg solgte min eTron 50 fordi vi skulle ha i4, men spranget tilbake til eTron er faktisk ganske kort for min del om det er SUV vi skal ha i fremtiden. Appen kunne vært bedre. Men plassen og komforten er det ingen elektriske SUV-er i dag som slår den på. Jeg elsker innovasjonen i iX og alt den står for, men designmessig kvier jeg meg for å ha den i oppkjørselen. Dog ser jeg frem til å prøve den før jeg gjør meg opp en endelig mening. Men foreløpig løser i3 det aller meste for meg og min familie frem til i4 kommer. Blir den utsatt til langt ut i neste år må det være noe i mellom. Det meste for meg og de fleste her andre sier at fossildrevet stasjonsvogn er tingen. Men Audi har jaggu et ess i ermet for det estetiske ved en elbil… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg liker at du utdyper det, for jeg har hatt lyst å spør deg tidligere hvorfor du mener fossilt er aldrende og utdatert. Men er det ikke en del av deg som kunne tenkt seg en F80 M3 eller noe annet gøy? Eller føler du ingen spenning og glede ovenfor fossile biler lenger?

 

Vi og har jo en i3 nå som vi begge elsker, jeg bruker den mye selv til smått rundt om. Men pr nå føler jeg ikke at en EL bil kan overgå en fossil bil med motor/lyd/gir skift osv, faktisk så kan man si den "aldrende" teknologien er akkurat det som gjør fossilt så herlig. 

Jeg har hatt 19 BMW’er over 26 år, majoriteten av disse har vært med manuell kasse og NA I6.

For meg har det vært flere E30/E36/E39/E46 som har hatt disse fantastiske motorene.
Noe som gjør at jeg føler meg heldig som har eid kanskje de fineste modellene fra BMW med noen av de beste motorene de siste 40 årene.

Men så kom dieselrevolusjonen, effektive og sterke, men litt av magien forsvant da - for meg. 

Deretter ble det masse EU krav om avgass på dieselen, EGR, VAG gate osv.

Jeg var samtidig uheldig med endel biler med dyre fiks, registerras, fordelingskasse, turboras osv.

Så jobber jeg innen elektro (ABB), som er tungt inne i bl.a EV charging og er genuint opptatt av elektro og teknikk generelt.

Derfra var veien til elbil for meg veldig kort.
Det er ukomplisert, energieffektivt, teknisk enkelt, men overlegent fossilt. Langkjøring på sommeren med ladekø er dritt, men ingenting er perfekt.

Savner jeg en M52 på kaldstart, selvsagt!
En Z med en I6, evt en E46 cabrio 330i frister, men da kun som en hyggebil. 
:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg har hatt 19 BMW’er over 26 år, majoriteten av disse har vært med manuell kasse og NA I6.

For meg har det vært flere E30/E36/E39/E46 som har hatt disse fantastiske motorene.
Noe som gjør at jeg føler meg heldig som har eid kanskje de fineste modellene fra BMW med noen av de beste motorene de siste 40 årene.

Men så kom dieselrevolusjonen, effektive og sterke, men litt av magien forsvant da - for meg. 

Deretter ble det masse EU krav om avgass på dieselen, EGR, VAG gate osv.

Jeg var samtidig uheldig med endel biler med dyre fiks, registerras, fordelingskasse, turboras osv.

Så jobber jeg innen elektro (ABB), som er tungt inne i bl.a EV charging og er genuint opptatt av elektro og teknikk generelt.

Derfra var veien til elbil for meg veldig kort.
Det er ukomplisert, energieffektivt, teknisk enkelt, men overlegent fossilt. Langkjøring på sommeren med ladekø er dritt, men ingenting er perfekt.

Savner jeg en M52 på kaldstart, selvsagt!
En Z med en I6, evt en E46 cabrio 330i frister, men da kun som en hyggebil. 
:-)

Vet du hva som egentlig er ganske trist, at du føler at du må forsvare deg..
Smak og utseende er jo som kjent ikke oppe til diskusjon, er kompissen lykkelig sammen med den nye dama alle andre syns er dritstygg sier man jo ikke noe om det.
Meen, IX..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvasi skrev:

Vet du hva som egentlig er ganske trist, at du føler at du må forsvare deg..
Smak og utseende er jo som kjent ikke oppe til diskusjon, er kompissen lykkelig sammen med den nye dama alle andre syns er dritstygg sier man jo ikke noe om det.
Meen, IX..

Tror og håper ikke han følte han måtte forsvare seg her? Her hadde jeg et oppriktig spørsmål uten noe form for negativ vinkling. Jeg undret på noe som jeg fikk et godt utfyllende svar på fra han noe jeg satt pris på! Artig å se hvordan behov og ønsker har endret seg for en som har eid mye kult :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snagg30 skrev:

Tror og håper ikke han følte han måtte forsvare seg her? Her hadde jeg et oppriktig spørsmål uten noe form for negativ vinkling. Jeg undret på noe som jeg fikk et godt utfyllende svar på fra han noe jeg satt pris på! Artig å se hvordan behov og ønsker har endret seg for en som har eid mye kult :) 

Mitt innlegg var ikke ment som et svar på ditt opprinnelige, men mer "stemingen" i tråden. Ser ut som mr Ron er ganske alene om å syns IX er svaret på alle bilspørsmål og får virtuell bank her. Jeg stiller meg bak og slår gladelig sammen med alle for fy faen det er en stygg bil.
Meen, de tjukke med 7 unger på tinder får vel pult de også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg trenger å forsvare meg, jeg tenker alle gjøre sine egne inviduelle valg basert på sine behov, grunnlag og følelser.

Om noen ønsker å drite meg ut eller ikke forstår hvor jeg kommer fra, så er det helt greit.

Jeg ønsker ikke overbevise noen, i det hele tatt syns jeg det er befriende at vi har ulikt syn på ting. Hvis man klarer å ha en konstruktiv debatt, er det i slike konstellasjoner man faktisk kan lære noe.

Noe av det mest nedrige for meg, er brønnpissere og jatting.
At BMW faktisk kan appellere til et mangfold er en flott ting, slik som 2AT.
Når det er sagt, G05 har vært en drømmebil for meg, jeg skal teste 45e før jeg tester iX’en for sammenlikningens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne mot utgående X5 er jo fair nok, det blir smak og behag. Mellom det gamle trauste, og det nye innovative. Ganske likt E39 og E60 i sin tid.

 

Men at noen i det hele tatt drar fram sammenligning mot EQC blir bare useriøst. Og vitner om sneversyn, og subjektiv synsing uten kontakt med virkeligheten.
 

Enkelt å være besserwisser bak ett tastatur, noe helt annet å faktisk kjøre ting i virkeligheten.  

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke iX var noe særlig ut fra de første bildene, men den har vokst på meg, og syns nå den ikke ser helt værst ut. Hadde samme opplevelsen når e60 kom, og nå har jeg hatt min siden 2014.

Er ikke i modus for elbil, og kan også styre meg for diesel og xdrive. Om det blir bilbytte i nærmeste fremtid? neppe; gammal e60, bensin og bakhjulstrekk får duge noen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...