Fredrik Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) 3 hours ago, Ron Jeremy said: En ting er subjektive ting som skjerm, dette går på smak og behag. Men objektive faktum som at BMW’n koster mindre med hvertfall 10% større batteri - og samtidig er minst 15% mer effektiv under motorveihastighet, som burde være MB sin force mtp 2 trinns girkassen… Da er BMW teknisk overlegen mtp drivlinjen og her kommer rekkevidde og faktiske tall bedre frem, Thomas mente jo i GLC testen at iX3 gikk 150km lenger, det er betydelig. Man kan også trekke frem at å sammenlikne komfort på disse bilene, vel det bør gjøres med mest mulig jevne tekniske specs. Slik at å sammenlikne stålfjærer vs luft, det er ingen jevn match, luft gir mest komfort, stålfjærer er mest sporty. Så får man anta at Adaptive dempere i BMW’n ville gitt mer komfort for de som ønsker dette. Men det er hyggelig at enkelte deler av Tysk bilindustri har våknet, måtte det bli mer av dette! Min mening er naturligvis 100% subjektiv. Jeg er dessverre ikke så begeistret for designet (hverken eksteriøret eller interiøret), men som jeg var inne på i et annet innlegg tviler jeg ikke på at bilen rent teknisk er ganske suveren. Jeg tror imidlertid ikke at rekkevidden er så bra som BMW påstår. Det er den sjelden med elektriske biler. Dette er også noe Mat Watson i Carwow har lagt merke til. Tesla er stadig best på dette området. https://www.youtube.com/watch?v=IFP1c5QZkA8 Endret 16 timer siden av Fredrik laffe, EasyL og fupsaker reagerte på dette 3
mslello Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 9 timer siden, Fredrik skrev: Min mening er naturligvis 100% subjektiv. Jeg er dessverre ikke så begeistret for designet (hverken eksteriøret eller interiøret), men som jeg var inne på i et annet innlegg tviler jeg ikke på at bilen rent teknisk er ganske suveren. Jeg tror imidlertid ikke at rekkevidden er så bra som BMW påstår. Det er den sjelden med elektriske biler. Dette er også noe Mat Watson i Carwow har lagt merke til. Tesla er stadig best på dette området. https://www.youtube.com/watch?v=IFP1c5QZkA8 Så den testen også. Reagerte litt på at han følte han ikke kunne stole på BMW sitt reddevidde estimat? Har kjørt elbil fra BMW i en eller annen form siden 2016 og rekkeviddestimat bruker å stemme 100%. Men vil forandre seg i forhold til hvordan du har kjørt, temperatur osv. Litt urettferdig og sammenligne forbruket på en ny pressebil mot sin egen private også kanskje? Men tviler ikke på at Tesla går billigere, den ser jo ut som ett såpestykke.. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 12 timer siden, Fredrik skrev: Min mening er naturligvis 100% subjektiv. Jeg er dessverre ikke så begeistret for designet (hverken eksteriøret eller interiøret), men som jeg var inne på i et annet innlegg tviler jeg ikke på at bilen rent teknisk er ganske suveren. Jeg tror imidlertid ikke at rekkevidden er så bra som BMW påstår. Det er den sjelden med elektriske biler. Dette er også noe Mat Watson i Carwow har lagt merke til. Tesla er stadig best på dette området. https://www.youtube.com/watch?v=IFP1c5QZkA8 Carwow er ikke akkurat wow når det gjelder nøktern info, dette skal være litt skranglete og løs underholdning. Så vil du ha mer kredibel info, se et annet sted Fredrik. Tro kan flytte fjell sies det, men jeg ville heller sett hva slags filosofi BMW har hatt til specs og tallgrunnlag de siste tiårene. Her vil jeg påstod BMW er bransjeledende når det gjelder nøkterne tall, det være seg fossile drivlinjer, hybrid og også elektriske drivlinjer. Og det inkluderer kjente parameter som f.eks: 0-100, forbruk eller ladehastighet. Her er det mange andre merke som synder stort, bl.a Volvo og VAG er nok i andre enden her. Har et veddemål gående med en Volvomann på jobb (som kjører Xpeng..) om hvem som teslabjørn får mest rekkevidde ut av, Volvo EX60 eller iX3’n, det er en kasse øl jeg er trygg på å vinne 🫣 Som en anekdote kan jeg fortelle om vår 18’ hamster (i3) på vel 1300 kg som blir brukt til bykjøring, den har et snitt på 17.1W. Mens demo iX3’n som Bilia hadde, som veier det dobbelte, den hadde 19W i snitt og den blir kjørt hardt som demobiler flest. Selger hadde (også) ladet og opplevd rekkevidde som overgikk det BMW har oppgitt og vi er i Mars måned… At Tesla er bransjeledende kan vi være enige om - og det med god margin. Dette skyldes flere ting, men her er de utvilsomt god foran nestemann på lista. Fredrik, fupsaker og mslello reagerte på dette 3
Fredrik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden @Ron Jeremy Jeg er enig vedr. Carwow, men akkurat poenget med hvor effektiv iX3 i virkeligheten er skal bli interessant å se. Det vi kan håpe på er at kombinasjonen et stort batteri og et rimelig effektivt drivverk (ikke nødvendigvis helt klasseledende) gjør bilen attraktiv i relasjon til f.eks Tesla. I tillegg kommer naturligvis BMW's tradisjonelt gode kjøreegenskaper. Jeg tror ikke at designet vinner mange hjerter, men at bilen er en BMW betyr nok mye. Det vil helt sikkert komme ulike oppgraderinger underveis og jeg føler meg som sagt sikker på den tekniske biten når det gjelder iX3 og hele Neue Klasse porteføljen generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå