Gå til innhold

Kjøpshjelp banebil E46 M3 / E92 M3


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@Andreas_R Enig, mye penger for en E46 M3 men den har svært dyre oppgraderinger. Min gamle E46 M3 ligger ute for 440k og den er helt original, med veldig lav km.stand som denne. I mine øyne så er bilen kanskje verdt sin pris 

 

@Skulebollen Ja du er inne på noe der, tipper de ville feilsøkt men kompetansen for å fikse de aktuelle problemene finnes ikke og derfor blir alt byttet. Men når det er sagt så var der en kar som jobbet på Bavaria tidligere som driver for seg selv nå, og Bavaria selv anbefalte selv å heller gå til han med min forrige M3 samt om jeg skulle eie noe annet eldre fra BMW. Så akkurat den biten føler jeg meg trygg på :) 

 

@Eystein Ose Der snakker vi bil! Grise lekker. Men alt for fin å bli brukt til det jeg planlegger å gjør

 

@StigJ Husker når jeg var yngre så var de bilene der noe av det fæleste jeg viste om. Spol frem en 15 år så er det snudd helt opp ned, veldig lekker bil :D absolutt ikke et dårlig forslag nei, denne her var utrolig lekker. For en farge 
 

Men slik situasjonen er nå, så har vi kommet oss et stykke i prosessen med ene alternativet som ble nevnt på første innlegget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2023 den 15.30, Snagg30 skrev:

@Skulebollen Ja den er dyr, er enig i det. Men den frister fortsatt mest pr nå, mest pga ny overhalt motor og interiøret. Det kommer til å koste ja men det er helt i orden! :) 

 

Ser du nevner F80/87 og Porsche, alle de er oppnåelig men jeg planlegger å beholde X3M’n og da utgår de. Den billigste M2’n på Finn ligger ute for 620k, det er 200k i forskjell noe som er en betydelig sum. Men det kunne gått men blir voldsomme summer 

 

@Lars89 Jepp den er råflott! Ordentlig kjøre maskin, selger sier han har vært i kontakt med firma i Tyskland som kan TUV godkjenne for 1800 euro og det gjør den igjen veldig aktuell. If tar 2500kr måneden for full kasko/motor-drivverk/avgift. Da blir det jo ganske skuddsikkert.

Men mener du at første valget ikke har ordentlig understell med KW2 V2? 
 

@Ingvaldsen Er vell dyrere å mer komplisert å fikse SMG kassa en manuell? Ellers plager ikke SMG kassa meg nevneverdig. Mye flotte biler du har lagret, har mange av de selv på min liste 

 

@BrokeBoi nydelig bil! :D men for fin i mine øyne til å bli brukt på bane slik jeg har tenkt den skal. Her er bilen om du vil slå til igjen. 
 

@Slavearbeider'n ikke nedlatende i det hele tatt, stemmer jo helt dette. Men mye har skjedd siden den tid, og økonomien har gått i fra bra til veldig bra og jeg bekymrer meg ikke for en ordentlig smell på et verksted. Og når @turbojugen nevnte prisen han måtte ut med for motor overhaling så ble det enda mindre skremmende. 
 

@E.C. nøyaktig mine tanker og, men nå er det ikke slik at bilen skal piskes som et helvete mange helger i året runde for runde. Det blir maks 10 helger men helt sikkert mindre, også ellers kose seg på sommeren. Så derfor tenker jeg at alternativ nr 1 er ganske bra, ser pen ut men ikke strøken. Ny overhalt motor og bra interiør til mitt bruk. Men ikke lagt i fra meg alternativ nr 2, men den igjen blir nesten for fin. 

Men med den prisen så har jeg jort absolutt alt utenom motoroverhalinga selv da, tatt den ut og bytta alt utenpå motor selv. Hadde sikkert fint kosta det dobbelte skulle jeg satt bort alt😃 har brukt litt over 100k på bilen så langt i år nå, men har forhåpentligvis god bil i lang tid. Her er ALT gjort nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, ikke skyt over fjorden nå. Hør. Denne.

E46 M3 Gotham Garbage Edition

Okei, bilen fremstår som komplett søppel. MEN det tekniske skal jo være bra. Les: Skal. Denne har ligget ute i en mannsalder, du burde få prutet den godt ned. Med noen arbeidstimer og litt påkost så burde du klare å få den i (nesten) original stand med en solid dose kjøreglede. Og som banebil/solskinnsbil så må det være helt kanon, en god del billigere også, så sunnmøringen i deg må jo juble. :D 

 

Snagg30: Ej orka ikkje ditta…
Marius: Ok, sjekk: E46 M3 forholdsvis strøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Snagg30: Ønsker trackdaybil

Marius2002: Sjekk hvor mange cab jeg finner som er blytunge og har dårlige kjøreegenskaper!

Haha, jeg visste neste kommentar var at cab enten er for tung eller at karosseriet ikke er stabilt nok. :lol: Men siden linkene Snagg poster er forholdsvis strøkne biler så er jo i mitt hode dette en bil som skal fungere til begge deler. Og vil bli tatt vare på fremover. Og her har jeg ingen problem med å se en M3 cabriolet på bane, nei han vinner nok ingenting, men kan garantert ha det moro likevel, samtidig nyte fjell og fjord med taket av og en rå lyd fra motor :) Men standard E46 M3 / E92 M3, hvorfor ikke, kanonflotte biler. Men M3 cab blir ofte litt glemt i disse og man kan gjøre greie kjøp :) 

En ren banebil, hvorfor ikke denne herligheten på kun 1300kg ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289147277

Nei, han ender vel opp med en strøken E46 M3 🤔

🤷🏼‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@turbojugen sann negativitet vil jeg ha meg frabedt :P Uansett så er vi så langt i prosessen at bilen er reservert, reiser over helga og forhåpentligvis blir den med hjem. Så har jeg enda en bil @Skulebollen kan parkere meg i men kanskje ikke like gale! 
 

@Marius2002 Litt av sjarmen din er alle forslagene du kommer med, det mener jeg genuint! Men som jeg sa på Snapchat så har jeg allerede bestemt meg :) og du har helt rett, bilen skal fungere til begge dele.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

@Orjan Nei ikke helt, men nesten. Har fått en grei pris på den manuelle M3’n inkludert bremse kittet. Godt mulig det blir den
 

Har prøvd å finne meg en M140i men ligger kun en for salg, og synes de er litt dyr? Nesten M2 pris. Samme med M240i, veldig nærme en M2 i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...