RF91 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 3 timer siden, ///M-ini95 skrev: Korrekt @FransEirik G serie caliper fremme med 348mm skiver, og F1x 35d/50 caliper og 345 skiver bak. I utgangspunktet samme størrelse du ville funnet på en F1x 535d. Vurderte å gå for 374mm fremme, men følte det var overkill for motoriseringen i bilen, samt usikkerhet rundt klaring til vinterhjulene. Veldig fornøyd Trenge ein adaptera eller spesielle bremseslangar? Eller e alt bolt-on? Samme kalipper uansett om ein går for 348 eller 374? 🤔 Lika oppgraderingen du ha gjort, pluss at da ser OEM ut 😎
Dusy Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Blir stadig imponert over denne Liten snartur i Hemsedal. Til uka skal den til Gøteborg. Ampera, ///M-ini95, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
FransEirik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 time siden, RF91 skrev: Trenge ein adaptera eller spesielle bremseslangar? Eller e alt bolt-on? Samme kalipper uansett om ein går for 348 eller 374? 🤔 Lika oppgraderingen du ha gjort, pluss at da ser OEM ut 😎 Man må shimse kalipper ut noen mm. Men man får og adapter fra epytec. Går du for 374mm skive må du ha skiva fra f01 750/760i som har mindre hub enn f10/f11 skivene da bremseklossene er vesentlig større. slangen inn på kalipper er samme som original, M10x1. 4stempel kalipperene som kom på g-serie bmw kommer i 3 forskjellige størrelser mener jeg. Denne konverteringen er blitt veldig populær og finnes masse videoer på YouTube👍 RF91 reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 timer siden, FransEirik skrev: Man må shimse kalipper ut noen mm. Men man får og adapter fra epytec. Går du for 374mm skive må du ha skiva fra f01 750/760i som har mindre hub enn f10/f11 skivene da bremseklossene er vesentlig større. slangen inn på kalipper er samme som original, M10x1. 4stempel kalipperene som kom på g-serie bmw kommer i 3 forskjellige størrelser mener jeg. Denne konverteringen er blitt veldig populær og finnes masse videoer på YouTube👍 Om det er samme som på F30 kalipperene mine er det litt forskjell, innfestingen er noe lengre siden kalepperen må lengre ut fra senter på huben på 380 skivene enn på 340 skivene. Jeg kjøpte feil første gangen og fikk kalipper til 380. FransEirik reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det var litt bedre vær i 2011 når jeg stod omtrent på samme sted 😅 eivi91, Dusy, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
Tore Høgvold Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Det går dessverre fort mot vinterlagring av 850´n. Furter i garasjen noen dager. Får nyte de siste ukene😎 Marius2002, Dusy og Ampera reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå