Gå til innhold

Valg 2017 - Hva stemmer bimmers.no-medlemmene?


awt
 Share

Hva skal du stemme ved årets (2017) stortingsvalg?  

104 stemmer

  1. 1. Hva velger du?

    • Arbeiderpartiet (AP)
      8
    • Fremskrittspartiet (FRP)
      44
    • Høyre (H)
      37
    • Kristelig folkeparti (KRF)
      1
    • Miljøpartiet de grønne (MDG)
      3
    • Senterpartiet (SP)
      3
    • Sosialistisk venstreparti (SV)
      1
    • Rødt (R)
      1
    • Venstre (V)
      2
    • Annet
      1
    • Blankt
      3


Anbefalte innlegg

Tidligere år har vi hatt undersøkelser om hva medlemmene kommer til å stemme ved stortingsvalg, så hvorfor gjøre unntak i år? :)

Jeg klarte ikke å finne tråden fra 2013, men den fra 2009 er ihvertfall her.

Dette er selvfølgelig bare for moroskyld om noen skulle lure. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir FRP på meg denne gangen også, de fører en politikk som samsvarer mest med hva jeg står for og interesserer meg for. Dette er ikke fordi jeg bare vil ha billige biler og billig bensin, det skjer aldri uansett så lenge FRP må forholde seg til andre partier. Nei, jeg stemmer FRP fordi jeg synes sammarbeidet med Høyre nå de siste fire årene har gått veldig bra. Erna Solberg har vist seg å være en ryddig og tillitsvekkende statsminister, hun virker å være en bra statsleder. Nå går ledigheten ned og pilene peker oppover, det siste vi trenger nå er Støre og hans 15 milliarder i skatteøkning. Dette vil røske den spede begynnelsen på en vekst opp med roten.

I løpet av disse fire årene så har vi både fått en oljekrise og en flyktningkrise opp i fanget, her synes jeg at FRP og Høyre har vist det venstresiden mener de ikke klarer...å styre landet på riktig kurs. Jeg grøsser ved tanken på å ikke ha FRP med Listhaug ved roret når flyktningkrisen slo til som verst. Det har skånet landet vårt for svenske tilstander og øvrige tilfeller vi har sett ellers i Europa. Vi har gjort det eneste riktige og det er å hjelpe våre egene når de trenger det, samt hjelpe de som faktis får lov å komme hit. Videre vil jeg trekke frem Solvik Olsen, ikke bare fordi han faktisk er en samferdselsminister med interesse for biler og samferdsel. Men han er en dyktig politiker som kan snakke for seg og som har stor gjennomslags kraft. Venstresiden kan mase om at andre ting er viktigere enn vei, men bedre veier gjør landet mer konkurranse dyktig og knytter landsdelene sammen. Bedre veier sparer også menneskeliv og miljøet. Aldri før har det vært mer fart i planleggingen av nye motorveier i norge, aldri før har det blitt vedlikeholdt mer vei (selv om det er mye igjen). Ja så må man betale litt mer i bom, men det gjør jeg gladelig om jeg kan kjøre på firefeltsmotorvei. 

Jeg håper på fire nye år med borgerlig regjering 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var en av de som fikk den ja, rett og slett kynisk av AP. Jeg var å stemte i dag, på utsiden av valg lokalet så sto det altså en av våre nye landsmenn i rød Arbeiderpartiet jakke og delte ut brosjyrer. Det synes jeg er alt for drøyt, makan til frekkhet. Disse folkene vil altså flertallet ha, fulle av løgn og fanteri. 

Jeg må bare ikke begynne å snakke om det, kjenner jeg blir så provosert 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du var en av de som fikk den ja, rett og slett kynisk av AP. Jeg var å stemte i dag, på utsiden av valg lokalet så sto det altså en av våre nye landsmenn i rød Arbeiderpartiet jakke og delte ut brosjyrer. Det synes jeg er alt for drøyt, makan til frekkhet. Disse folkene vil altså flertallet ha, fulle av løgn og fanteri. 

Jeg må bare ikke begynne å snakke om det, kjenner jeg blir så provosert 😡

Er vel ikke for ingenting at folk begynner å kalle de Araberpartiet med mottoet "Allah skal med" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap er ikke de eneste som har sendt ut slike då, ditt frp er ikke uskyldige de heller. Jeg har ikke fått melding fra noen, så jeg må vell rett og slett stemme blankt.

Var innom jobben å leverte noe papir en dag, der ble jeg møtt av en gjeng fra LO. Vi er alle organiserte, og det syns jeg er flott. men jeg likte dårlig at dem kom bare få dager før valget med politisk motiv. Jeg var akkurat komt igjen fra en lengre tur, så i godt kverrulant humør fikk flere av dem kjørt seg greit røde i toppen. :) Dem var selvfølgelig ikke politisk motivert, "men" (med fingern i lufta) ville vi ha x og y var det naturligvis arbeiderpartiets partiprogram dem argumenterte med.

Selv blir det Høgre i år også. Synest dem har klart seg heilt OK. Liker dårlig dem tulla med bl.a permitteringsreglene. Erna syns jeg fremstår som en ryddig og bestemt frontperson, det syns jeg også er viktig. Tenk dere Knut Arild Hareide i samme posisjon... :) Arbeiderpartiet har mange bra saker, men jeg synest dem har bl.a ført en innvandringspolitikk som rett og slett ikke er bærekraftig.

Viktigeste for meg er egentlig ikke hvilken side som vinner, men at MDG og gjerne også SV havner under sperregrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel mye mere provosert over de to siste kommentarene enn at noen faktisk driver valgkamp mens det er valgkamp. Eller kanskje det var noen polakker som sto og delte ut brosjyrer siden flesteparten av våre nye landsmenn kommer derifra.

På den annen side så forstår jeg nesten ikke hvorfor man trenger valgkamp, hadde folk fulgt med litt på nyhetene de siste fire årene så burde de jo ha bestemt seg for lenge siden. Jeg tror jeg bestemte meg senest for 3 år siden da jeg så hvor mye de som sitter der nå ødelegger Norge. Og da snakker jeg ikke om den økonomiske politikken og innvandring, der er det bare nyanseforskjeller de store partiene imellom.  Det som betyr noe er jo slike ting som hvor det skal bo folk i Norge. Hvem som skal ha inntektene fra fisken. Forholdet til EU, og endel andre ting. Det spiller da vel ingen rolle hvor mye en partileder har i formue. Det toppet seg da de foreslo og slå sammen Østfold, Akershus og Buskerud og på toppen av det hele så kommer det en politiker fra et blått parti og sier at dette blir bra siden Kongsberg og Halden begge har høyteknologibedrifter i kommunen og da har de mye felles. Slike uttalelser blir jeg mye mere irritert over enn at noen deler ut en brosjyre til meg, den kan man bare kaste. Eller han venstrepolitikeren som uttalte et konkurranseutsetting av jernbanen helt sikkert var fint for det "trodde" han skulle bli bra. En politiker skal ikke tro. Eller at pappaene kommer til og ta ut like lang pappaperm selv om fedrekvoten blir kortere. Men slike ting får jo ikke vanlige folk med seg, det er jo mye viktigere med en puppeglipp på "skal vi danse".

Jeg likte den første Bondevik regjeringen jeg. De satt i midten og tok det beste fra begge sider. Som jeg ser det så er det en god grunn til at vi har Frp og det er at vi slipper partier som Sverige demokratene. Jeg skjønner ikke at vanlige arbeidsfolk stemmer Frp men jeg kaller de vel ikke dumme for det. 

Edit: Dette  https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/09/06/195329925/viss-regjeringa-verkeleg-vil-ta-vare-pa-norsk-kultur-kvifor-fjernar-dei-da-song-fra-skulen er vel den beste artikkelen om norske verdier jeg har lest i valgkampen hittil. 

Og for ordens skyld så har jeg forhåndsstemt og det ble ikke noe rødt parti.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikk ja, stemte på jernet, hun har pondus til å være en statsleder. Prosjektet med blå/blå var dømt nord og ned, men jammen har de ikke stått i stormen og stort sett gjort en glimrende jobb!

Syns LO og tåkepartiet har fullstendig mistet seg selv og utspilt sin egen rolle.

Den famlende og smått forvirrende politikken de (ap) velger å gå til valg på - er også ganske absurd! I tilegg har de limt seg til kommunister og ytterliggående på den grønne flanke, vi ser alle hva som skjer i Oslo, rystende og amatørmessige "byregjeringen", patetisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Politikk ja, stemte på jernet, hun har pondus til å være en statsleder. Prosjektet med blå/blå var dømt nord og ned, men jammen har de ikke stått i stormen og stort sett gjort en glimrende jobb!

De  har stått stormen ja men om de har gjort en glimrende jobb kan diskuteres, se innlegget mitt over her. Dagbladet har kjørt en serie den siste tiden om distriktsopprøret. Den synes jeg har tatt opp mange viktige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Du var en av de som fikk den ja, rett og slett kynisk av AP. Jeg var å stemte i dag, på utsiden av valg lokalet så sto det altså en av våre nye landsmenn i rød Arbeiderpartiet jakke og delte ut brosjyrer. Det synes jeg er alt for drøyt, makan til frekkhet. Disse folkene vil altså flertallet ha, fulle av løgn og fanteri. 

Jeg må bare ikke begynne å snakke om det, kjenner jeg blir så provosert 😡

Hvis det er tilfelle, så er det på grensen til lovbrudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...