Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@fupsaker RS3 er strengt mer lekebil enn praktisk bil, så valget er forståelig. Det triste er at det ikke engang er elektrisk justerbare seter i en bil til nesten 1 mill som ny. Jeg vurderte nemlig RS3 for en stund tilbake, men mangelen på "alt" gjorde at det aldri ble aktuelt. Men å ha den som bil nr 2 eller helst nr 3 hadde vært moro. Det er en genial bil hvis man kjører mye i byen og må parkere i trange områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Takk, jeg er enig i at R5 er helt spesiell. Men min far foretrekker stasjonsvogn. Og når forskjellen er ca 100k for en mer praktisk bil med en deilig 6'er, samt et annet quattro-system, trumfer det. Og du kan få HUD på RS4, ikke på RS3 før nå. 😛 

C43 og E43 er alternativer det også. 
men har ikke rett lyd de heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fupsaker skrev:

Hehe, tror @Snagg30 skrev feil, det er RS4 fra 2018 som er bilen til vurdering. De er kun to, og den er mindre og antakelig langt mer agil enn E63S. Jeg prøver å finne en bil til han med massasje og slikt, da han er pensjonist og vil ha noe gøy og spesielt. :) 

 Vil absolutt anbefale 2018 RS4, veldig morsom og tøff bil. Er jo lyd fokus her nå, og denne innfrir helt klart der, aldri fått så mye tommel opp før. Har jo massasje i setene som standard, og kan fås med hengerfeste også, men mister adaptivt understell da. Men synes de ligger høyt i pris disse også, solgt min for 950’ for 2,5 år siden, og de ligger jo rundt 900’ fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker

Jeg kjenner jeg har skikkelig sansen for faren din, helt uten å ha møtt fyren 😀 Forøvrig så tror jeg en RS4 er ett godt valg pga praktiske egenskaper og firehjulstrekk. Så kan han kjøre den noen år og bytte til G81 M3, den tror jeg kommer til å ta over mye av kundegruppen til RS4👍 Synes jeg hørte at det er ett tresifret antall som er bestilt av Norske kunder. 

Også må du få deg skikkelig fossilbil du også…Alpina B3 er noe for deg 👍 Ikke skyld på kona nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@fupsaker

Jeg kjenner jeg har skikkelig sansen for faren din, helt uten å ha møtt fyren 😀 Forøvrig så tror jeg en RS4 er ett godt valg pga praktiske egenskaper og firehjulstrekk. Så kan han kjøre den noen år og bytte til G81 M3, den tror jeg kommer til å ta over mye av kundegruppen til RS4👍 Synes jeg hørte at det er ett tresifret antall som er bestilt av Norske kunder. 

Også må du få deg skikkelig fossilbil du også…Alpina B3 er noe for deg 👍 Ikke skyld på kona nå😅

Haha, jeg skal få han inn i RS4, uten tvil. Men den skal han nok ha til han blir pensjonist. Og Alpina B3 er fortsatt drømmebilen. Dog i F31, da den er mest oppnåelig. Men får se litt hvordan det går på bilfronten fremover. :) 

1 time siden, Lars S skrev:

 Vil absolutt anbefale 2018 RS4, veldig morsom og tøff bil. Er jo lyd fokus her nå, og denne innfrir helt klart der, aldri fått så mye tommel opp før. Har jo massasje i setene som standard, og kan fås med hengerfeste også, men mister adaptivt understell da. Men synes de ligger høyt i pris disse også, solgt min for 950’ for 2,5 år siden, og de ligger jo rundt 900’ fortsatt.

Han er avhengig av hengerfeste, tror jeg. Men vi ser hva som dukker opp. Man får alltids lånt seg bil med det de få gangene i året det trengs. Har sett de ned mot 850', men jeg tror de blir liggende. Så jeg antar at man kan få de ned mot 800' for en pent utstyrt utgave. :) Han skal bare ha en kul pensjonistbil med lyd, understellet er ikke så viktig. Han kjører jo P85D til daglig, så dere forstår vel hvor lite kjøreegenskaper han egentlig trenger. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Lønner import av RS4 seg om dagen? synes ikke F80/82 lønner seg å ta inn. Ennå prisene i Norge holder seg stabilt høye..

Hadde mange faner oppe på mobile i dag, men jobb og utleie av bil kom i veien. Sjekker opp i morgen, men ser ikke slik ut da de der vaker i området 50k euro før mva og avgifter. Rettelse: Ser ikke ut til å lønne seg fra Sverige, på blocket lå det ingen biler med mva-fradrag pr nå..

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Begynner å bli moden for å kjøpe inn ting til E36’n og kanskje til og med X3M’n men der har jeg planene klar.
 

Er det noe kult jeg kunne gjort med E36’n som jeg ikke har tenkt på? Ble tipset om å montere den originale leppa foran, er dette yay or nay? Har lyst å oppgradere bremsene betydelig av to grunner, ene er pga bremsene er helt elendig. Også ønsker jeg å bytte til noe grommere pga utseende, finnes det noe ferdig kit til de her som er å anbefale? @Dusy sendte meg denne ekstremt gjennomførte bilen på instagram for en tid tilbake, ser ut som den har denne leppa jeg nevner. Noen tøffe felger som er å anbefale? Ønsker en OEM+ look. Vader seter er jeg stadig på utkikk etter uten hell så langt CB44DC8F-BC80-4BA3-8EFF-700E61ED30A0.thumb.jpeg.640ac2024ada27a618e5a54281340a23.jpeg

Ellers er planen å få gjort litt vedlikehold til sesongen, var på service for 1500km siden men jeg tar et skift uansett til sommeren inkludert bytte av vannpumpa om jeg husker riktig at du @E.C. anbefalte. Ny hattehylle er på agendaen da denne er falmet, også få nye pakninger på vinduene bak. Også må jeg få montert eksosen som er innkjøpt :) 

 

Kan melde at i3s’n er friskmeldt og Bavaria ordnet alt på garanti uten mer «krangling». Synd man må diskutere hvorfor det burde gå på garanti, er jo litt flaut å stå og krangle over 4000-8000,- men er poengløst å ha bil med garanti om forhandler skal gjør alt de kan for å komme seg unna. 
 

Må gi litt skryt til Groven Carspa atter en gang, var der i april i fjor og jeg har kjørt mye siden den tid. Fikk tatt en ordentlig håndvask nylig og behandlingen sitter som skudd enda. Det er verre med E36’n som fikk behandling før Ålesund motorshow og har etter 1200km mistet det meste av holdet fra coatingen, dette var ikke Groven sitt arbeid. A799662F-3735-4734-BD27-2207BC50D705.thumb.jpeg.29012ada97e16fbf049f11ce68ed1604.jpeg08207A94-64B9-46A4-B3B2-6A6B0BD8F914.thumb.jpeg.c9283b5b913f59d82bd7ff60b2553685.jpeg
 

Hva synes folket om LCI baklyktene på F97, jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Eneste jeg vet er at lyktene er penere i virkeligheten en på bildene. 2C9CD3CC-DF09-46FC-8981-D637FC5B9DDF.png.80b2b90ba04c43dd240977ccc398bc20.png4BC75E79-D1D8-4A8E-9C7D-3B5E135D27E7.png.1fc2440158d7501746cdd5a186d8a8eb.png
 

Har jo spikret planer for ny bil, men jeg vaier litt frem og tilbake når dette skal bli. Men jo lenger jeg venter jo grommere blir 911’n og eventuelt GT4. Men pr nå har jeg slått meg litt til ro med å ta tiden til hjelp, nyte bilen jeg har som jeg har investert noen kroner på og fullføre planene i slutten av året eller mot sommeren 2024 som først var planen. Tipper det blir en tur til GS om ikke så lenge å få bilen til å se noe nærmere slik ut :) BB87F34E-3C33-4820-B0B7-DFD7BDD76BBB.thumb.jpeg.4a01e11c2d709acc82fc7699d4f59d1a.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groven kjører vel kamikaze, det er en kjempe god coating. Hørt mye bra om det firmaet. 
Svart er utrolig pent når det rent, og pent behandlet. 

lurer på om den leppa du nevner til E36 hva den dem kalte DTM lippe før😊 jo, mer jeg ser på disse "litt eldre" BMW’ene tenker jeg tilbake, da jeg har eid mange av samme type. Får faktisk mer og mer lyst på noe lignende den grønne din:)

personlig syns jeg facelift lyktene ser litt mer moderne og freshere ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en e36 av ditt caliber så er det et hav av moddinger du kan gjør hva OEM + angår Snagg 😊

Lippen foran som på bildet under m3 fanger er jo pent .

Angående felg så har du jo litt og velge i der og sånn sett og e36 hadde jo mye pent å velge i mtp felg som var originale .

Forøvrig happy at du velger å modde på en måte uten og ødelegge den .

Om du vil så kan jeg poste utvalget som var til e36 fra tilbehørskatalogen til Bmw fra 1996 imorgen .

Der er endel annet og som er avbildet der som kan være av int 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe og termostathus i alu er lurt, sistnevnte må nok letes opp uoriginalt. Forsterkede tårnlagere bak er greit, GS har disse. E46 330i / 330d bremser foran er bolt on. Pluss på originale skiver og gode klosser så blir nok ting bedre. Polyforinger i bærearmer hjelper på styrefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Begynner å bli moden for å kjøpe inn ting til E36’n og kanskje til og med X3M’n men der har jeg planene klar.
 

Er det noe kult jeg kunne gjort med E36’n som jeg ikke har tenkt på? Ble tipset om å montere den originale leppa foran, er dette yay or nay? Har lyst å oppgradere bremsene betydelig av to grunner, ene er pga bremsene er helt elendig. Også ønsker jeg å bytte til noe grommere pga utseende, finnes det noe ferdig kit til de her som er å anbefale? @Dusy sendte meg denne ekstremt gjennomførte bilen på instagram for en tid tilbake, ser ut som den har denne leppa jeg nevner. Noen tøffe felger som er å anbefale? Ønsker en OEM+ look. Vader seter er jeg stadig på utkikk etter uten hell så langt CB44DC8F-BC80-4BA3-8EFF-700E61ED30A0.thumb.jpeg.640ac2024ada27a618e5a54281340a23.jpeg

Ellers er planen å få gjort litt vedlikehold til sesongen, var på service for 1500km siden men jeg tar et skift uansett til sommeren inkludert bytte av vannpumpa om jeg husker riktig at du @E.C. anbefalte. Ny hattehylle er på agendaen da denne er falmet, også få nye pakninger på vinduene bak. Også må jeg få montert eksosen som er innkjøpt :) 

 

Kan melde at i3s’n er friskmeldt og Bavaria ordnet alt på garanti uten mer «krangling». Synd man må diskutere hvorfor det burde gå på garanti, er jo litt flaut å stå og krangle over 4000-8000,- men er poengløst å ha bil med garanti om forhandler skal gjør alt de kan for å komme seg unna. 
 

Må gi litt skryt til Groven Carspa atter en gang, var der i april i fjor og jeg har kjørt mye siden den tid. Fikk tatt en ordentlig håndvask nylig og behandlingen sitter som skudd enda. Det er verre med E36’n som fikk behandling før Ålesund motorshow og har etter 1200km mistet det meste av holdet fra coatingen, dette var ikke Groven sitt arbeid. A799662F-3735-4734-BD27-2207BC50D705.thumb.jpeg.29012ada97e16fbf049f11ce68ed1604.jpeg08207A94-64B9-46A4-B3B2-6A6B0BD8F914.thumb.jpeg.c9283b5b913f59d82bd7ff60b2553685.jpeg
 

Hva synes folket om LCI baklyktene på F97, jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Eneste jeg vet er at lyktene er penere i virkeligheten en på bildene. 2C9CD3CC-DF09-46FC-8981-D637FC5B9DDF.png.80b2b90ba04c43dd240977ccc398bc20.png4BC75E79-D1D8-4A8E-9C7D-3B5E135D27E7.png.1fc2440158d7501746cdd5a186d8a8eb.png
 

Har jo spikret planer for ny bil, men jeg vaier litt frem og tilbake når dette skal bli. Men jo lenger jeg venter jo grommere blir 911’n og eventuelt GT4. Men pr nå har jeg slått meg litt til ro med å ta tiden til hjelp, nyte bilen jeg har som jeg har investert noen kroner på og fullføre planene i slutten av året eller mot sommeren 2024 som først var planen. Tipper det blir en tur til GS om ikke så lenge å få bilen til å se noe nærmere slik ut :) BB87F34E-3C33-4820-B0B7-DFD7BDD76BBB.thumb.jpeg.4a01e11c2d709acc82fc7699d4f59d1a.jpeg

330i E46 bremser er bolt-on på e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chris A skrev:

Groven kjører vel kamikaze, det er en kjempe god coating. Hørt mye bra om det firmaet. 
Svart er utrolig pent når det rent, og pent behandlet. 

lurer på om den leppa du nevner til E36 hva den dem kalte DTM lippe før😊 jo, mer jeg ser på disse "litt eldre" BMW’ene tenker jeg tilbake, da jeg har eid mange av samme type. Får faktisk mer og mer lyst på noe lignende den grønne din:)

personlig syns jeg facelift lyktene ser litt mer moderne og freshere ut. 

Det stemmer, svært fornøyd så langt! 
 

Bare å slå til, er noe helt eget å ratte noe slikt kontra nybil. Sin egen sjarm begge delene men kjøregleden i E36 er uerstattelig.


Takk for tipset! Skal sjekke ut dette :) 

2 timer siden, sveigis skrev:

På en e36 av ditt caliber så er det et hav av moddinger du kan gjør hva OEM + angår Snagg 😊

Lippen foran som på bildet under m3 fanger er jo pent .

Angående felg så har du jo litt og velge i der og sånn sett og e36 hadde jo mye pent å velge i mtp felg som var originale .

Forøvrig happy at du velger å modde på en måte uten og ødelegge den .

Om du vil så kan jeg poste utvalget som var til e36 fra tilbehørskatalogen til Bmw fra 1996 imorgen .

Der er endel annet og som er avbildet der som kan være av int 😊

Mange takk for det! Er veldig viktig for å ikke ødelegge bilen med å gjør for mye, den er svært bra som den er. 
 

Det vil jeg veldig gjerne! Tusen takk :D jeg ser frem til å få se dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 trenger absolutt nedre leppe på fremfanger! Skal du gå for litt "stance"look kan du evt. Kjøpe "DTM" leppa til GS. Jeg hadde denne på min e36, men lakka den matt sort. Da blir det mer OEM+

 

Når det kommer til x3en. Avvent og bruk mer penger på den før etter 25 april 😅 

Plutselig frister det da litt mer og bytte den ut😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...