Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hurtiglading fossilbil style 😎 1123 km rekkevidde på 3 minutter 👍 Ingen ladekø og pumpa virka som alltid.. Den friheten og forutsigbarheten er verd de 740 kr det kosta. #lengelevefossilbil

52754780-07C5-4DE4-98E0-1F6285B6C987.thumb.jpeg.d823f440122dcbb6493cc969729c1067.jpeg

Kunne ikke sagt meg mer enig. At folk orker å utsette seg for alt det peset som følger med å ha elbil, skjønner jeg ikke at folk orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hurtiglading fossilbil style 😎 1123 km rekkevidde på 3 minutter 👍 Ingen ladekø og pumpa virka som alltid.. Den friheten og forutsigbarheten er verd de 740 kr det kosta. #lengelevefossilbil

 

Hmm, hørtes billig ut! :P Fylte rundt 80l for nesten 1100 kr her om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Hurtiglading fossilbil style 😎 1123 km rekkevidde på 3 minutter 👍 Ingen ladekø og pumpa virka som alltid.. Den friheten og forutsigbarheten er verd de 740 kr det kosta. #lengelevefossilbil

Etter å ha kjørt 520 km, måtte fylle 74 l. , kr. 1300,21. Savner dieselbil når jeg fyller, glemt når jeg kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Kunne ikke sagt meg mer enig. At folk orker å utsette seg for alt det peset som følger med å ha elbil, skjønner jeg ikke at folk orker. 

Uten å starte en eviglang diskusjon man aldri kommer til å bli enig i. Jeg hadde samme tankegang som deg når det gjaldt elbil, helt til jeg kjøpte en selv. Det eneste peset jeg har med elbil er å plugge i kontakten når jeg kommer hjem fra jobb, og vipps så fylles bilen over natten, helt uanstrengt og til minimal kostnad. Som en bonus er til og med bilen kokvarm på morgenen, helt uten den minste bekymring om webastoen har tømt batteriet på fossilbilen helt - ja, om webastoen i det hele tatt virker, da. For all del, jeg er strålende fornøyd med mitt fossildråg av en bil, men sannelig er det ikke deilig med noe som er enkelt og helt bekymringsfritt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Kunne ikke sagt meg mer enig. At folk orker å utsette seg for alt det peset som følger med å ha elbil, skjønner jeg ikke at folk orker. 

Jeg skjønner at folk stresser med elbil hvis de bor i Oslo og må igjennom bom, da er alt annet ulogisk. Men jeg er veldig takknemlig for å slippe, en ting er å dure rundt i byen...da er elbil topp. Men dra på langtur, sitte å være redd for å komme fram. Skiboksen må være hjemme for den stjeler rekkevidde, må holde 90 km/t i 110 sona, fryse på fingrene for å rekke helt frem. Så kommer man frem til hurtigladeren hvor det er kø, ikke er de gratis de heller. Så halter man videre til ett annet ladepunkt, men den er ute av drift...eller bilen vil ikke ta lading. Batteriet må være passe varmt for å lade raskest, men ikke for varmt..ikke for kaldt heller for da lader den sent. Alle gode ting er tre og man finner en lader, så må man stå å fikle med sånne ladebrikker, apper eller koder...hvilken var det nå som gikk til disse laderene? Og dette i stiv kuling og tett snødriv med utålmodige unger.

Nei takk!

12 timer siden, Shattered skrev:

Hmm, hørtes billig ut! :P Fylte rundt 80l for nesten 1100 kr her om dagen! 

Det var 13:57 for literen her, ikke voldsomt billig. Men jeg har skaffa meg 365 Privat drivstoff kort, får 85 øre per liter i avslag. Har brukt det ett år nå og synes i grunnen at det fungerer veldig greit 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner at folk stresser med elbil hvis de bor i Oslo og må igjennom bom, da er alt annet ulogisk. Men jeg er veldig takknemlig for å slippe, en ting er å dure rundt i byen...da er elbil topp. Men dra på langtur, sitte å være redd for å komme fram. Skiboksen må være hjemme for den stjeler rekkevidde, må holde 90 km/t i 110 sona, fryse på fingrene for å rekke helt frem. Så kommer man frem til hurtigladeren hvor det er kø, ikke er de gratis de heller. Så halter man videre til ett annet ladepunkt, men den er ute av drift...eller bilen vil ikke ta lading. Batteriet må være passe varmt for å lade raskest, men ikke for varmt..ikke for kaldt heller for da lader den sent. Alle gode ting er tre og man finner en lader, så må man stå å fikle med sånne ladebrikker, apper eller koder...hvilken var det nå som gikk til disse laderene? Og dette i stiv kuling og tett snødriv med utålmodige unger.

Du vinner iallfall ikke prisen for årets mest objektive skildring med den der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner at folk stresser med elbil hvis de bor i Oslo og må igjennom bom, da er alt annet ulogisk. Men jeg er veldig takknemlig for å slippe, en ting er å dure rundt i byen...da er elbil topp. Men dra på langtur, sitte å være redd for å komme fram. Skiboksen må være hjemme for den stjeler rekkevidde, må holde 90 km/t i 110 sona, fryse på fingrene for å rekke helt frem. Så kommer man frem til hurtigladeren hvor det er kø, ikke er de gratis de heller. Så halter man videre til ett annet ladepunkt, men den er ute av drift...eller bilen vil ikke ta lading. Batteriet må være passe varmt for å lade raskest, men ikke for varmt..ikke for kaldt heller for da lader den sent. Alle gode ting er tre og man finner en lader, så må man stå å fikle med sånne ladebrikker, apper eller koder...hvilken var det nå som gikk til disse laderene? Og dette i stiv kuling og tett snødriv med utålmodige unger.

Nei takk!

Det var 13:57 for literen her, ikke voldsomt billig. Men jeg har skaffa meg 365 Privat drivstoff kort, får 85 øre per liter i avslag. Har brukt det ett år nå og synes i grunnen at det fungerer veldig greit 😀

Haha, er godt å se at behovet for å forsvare egne beslutninger/valg fortsatt lever i beste velgående. Fakta er at majoriteten av elbileiere bruker stort sett bilen til daglig kjøring som er under 20 mil. De få gangene jeg selv må kjøre langt er ikke problemet med å lade i 20 min veldig stort da tissepause og kjøp av forfriskninger faktisk tar endel tid med unger. Jeg ser ikke ned på bilister som velger diesel/bensin da det sikkert passer fint med deres bruksbehov eller preferanser, foreslår at du også viser samme forståelse. Spesielt når du skryter av å ha Tesla-skyv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Du vinner iallfall ikke prisen for årets mest objektive skildring med den der :P 

Det var heller ikke meningen å være så objektiv akkurat der. Her valgte jeg rett og slett en god del av de negative sidene ved å ha elbil nettopp for å forsvare mitt eget fossile bilvalg. Litt omvendt psykologi hvis man ser slik elbilforkjempere argumenterer 😂😂

Men jeg skal gi meg nå, dette er ikke tråden for diskusjoner 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...