Gå til innhold

Fredrik 90 sin G05 X5 45e M-sport. Påsketur side.5


Anbefalte innlegg

Takker så mye for alle gratulasjoner, veldig hyggelig 😀

10 timer siden, awt skrev:

Gratulerer så meget, dette der jo virkelig bra ut, og neppe det «folk flest» forbinder med et økonomisk kjøp. 😛

Tipper du får mange hyggelige mil i denne. :)

RL er Stavanger, IKKE Rogaland forresten. 😜

Mange takk for det 👍 Ja den med økonomisk kjøp var kanskje litt feil og flåsete sagt. Dette er jo ikke noen økonomisk bil, annet enn at den går veldig billig hvis man bruker den riktig. For meg så føler jeg derimot at jeg var fornuftig og smart når jeg valgte å kjøpe en bil som koster 150 000-200 000,- mindre enn hva jeg hadde budsjettert med 😅 Også i stede for å betale 1000 kr måneden i drivstoff så kommer jeg nå til å betale 300 kr i strøm for å kjøre en måned med vanlig kjøring her hjemme. Da er ikke turer medregnet, noe som vil bli dyrere da den på tur har høyere forbruk. 

Da lært jeg noe nytt i dag ang skilt 😀 Så Rogaland har flere bokstav kombinasjoner? 

6 timer siden, sveigis skrev:

Der var tråden på plass Fredrik og gratulerer så mye med griselekker bil 😊

Når jeg så den på lørdag la jeg merke til at den ruver godt i tunet der den stod .

En nydelig bil med herlig fargekombo .

Husker jeg lånte en sånn på Bavaria i sin tid og det var en herlig bil å kjøre så i denne vil du kose deg i .

Gleder meg til fortsettelsen her .

Mange takk for det Jan 😀 Ja den ruver godt, det merker jeg veldig i garasjen og på trange steder. Bakdørene er også store og krever plass på sidene når barn skal in og ut 😅

Hyggelig at du stakk innom sånn at jeg kunne sitte litt i komfortstolene i E61en din. Komfortstolene i X5en er bra, ett godt hakk opp fra G30 men ikke like bra som komfortstolene i E60/61. De er de beste synes jeg 👍

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer med kanonflott X5 :D Denne var lekker og vil nok gi dere mye glede langs veien! :) 

Takker for det 👍 Jeg tror dette blir veldig bra. Jeg er fortsatt i en fase hvor jeg vender meg til SUV kjørefølelsen og det at en SUV beveger seg litt annerledes enn en sedan. Kona derimot elsker den, beste bilen hun har kjørt. Så nå får jeg kanskje ha 130i’en i fred 😂

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med fantastisk X5. Coffee er en herlig brunfarge det er synd å se BMW ikke har videreført (?). Blir spennende å se opplevelsene dine med denne. :) 

Mange takk for det 😀 Ja jeg angrer ikke på at det ble en bil med Coffe, aller helst ville jeg hatt Cognac igjen men jeg tror ikke jeg har sett noen X5 med dette. Synd BMW kjiper inn på farge utvalget 👎

1 time siden, fxslin skrev:

Gratulerer med rå bil!

Jeg hadde lignende farge kombo på interiøret på min e70 og klarte aldri å ta bilder som gjenga hvor bra den komboen er IRL.  Jeg personlig synes interiører ditt er perfekt!!!

Takk for deg, hyggelig å høre 😀 Ja det er akkurat det, synes ikke bilder gjengir interiøret like bra som live. En kamerat var sånn "Men Fredrik…brunt interiør?" Så dette er nok litt delte meninger om, men så langt har det ubetinget vært positivt 👍 

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Du havnet opp med rett bil Fredrik.

Når totalbildet og økonomi er på plass da kan man lene seg tilbake og nyte!

Mange kjedelige G05’er, den fortjener noe mer enn det litt kjedelige sorte interiøret, så dette var meget trivelig og fin pakke!

Blir spennende å følge med, jeg har vel mine øyne på NK (du kjenner meg) men jeg er ikke (helt) blind, så hvis det blir helkrise, er G05 på topp3 listen min ved neste korsvei.

Gratulerer med flott bil!

Takker for det 😀 Jeg føler også på mange måter at dette er riktig, særlig når man legger total økonomi og valuta for pengene inn i regnestykket. 

Jeg tror X5 45e lider under at de aller fleste leaset disse bilene og da var ofte bilene spekket opp på forhånd av forhandler. Denne var også leaset men jeg antar at den er bestilt på spec, tviler på at Bavaria ville tatt en X5 med brunt interiør til lager 😅 Mye grå og sorte biler med sort interiør og uten Laser lys. De bilene som har Individual skinn, B&W og ellers det lille ekstra kosta 150 000,- mer og det synes ikke jeg det er verd. Veldig stort sprik i 45e priser om dagen, alt fra 650-850 000,-.

1 time siden, *MrB* skrev:

Veldig rett bil i mine øyne. (Jeg hadde nok gått for 545e da), og veldig forutsigbart valg fra din side. Gratulerer. Tenker du blir fornøyd med denne. Bensinsekser ER noe eget. N57 er en fin dieselmaskin, men etter å ha kjørt det i 6 mnd nå, så må jeg innrømme at den er litt uinspirerende og døll.

Takk for det 👍 545e hadde jeg eid hvis den hadde kommet i Touring, da tror jeg til og med at jeg hadde kosta på meg en helt ny. Bensin sekser er helt klart noe eget, B58en er rett og slett fantastisk. Synes den i kompaniskap med elmotoren flytter X5en greit fremover. I hybridmodus er det en liten reaksjonstid før den reagerer, men i Sport så er den virkelig trivelig. Da har den denne "surfe på en bølge av moment" følelsen en sterk diesel gir. Bare å sette de øvrige parameterne i Sport Induvidual til Comfort så blir den riktig så fin å kjøre på bensin. 

27 minutter siden, Markus E30 skrev:

Gratulerer med ny bil😁 Interiøret er en innertier, i mine øyne 😍

Takker for hyggelige ord 👍

10 minutter siden, fupsaker skrev:

Gratulerer så mye med ny bil og helt riktig interiør-/eksteriørkombo. :) 

Mange takk for det 👍 Blir mer og mer fornøyd med fargekombinasjon selv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lekker traktor :D Meget pent interiør. Jeg hadde også beholdt kromlistene. Synes det gir et lite hakk til opp på eksklusiviteten. 

Siden du har byttet bort RL til fordel for PD burde jeg kanskje byttet ut PD på min til fordel for RL siden jeg bor i Rogaland :P

I Rogaland finnes det RL (Stavanger), RZ (Egersund) og SE (Haugesund).  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjempelekker X5! Tror kanskje jeg til og med har sittet i denne, var innom på Bavaria for en stund tilbake og satt i en slik me Coffee og sensatec, eller var det full merino, husker ikke. De hadde i alle fall inne et par med denne komboen på den tiden, veldig veldig kledelig i Coffee kontra svart skinn, så hadde utvilsomt lett etter samme kombo selv.

Jeg er jo egentlig en shadowlinemann selv og har "full black" på 4-serien, men på en bil som 5-serien og X5 i kombinasjon med gjerne karbonsort eller blå, så gir alu/kromlister og nyrer en mye finere kontrast og et par trinn opp på eksklusivitetsstigen synes jeg. Har vendt meg til det på 5-serien, og ville ikke hatt det annerledes nå. Ser du har luftfjøring på begge akslinger, er dette standard på disse? Hvordan er understellsoppsettet, er det med aktive krengingsstabilisatorer eller noe annet som kan justeres på?

Synes du har gått helt riktig ut, her har du fått en kjempefint utstyrt X5, ikke the top of the pops mtp utstyr, men mer enn nok og mye finere utstyrt enn "leasing-spec-X5". Og interiørlistene var helt riktige, skikkelig eksklusivt. 

Denne versjonen står også høyt på vår neste-bil-liste (sammen med G31), så gleder meg til å følge med på livet deres med denne! 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

* Har vurdert full Shadowline, men jeg liker at den er litt bling også...får se

 

gratulerer/kondolerer med bil, overrasket over at du ikke kjøpte diesel :P

håper du beholder kromlistene, formene og linjene på bilen forsvinner uten :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil Fredrik, testet ut 45E for et par år siden, noe helt annet enn IX som jeg testet på samme tid. Vurderte det selv nå, men ville ha minst mulig å vedlikeholde, så det utgikk her. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chris A skrev:

Gratulerer med ny bil.! Herlig bil dette😉

Takker for det 😀 Herlig bil ja, det vet du godt om som også kjører 45e 👍Jeg var mer enn en gang inne på annonsen din å kikka, du har jo noen av de ekstra tingene som jeg gjerne kunne hatt.

6 timer siden, Orjan skrev:

Gratulerer så mye! Jeg digger interiørfargen 😍

Takker, er så deilig å høre fra flere av dere at jeg ikke bomma med interiørfargen. Var jo en liten tvil i meg når det kom til fargen 😅

5 timer siden, BrokeBoi skrev:

Grattis med ny bil! Jeg ser at det igjen ble "Fredrik 90"-spec med blå lakk og brunt interiør, dette er en pen kombinasjon 👌

Hehe, takker for det 😀 Her er det full "Fredrik 90" spec ja, i tillegg til sort bil med brunt interiør så er det kromlister og ikke største felgvalg 👍 Jeg er ca 57 år gammel mentalt, eller verdens eldste 34 åring som gutta på jobb sier 😂

5 timer siden, Fahad skrev:

Gratulerer med kjempefin X5 🙂 Likte veldig godt fargekombinasjonen 

Takk for det 👍 Lenge siden sist, kjører du Taycan ennå? 

4 timer siden, mslello skrev:

Gratulerer med pen X5, jeg tror jeg hadde beholdt chromen også. Ser eksklusivt ut i den her kombinasjonen:) Med 130i i garasjen også, går vel dette veldig bra :)

Takk for det 😀 Ja det er akkurat det at den ser litt classy og eksklusiv ut som gjør at jeg heller den veien. Jeg har jo både E34, E39 Alpinaen og 130i’en så har litt å bytte på 😀 Trenger en bil som er litt rimeligere å kjøre i hverdagen 😂

4 timer siden, StigJ skrev:

Gratulerer med lekker traktor :D Meget pent interiør. Jeg hadde også beholdt kromlistene. Synes det gir et lite hakk til opp på eksklusiviteten. 

Siden du har byttet bort RL til fordel for PD burde jeg kanskje byttet ut PD på min til fordel for RL siden jeg bor i Rogaland :P

I Rogaland finnes det RL (Stavanger), RZ (Egersund) og SE (Haugesund).  

Hehe, takk for det 😀 Bilen har jo til og med hengerfeste, det kommer ikke til å bli mye brukt 👍

Javisst, du har jo gamlebilen til Odd Asle…det hadde jeg glemt. Jeg er jo litt skilt nerd og liker det at man på skiltet kan vite hvor bilen kommer fra og ca hvilken årsmodell den er. Akkurat når man byttet skilt som jeg har gjort så stemmer ikke det med alder. Har ett håp om at man på sikt skroter at elbiler registreres på egne elbil skilt, kan jo ikke se hvor bilene opprinnelig kommer fra. 

I Agder finnes det PD (Arendal), PR (Kristiansand) og PA (Evje og indre strøk).

3 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer så mye med kjempelekker X5! Tror kanskje jeg til og med har sittet i denne, var innom på Bavaria for en stund tilbake og satt i en slik me Coffee og sensatec, eller var det full merino, husker ikke. De hadde i alle fall inne et par med denne komboen på den tiden, veldig veldig kledelig i Coffee kontra svart skinn, så hadde utvilsomt lett etter samme kombo selv.

Jeg er jo egentlig en shadowlinemann selv og har "full black" på 4-serien, men på en bil som 5-serien og X5 i kombinasjon med gjerne karbonsort eller blå, så gir alu/kromlister og nyrer en mye finere kontrast og et par trinn opp på eksklusivitetsstigen synes jeg. Har vendt meg til det på 5-serien, og ville ikke hatt det annerledes nå. Ser du har luftfjøring på begge akslinger, er dette standard på disse? Hvordan er understellsoppsettet, er det med aktive krengingsstabilisatorer eller noe annet som kan justeres på?

Synes du har gått helt riktig ut, her har du fått en kjempefint utstyrt X5, ikke the top of the pops mtp utstyr, men mer enn nok og mye finere utstyrt enn "leasing-spec-X5". Og interiørlistene var helt riktige, skikkelig eksklusivt. 

Denne versjonen står også høyt på vår neste-bil-liste (sammen med G31), så gleder meg til å følge med på livet deres med denne! 

Mange takk for det 😀 Jeg synes jo at X5en er jævlig bøs når alt er sort, men det er faktisk sånn at dette er blitt veldig vanlig på disse bilen. Har gått litt inflasjon i full Shadowline 😂 Artig om det var min bil du satt i, mener de fikk den inn i midten av Februar. 

Føler jeg har fått en bil med det jeg vil ha, er som sagt noen ting jeg kunne hatt men som ikke er viktig. Er vel ikke noe her som mangler i forhold til hva jeg hadde på G30en. Også tror jeg det viktigste skal være på plass slik at den ikke skulle bli vanskelig å selge en gang i fremtiden. 

Luftfjæring er standard på 45e. Om den har aktive krengnings stabilisatorer vet jeg faktisk ikke, kanskje noen andre her kan svare på det? Jeg har en knapp som heter Adaptive, men vet ikke hva den gjør. Jeg vet at bilen senker seg i Sport, uten at jeg har testet om den blir stivere.  Det er så mye nytt for meg på denne bilen at jeg føler jeg kun har utforsket toppen av isfjellet 

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

gratulerer/kondolerer med bil, overrasket over at du ikke kjøpte diesel :P

håper du beholder kromlistene, formene og linjene på bilen forsvinner uten :D

 

Takk for det 😁 Jeg savner diesel helt klart, og det er ikke tvil om at i stor familiebil så er diesel det beste valget. Sånn sett så har jeg kjøpt "feil" drivlinje i X5 da det er diesel som passet best i en sånn bil. Men de er sinnsykt høyt priset i forhold til 45e, jeg kikka på en 2019 X5 30d som hadde gått 77 000 km og den sto til 899 000,-. Da er vi der at jeg kunne hentet hjem en 2021 G31 540d heller. Så jeg håper at 45e er ett fint kompromiss 👍

Men nå får den ilddåpen i påsken for da skal vi kjøre til Berlin, da blir det å teste hvordan denne fungerer som turbil. Kravet er at den må romme vår reisebagasje uten å måtte ta i bruk gulvet bak forsetene samt at den kan cruise i 160 km/t uten å bruke veldig mye over literen på mila. Den bruker ca 0,83 l per mil ved jevnt 120 km/t så det skal holde hardt. Så skal jeg også teste hvordan det er å få ladet på destinasjon slik at man f eks kan kjøre elektrisk rundt i Berlin eller det stedet man reiser til. Også rett og slett se på regnestykket. Og blir dette helt galt så får jeg gå tilbake til diesel igjen neste gang. 

52 minutter siden, Olaandref skrev:

Gratulerer med flott bil Fredrik, testet ut 45E for et par år siden, noe helt annet enn IX som jeg testet på samme tid. Vurderte det selv nå, men ville ha minst mulig å vedlikeholde, så det utgikk her. 🙂

Tusen takk for det 😁 IX er en helt annen type bil synes jeg, den fremstår mer som en forvokst i3 enn noe X5 alternativ. G05 gruppa på Facebook er stappfull av folk som leaset ny 45e når de var billige, som så ble lokket over i IX 50 når lesingen gikk ut og som nå angrer seg og vil tilbake til brukt 45e. Fetteren min leaset en 45e, så bestilte han iX 50. Han endte opp med å selge IXen og kjøpe ut X5en når leasingen gikk ut. Onkelen og tanta mi har opp igjennom åra leaset E71 X6, F15 40e og G05 45e. De gikk til iX 50 og er forsåvidt fornøyde, men skuffet over premiumfølelsen. De vurderer nå X5 50e neste gang…

Den bilen du har fått deg er jo helt innertier 👍 Din generasjon av X3 (G01?) er den første X3 som jeg faktisk liker. Følte de på denne løftet X3 opp til 5-serie nivå. Der man før betalte 5-serie penger for ett produkt som leverte 3-serie kvalitet, så får man nå mer kvalitet for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G05 X5 45e M-sport. Påsketur side.5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...