Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noe jeg ikke forstår... Når et firma legger ut annonse på sosiale medier så er det enkelte individer som ikke klarer å dy seg med å kommentere negativt. Hadde det vært et diskusjonsforum (som f.eks  bimmers.no) så hadde saken vært annerledes, men likevel en saklig gange i det eventuelle negative er greit. 

Uansett, her har BMW lagt ut en helt kurrant annonse for BMW i3s på Facebook.

IMG_20180215_113209.thumb.png.cc30692dbe7bb7d9b95a56d59942b441.png

i3 er en elsk/hat bil med sitt spesielle design. Liker man den ikke, greit, men man kan la det forbigå i stillhet med mindre f.eks. et forum som dette hadde oppfordret til meninger eller i det minste kommet med konstruktive tilbakemeldinger om man ikke klarer la være på Facebook. Uansett her er eksempler på kommentarer på den annonsen:

IMG_20180215_113155.thumb.png.76c32ee4844336195b96c8e7d1dc4b50.png

IMG_20180215_113056.thumb.png.07ab814a9e3da2b5e4f0c297f06c9e96.pngIMG_20180215_113016.thumb.png.959f663d057b8964539fc74d5ec62bdb.png

IMG_20180215_112924.thumb.png.c86d00aae23ebe3e089342f29a09b965.png

IMG_20180215_112830.thumb.png.9f536aa0bc4868218619f032a9046eab.png

IMG_20180215_112723.thumb.png.c82c67790fc2cf7a42a66389d53d91d9.png

IMG_20180215_112640.thumb.png.ac913cc1a70d9967d1bf559c229d21dc.png

Hva er vits, jeg skjønner det ikke... Det gjelder alle bilmerker, ikke bare BMW. 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, hsd;

Selvfølgelig er dette en "ikke sak" for de aller fleste. Det er et problem for de som evt kjører uten ansvarsforsikring (som jo er passelig forkastelig), også er det et problem i enkelte sære tilfeller (hvilket jeg tilfeldigvis har ett av).

Og det er nettopp her problemet ligger. Det er, i vår frie verden, en tullete løsning (konseptuelt) å innskrenke lovlydiges rettigheter for å begrense lovbruddene som tross alt kun en liten gruppe begår. Nevnte løsning skaper merarbeid (om enn kun for noen få), merkostnad, og ikke minst mer styr og potensielle problemer med SVV.

En tilsvarende metodikk i problemløsning ville jo vært følgende; Det er et problem at folk kjører uten gyldig førerkort. Løsning 1 del a) det lar seg ikke gjøre å erverve kjøretøy (eierskap) uten gyldig førerkort for nevnte kjøretøy. del b ) Det lar seg heller ikke gjøre å stå som registrert eier av kjøretøy ved eks bortfall av førerrett.

For de aller fleste ville dette også vært helt uproblematisk, men alle skjønner jo at dette er en bakvendt måte å regulere et samfunn på? Man kunne tatt kriminelle langt mer effektivt om vi kutta alt som het personvern også, men vi gjør jo ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du drar problemet langt ut av kontekst, for 99% er dette ett ikke problem som du skriver :) Dette dekker også opp en del problemer som foreksempel ved kjøp og salg, slik det ikke blir noen misforståelser slik kjøper kjører hjem uten ansvar eller kasko. 

Hadde vert mere enig dersom realiteten hadde vert så galt som du hypotetisk sett beskriver, men nå er jo det faktisk ikke slik :) Klart det hadde vert enklere for vanlig folk å bare ringe inn, men igjen så er ikke dette noe man kan gjøre noe med. samtidig er det på en sånt nivå at med mindre man bur langt utpå vidda i Finnmark og må kjøre 5 timer til nærmeste SVV for å hente/levere skilt er har ikke eg helt forståelsen til at dette er av de største problemene i hverdagen til folk. 

selv så er det egentlig det samme for min del, irriterer meg som regel ikke rundt slike type ting :) er bare veldig glad selv for at ordningen rundt årsavgift har blitt endra til dette, trodde aldri det kom til å skje selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar det ikke så langt. Jeg, som de flest andre dessverre, irriteres gjerne først når et problem treffer meg, og det er årsaken til perspektivs forskjellen her. Jeg kan da umulig ha dratt noe ut av kontekst når jeg har sitert tidligere, og dagens, reguleringer? Eksempelet mitt er jo i aller høyestegrad relevant sett utifra et forvaltningsperspektiv. Jeg forsøker altså å belyse/problematisere metodikken, ikke måle hvor mange dette påvirker negativt (for det vet vi jo alle at er ytterst få).

Akk, hadde problemet bare vært relatert til å kjøre til og fra SVV. Samtidig så mener du at det har blitt betydelig mye enklere å betale årsavgift, siden du nå slipper en hel ekstra faktura i året? Jeg er ikke ute etter å ta deg, bare belyser at "jeg ser ikke problemet" på ingen måte er relevant når man ikke opplever problemet. Jeg ser nemlig ikke problemet med årsavgift (som det var) overhodet, men det betyr ikke at jeg ikke samtidig kan se at mange fant det tungvindt, og at dagens løsning (rundt innkreving av årsavgift isolert sett) er bedre. Det hadde heller ikke vært noe problem med dagens løsning, uten at det automatisk utløser forsikring. Jeg tipper dette er noe bransjen (forsikring) har fått sneket med i forhandlinger rundt løsningen.

 

Videre, det er ikke riktig at det er "en del problemer som foreksempel ved kjøp og salg, slik det ikke blir noen misforståelser slik kjøper kjører hjem uten ansvar eller kasko." Dette er regulert og såre enkelt. Du risikerer ikke å kjøre hjem uten gyldig forsikring. Du har faktisk ganske eksakt 14 dager på deg å ordne egen forsikring.

 

Edit:

Men, misforstå meg riktig. Jeg mister ikke nattesøvn akkurat ;)

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første snøkaos er i gang på Sørlandet, utrolig hvor dårlig mange takler det. Jeg måtte parkere firmabilen med fremhjulstrekk tidligere i dag, hater å kjøre fremhjulstrekk på slikt føre. Mondeoen er rett og slett ustabil i hastigheter over 70 km/t, selv med helt nye Hakkapelitta R2. F10en måtte ut av garasjen, denne er helt stabil opp til 100 km/t på dette føret. Jeg føler meg rett og slett mer trygg i den bilen, den er forutsigbar, stabil og trygg. Er på mitt tiende år med bakhjulstrekk, så det er nok noe med hva man er vant med å kjøre. Når drivhjulene i hekken slipper så har du plenty mulighet til å hente deg inn igjen. Når drivhjulene foran i en bil slipper så går det rett frem samme hva du gjør. Det liker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TRF skrev:

Man kunne tatt kriminelle langt mer effektivt om vi kutta alt som het personvern også, men vi gjør jo ikke det?

Den vestlige verden er på god vei til å kutte personvern. Utrolig hvor mye som blir loggført og lagret. Google, Microsoft, NSA, FBI etc er noen skurker som jobber for å fjerne alt av frihet. Skremmende å se hvordan vesten ofrer friheten sin i bytte mot materialismen. Myndighetene kaller det "kampen mot terror" selv om det er de som med viten og vilje har forårsaket dette gjennom systematisk import av kulturer som krasjer fullstendig med vesten. Dette blir brukt som unnskyldning for å overvåke sivile og innføre "tanke-politi" der stadig flere mennesker blir arrestert og domfelt for tanker de har hatt i sitt eget hode, men aldri gjennomført i virkeligheten. Skummel utvikling.

 

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Årets første snøkaos er i gang på Sørlandet, utrolig hvor dårlig mange takler det. 

Det har heldigvis vært en ganske bra vinter på Østlandet i år. Relativt jevnt kaldt helt siden november og bra med snø. Har til og med talt 8 dager uten salting hittil i år \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Werther skrev:

Den vestlige verden er på god vei til å kutte personvern. Utrolig hvor mye som blir loggført og lagret. Google, Microsoft, NSA, FBI etc er noen skurker som jobber for å fjerne alt av frihet. Skremmende å se hvordan vesten ofrer friheten sin i bytte mot materialismen. Myndighetene kaller det "kampen mot terror" selv om det er de som med viten og vilje har forårsaket dette gjennom systematisk import av kulturer som krasjer fullstendig med vesten. Dette blir brukt som unnskyldning for å overvåke sivile og innføre "tanke-politi" der stadig flere mennesker blir arrestert og domfelt for tanker de har hatt i sitt eget hode, men aldri gjennomført i virkeligheten. Skummel utvikling.

Alt du noensinne har sagt i tlf og skrevet på nett er automatisk analysert for interessant informasjon her. Når jeg først hørte om den ble det sagt at den hadde ca 90% av all datakraft i verden, men det er nok 20-25 år siden.

https://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en sjeldenhet på norske veier i 2018 - en bil med V8 og manuell kasse. Parkerte ved siden av en 2007 Audi RS4 Avant, og slo av en kort prat med eieren og måtte rose han for ha en fet bruksbil på vinteren. Grom lyd når han tømte første giret ut av krysset :mrgreen:

Tok ingen bilder, måtte suge til meg lyden før han forsvant.  Men veldig hyggelig med noe utenom det vanlige på tampen av arbeidsuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Werther skrev:

Kom over en sjeldenhet på norske veier i 2018 - en bil med V8 og manuell kasse. Parkerte ved siden av en 2007 Audi RS4 Avant, og slo av en kort prat med eieren og måtte rose han for ha en fet bruksbil på vinteren. Grom lyd når han tømte første giret ut av krysset :mrgreen:

Tok ingen bilder, måtte suge til meg lyden før han forsvant.  Men veldig hyggelig med noe utenom det vanlige på tampen av arbeidsuka.

Jeg har kjørt en sånn, drit digg med manuell! Skikkelig godt drag, og flott lyd :wub:

Fikk og full "Audi experience" når motorlampen kom på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asgeir Borgemoen fra tv programmet Garasjen var innom VW Veteranklubben til far min og noen kamerater av han for å spille inn til en episode som kommer i mars :) 

Han fortalte at han også hadde hatt en e30 stående på gårdsplassen en stund tilbake i 2014, bilen var visst i veldig bra tilstand og hel å fin, men hadde ikke noe interesse for det der så den ble bare kjørt til høggern ](*,)

Den ble satt i pressa og klemt med engang han hadde levert den. Synd, kunne vært en entusiast som kunne tatt vare på den, men sånn er det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Streaxu skrev:

Han fortalte at han også hadde hatt en e30 stående på gårdsplassen en stund tilbake i 2014, bilen var visst i veldig bra tilstand og hel å fin, men hadde ikke noe interesse for det der så den ble bare kjørt til høggern ](*,)

Den ble satt i pressa og klemt med engang han hadde levert den. Synd, kunne vært en entusiast som kunne tatt vare på den, men sånn er det :P 

Var det ikke bedre de skrota den sorte og grønne Audi prosjektbilen de hadde med i showet? Hønsenetting grill og Lexus lykter på en 96 A4...toppa med en jævla tacky lakkering. Sleit faktisk med å ta de seriøst med det der..

Når det er sagt, hvis det var en firedørs 316I eller 318i så er det vel egentelig ikke noe å samle på...med mindre den var gått lite eller var eksepsjonelt strøken. Men en god delebil hadde det sikkert vært, men så er jo ikke akkurat Asgeir blant de skarpeste TV personlighetene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

, men så er jo ikke akkurat Asgeir blant de skarpeste TV personlighetene i Norge.

Slike uttalelser gjør at du havner i samme skuffen som du prøver å dytte Asgeir inn i.

så bør du tenke igjennom om det er riktig å sette egenskaper på noen som ikke kan forsvare seg her.

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Var det ikke bedre de skrota den sorte og grønne Audi prosjektbilen de hadde med i showet? Hønsenetting grill og Lexus lykter på en 96 A4...toppa med en jævla tacky lakkering. Sleit faktisk med å ta de seriøst med det der..

Når det er sagt, hvis det var en firedørs 316I eller 318i så er det vel egentelig ikke noe å samle på...med mindre den var gått lite eller var eksepsjonelt strøken. Men en god delebil hadde det sikkert vært, men så er jo ikke akkurat Asgeir blant de skarpeste TV personlighetene i Norge.

Nå har ikke jeg sett så mye på showet, men dette var en av hans private biler :P fra det jeg skjønte da, så var den visst veldig fin og ikke noe galt med den, tok bare plass

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, flobben skrev:

Slike uttalelser gjør at du havner i samme skuffen som du prøver å dytte Asgeir inn i.

så bør du tenke igjennom om det er riktig å sette egenskaper på noen som ikke kan forsvare seg her.

Synd at du ser det slik, kritikk av en TV serie, dets innhold og programleder burde være helt legitimt. Sånn er det å være brutalt ærlig, folk burde være vant til det nå. All norskprodusert bilunderholdning er ekstremt dårlig, unntaket er kanskje Børning filmene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...