ahj Skrevet Mai 26 Skrevet Mai 26 Gratulerer @Snagg30! Det må være den ultimate 911 før OPF og annet regelverk skal hindre lyd og glede.
Snagg30 Skrevet Mai 26 Forfatter Skrevet Mai 26 1 time siden, Saltkjelen skrev: Jeg beundrer at du nyter og er så spontan som du er, Simon! Dette er intet annet enn ekstremt. Gratulerer, og igjen - tusen takk for hjelpen hos Cools! Det er ganske morsomt og reise på slike turer spontant og, Nederland turen var på ren impuls og ofte så synes jeg at det som ikke er nøye planlagt blir kjekkere igjen ingenting å takke for, bare kjekt og kunne hjelpe tilbake omsider. Synd vi aldri fikk montert mine dørtrekk😂 tror det hadde blitt pent, de passer jo bolt inni ny bilen men med feil sømmer.. 1 time siden, ahj skrev: Gratulerer @Snagg30! Det må være den ultimate 911 før OPF og annet regelverk skal hindre lyd og glede. tusen takk! stemmer det, her er det enda masse deilig lyd. Artig å høre hvor stor forskjell det er på 3.8l og 4.0l som står i denne, RS’n har ikke glass ruter bak heller så støy nivået inne i kupeen er høyt. I tillegg har den nå luft inntak til motor foran bakhjula slik man nå i tillegg til eksos lyd har masse deilig motor lyd, minner meg litt om E46’n lavt i registeret, kan høre motor suge inn luft. 1C105569-7836-4A5C-A7E3-19089239D0C6.mp4 Orjan, RF91, Lars S og 11 andre reagerte på dette 11 3
Snagg30 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Dags for en lite oppdatering her nå, har vært mye turer og RS’n får kjørt seg like mye som bilene ellers selv om planen var å holde litt igjen. Km stand ved kjøp 47.800km ca Jeg kjøper meg stort sett alltid biler med en del skavanker og som trenger litt kjærlighet og denne var ingen unntak, Sundshine karene kom og polerte og la 2 lags coating med evershine, fikk de samtidig til å polere innvendig lister og legge coating på innside dører og dørkarmer. Noen dager senere var tilstanden litt bedre første på agendaen var trippel kjøring på Rudskogen hvor jeg fikk med meg innavlet @Eystein Ose på tokt, var litt spent på dette men dette var to som passet godt i lag. Dette var tidlig på året så her var været enda pent Ble noe hektisk første dag da bilen måtte rett inn og få valset hjulbuene til riktig spesifikasjon om man skal bruke bilen til bane, oppdaget etter kjøp det var alt for lite klaring på bakhjulene. Valsemesteren møtte opp på Rudskogen og autotech stilte med bukk, god service fra alle. Dette var første kjøringa mi med Porsche klubben og det var overraskende mye hyggelig folk og mye pent å se på. dette var første banekjøring på Rudskogen på ganske lenge for min del ettersom forrige ble stående med motorhavari i slutten av sesongen i fjor og alle andre kjøringer med Carrera S’n ble en fiasko pga turbo trøbbel, så litt rusten men vi hadde et ganske godt tempo sammenlignet med andre i rød gruppe. Fikk satt ei runde tid på 1:35,8 som var ca 5 sekund raskere en jeg hadde med Carrera S i fjor, fortsatt mye å gå på men artig bil å bli kjent med. 265 dekk foran og 325 bak gir et latterlig grep på så liten bil Men det ble stort sett kun med kjøring første dagen for dagen etter kunne jeg kjenne tidlig at det var noe som ikke helt stemte, Eystein kommenterte om jeg traff turtallssperra men det var jeg sikker på jeg ikke gjorde. Og ikke lenge etter kom denne kjente meldingen tilbake, nybil nye problemer. heldigvis stiller Son med folk under Porsche klubben sin kjøring og da er det Patrick selv fra manthey / GT / Classic som er der og har bistand, dette er samme mannen som byttet motor på forrige bilen min i fjor men han byttet den og i Tyskland i 2019. Det ble litt humring om fjoråret og at det nå ser ut til at samme problem har oppstått Noe antiklimaks når ferie tur til Sveits stod for tur og det skulle bli årets høydare å ratte egen RS i alpene men sann ble det ikke, her ble jeg forespeilet 2 måneder pga dele mangel samt ferie avvikling (faen ). komme seg av gårde og vaske bilen før levering til Son, Eystein bidro på sin måte. 3C61D634-1739-42F7-968F-CD7F17AB47EE.mp4 Bil nr 2 levert hos Son andre året på rad, god stemning! God service at de stilte opp i helga for å ta meg imot så bilen kunne stå inne. Så da var det bare å komme seg hjem med en bil mindre men det positive med å ha en bil stående på gratis bukk er at man kan starte litt annet forfallende arbeid, så da ble felgene tatt av og Son leverte gratis for meg til felgteknikk. Litt mer min smak Endret 13 timer siden av Snagg30 Orjan, Skulebollen, Ampera og 7 andre reagerte på dette 10
Snagg30 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Noen uker senere var det ferie tur og selvsagt ingen RS i sikte, men jeg fikk hentet felgene og levert de til Son og fikk samtidig litt oppløftende nyheter men tålmodigheten måtte smøres litt til. Kommer eget innlegg om ferie turen Det ble gjensynsglede kan man trygt si, nå med originale dekaler montert på sidene samt dekaler på spoileren. Her har du mulighet @Marius2002 til å la meg høre det! Felgene er reserve sett Son har til kunder som skal lakkere sine osv. Kjipt å ikke kunne ta med bilen på ferie men dette var litt oppløftende om ikke annet, ble veldig fornøyd hvordan det ble. Og humret litt for meg selv når gamle bilen står hos Son enda, ja den har stått siden jeg solgte den nesten. Fremme i sveits med en bil som ikke har skuffet tross 33.000km kjørt, har faktisk ikke hatt et eneste feilslag eller lampe. Denne har gått land og strand med tung henger i høy fart men det virker ikke til at det har satt noe preg Var artig bil på fri fart denne og, ikke like stabil som GT3’n 😂 fremme i verdens fineste land tilfeldigvis når jeg satt å scrollet på tlf en morgen så dukket det opp reklame på finn fra auksjonen med tekst (991.1 RS felger lettvekt) og da var det bare å lage seg en bruker og starte Ble spennende å følge med på de neste dagene og endte opp med å ha siste bud på 21.500kr, jeg tenkte meg det aldri kom til å gå igjennom noe som stemte for etter auksjonen var avslutta fikk jeg e-post med følgende (Siste pris ble ikke oppnådd, kan du øke til 45.000kr?) jeg vurderte å øke til 25.000kr bare for å øke sannsynligheten men så tenkte jeg fuck it og svarte (nei det er ikke aktuelt, selger prøvde og selge i fjor på Finn uten hell og samme nå, markeds pris er nok lavere en antatt). 10 minutt etter på fikk jeg kontrakten på e-post, en jævla fornøyd sunnmøring 😄 Dette er felger levert fra manthey originalt og hadde en nypris på rundt 100k, sparer ganske mange kilo fra originale noe som har veldig stor innvirkning med tanke på hvor vekta spares. men sorte felger er fyfy så dette måtte ordnes kontoen skulle få kjørt seg enda litt til for i Trondheim ble det annonsert en vraket GT2 RS 2017 modell og de har jo ofte en del skinn, og fikk handlet meg rattstamme i skinn med hvite sømmer. Perfekt! Og 5 uker etter levering til Son var bilen endelig hjemme med skikkelige felger og et annet utseende. Vi oppdaget og en ulyd i skarp venstre sving på Rudskogen og heldig som jeg er måtte bilen ha track service bak, her har man jo hørt om historier hvor det koster 100.000kr pr hjullager men det stemte heldigvis ikke, men dyrt ble det. For de som finner det interessant så koster det greit med service på disse og så langt i år har bilen fått service for 62k + 32k og skal ha ny service nå over neste helg etter ny helg på Rudskogen, da er vi oppe i 120k ca. Tok ikke lange tiden før 50.000km var nådd det gjort 10 juli. Det har blitt mange av disse turene her jeg fikk etter hvert satt på Manthey hjulene og her merker man markant forskjell på understellet bare på vanlig vei, her må man ikke kjenne etter bilen ble mye mer komfortabel rett etter på og føltes mye bedre over ujevnheter. Orjan, papertiger, mathiseeen og 9 andre reagerte på dette 12
Snagg30 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden (endret) Fin og lav vekt på felgene har en nabo her med artig garasje Ny helg og enda en dobbel kjøring denne gangen fikk jeg med fruen uten barn, barn er fint men det er jævlig fint uten og 😂 Leverte bilen hos autotech på morgonen for å få litt mer skinn i bilen denne helga ble det utrolig mye kjøring, første dag var mye regn så til tider var jeg eneste mann ute i rød gruppe. Å kjøre i regnet er på mange måter kjekkere en tørt føre, hvert fall fin måte å lære på uten stor risiko. Men ble sittende inne jeg og under F1 Dag nr 2 var det kun sol i sikte og god stemning, tror jeg hadde 60+ runder denne helga. 38F18719-4984-4CE7-B59D-A1640B18E741.mov runde tiden går nedover for hver helg samtidig som G kreftene øker km standen øker ukentlig når jeg kom hjem oppdaget jeg at noen har montert luftinntaket til bremsene bak inn i felgen, den var montert feil vei og jeg fatter ikke hvordan noen satt dette sammen og ikke såg at det låg og skrapet i felgen… heldigvis enkelt nok til at jeg kunne ordne selv Fikk og en hyggelig pakke i posten jeg overhode ikke har bruk for Og noen turer til stod for tur Prøvde og roe ned men det går som det går Endret 12 timer siden av Snagg30 ahj, Ampera, StigJ og 12 andre reagerte på dette 15
Marius2002 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Vel, jeg skal ikke la deg få høre det. Her er vi alle venner. BMWen er kanonflott og i helt riktig farge. 6GT er og forblir en skikkelig kul bil. Kan bare forestille meg at dette er en skikkelig kontinentkrysser. Kunne tenkt meg en slik. Ser også at du har kjøpt en hvit Volkswagen med noe dekaler på siden. Alt til sin tid sier jeg bare, jeg vet du stiller sterkere ved senere anledning ❤️ laffe, RF91, Saltkjelen og 1 annen reagerte på dette 4
Snagg30 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Ny uke og ny banekjøring! Denne gang med Øyvind og førerutvikling Dette ble en noe interessant banedag med mye voksen kjeft, jeg fikk tilsnakk i pit om at jeg ikke fikk lov å klatre på curbs. Jeg stusset litt og lurte på hva han mente, jeg kjører jo ikke utenfor banen og kjører ideaslsporet. Han var enig men hadde fått beskjed om å si ifra så jeg svarte at jeg fortsatte slik jeg gjorde også ser vi hvordan det går. Og ikke lenge etter ble jeg kalt inn på race kontroll😂 her ble det mye diskusjoner frem og tilbake og argumentene deres var at jeg får stor slitasje på bilen og de som er amatører kan ikke kjøre slik og det er farlig om de prøver det samme. Jeg synes dette høres helt sykt ut å bruke som argument men la gå. Med andre ord var dette siste gang jeg reiser på dette arrangementet, det var så teit at jeg fikk skryt for kjøringa og de sa jeg kjørte trygt og raskt men pga de to grunnene så fikk jeg ikke lov. Uansett veldig kult å se race kontroll og hvordan det funker! Mye fint å se denne dagen pga Ferrari skulle ha treff dekkene fikk mildt sagt kjørt seg Begynner å ha grei fart i svingene nå Godt brukt slik det skal være Mitt snitt forbruk siste 2500km Siste tiden har det vært arrangert noen lokale kjøringer, kun Porsche folkene som ikke kan å kjøre. Var og en Lamborghini performante, denne fikk jeg spørsmål om jeg kunne kjøre siden jeg driver med banekjøring var han nysgjerrig hva jeg syntes. Morsom bil med sinnsykt mye drama fra eksosen, men styrefølelsen er det RS’n som tar med god margin. 373A8CD4-D9E3-4492-AA35-F0EF8650BE0A.mov Øker ganske fort, men det er en nydelig turbil på lik linje som det er en bane bil. Og nå sist en veldig hyggelig tur med et litt roligere tempo en med de over, kjekke tiltak som jeg håper andre fra Sunnmøre slenger seg på. Er planlagt ordentlig tur med overnatting til Lærdal i mai ble et hyggelig gjensyn med gamle bilen og som nå går lokalt her Fikk gleden av å bytte bil med en på turen, E90 M3 manuell. Det var så herlig å kjøre! Den var så stille innvendig det var som å sette seg i 7-serie kontra RS’n. Og nå som Porsche Ålesund er lagt ned har jeg allerede måttet reist en tur til Trondheim, spent på hvor ofte dette blir. Dette kun for et speil, men er så høye priser det er billigere å reise opp en å kjøpe selv eivi91, StigJ, papertiger og 14 andre reagerte på dette 17
papertiger Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Du kjører på, det skal du ha! Hva var det som forårsaket motorlampe? Fint å se at du bruker bilene dine. Ingen interesse for 6GTen?
sveigis Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Her har det skjedd ting ja Snagg 😊 Morro å se hvordan du får brukt Porschen og opplevelsene med den . Må forøvrig være en gave og ha verksted som stiller opp som back up om noe skjer som det gjorde her nå med denne . Bilen er simpelthen griserå og så nydelig å se du velger å ha normal felgfarge 😊🥳. Apropos e92 m3 ,det er og jaggu en bil som leverer vil jeg si . Mye morro samtidig komfort . laffe reagerte på dette 1
laffe Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 51 minutter siden, sveigis skrev: Bilen er simpelthen griserå og så nydelig å se du velger å ha normal felgfarge 😊🥳. Amen til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå