hanssae Skrevet April 15, 2020 Share Skrevet April 15, 2020 Takk for svar @OddErik_E34 Det er veldig lekkert ja ! OddErik_E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Juni 5, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2020 Liten kjøretur her om dagen i B10 BiTurbo og B12 5.0. Begge bilene fått god stell i våres med full shine og bytte av smådetaljer etc. Koste seg på tur B10 har hatt service på km 62.700 med bytte av alt nødvendig. Blir nye dekk nå om kort tid da disse faktisk er fra mai 1993. B12 har gjennomgått omfattende lakkrens og polering. Seter vært ute til oppfriskning og detaljer innvendig er byttet. Nye innerskjermer i plastikk / lokari er byttet, skruer og klips etc. Håper på mye finvær og hyggelig kjøreturer med disse samt alle de andre bilene i år Dusy, Mathiseen, BTS og 24 andre reagerte på dette 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 5, 2020 Share Skrevet Juni 5, 2020 Perfeksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 5, 2020 Share Skrevet Juni 5, 2020 Rett og slett kunst på fire hjul 👍 Sprekt med dekk fra 1993 da 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juni 5, 2020 Share Skrevet Juni 5, 2020 Vakkert, dette er kunst på 4 hjul og vil vel bare stige i pris 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 5, 2020 Share Skrevet Juni 5, 2020 Dette er noe av det beste man får for penger .😀 Nydelig . liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 Fantastiske biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Oktober 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2020 Oppdatering 08.10 I sommer har det blitt masse tid til bil. Mye av denne tiden har gått til vedlikehold, oppgraderinger, service og noen fine kjøreturer i både BMW og andre modeller. Kommer her en liten story på en helt standard 320ia som jeg kjøpte tidlig i våres. Ingen "stor-suser", men var tenkt som en fin pendlerbil til jobb i sommer. Det ble nesten sånn... BMW 320ia Touring 1998-modell 207.000 km Fant denne på Hadeland for en ok penge. Tok med meg samboer i Alpina B12 6.0 og kjørte retning Lunner. Så snart vi var hjemme igjen gikk jeg i gang med en skikkelig vask og polering. Import bil med kun to eiere i Norge. Bilen var meget hel og pen, med lite rust og skavanker. Motor gikk som en drøm, automatkassen giret fint og mykt. Her så jeg potensiale i å løfte den noen prosent, for så å ha en fin bil i sommer. Etter skikkelig vask, rens og polering, så bilen allerede mye bedre ut. Satte på Style 65 felger - det hjalp mye. Monterte nye bremser fremme og bak + klosser, byttet ut emblemer, nye plastikklister bak og oransje blinklys fremme. Fikk også lakkert opp bakfanger og nedkant på dørene. Ble godt fornøyd med resultatet. Tanken var som innledningsvis å beholde denne gjennom sommeren før min fetter fra Bergen ringte og hørte om jeg hadde tips om ny bil. Han har alltid vært på jakt etter fin eldre bruks BMW. Da var dette bilen for han. Han kom nedover på besøk i sommer og dro hjem en uke senere med "ny" bil Nå lever denne et godt liv med forsiktig bruk i Bergen. Mye annet på BMW / bilfronten har skjedd i sommer, dette kommer ut forløpende etter hvert (etterslep). Daniel., sveigis, fupsaker og 8 andre reagerte på dette 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddErik_E34 Skrevet Oktober 9, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2020 (endret) Oppdatering 9.10 For et par uker siden kom jeg hjem med en nyinnkjøpt Alpina B10. Ingen E39 Alpina i samlingen fra før, så det var på høy tid. Bilen er en 3.2 Touring fra 1999. Kun produsert 72 biler. Solgt ny i Tyskland og importert til Sverige i 2005. Samme eier siden, frem til jeg kjøpte den. BIlen er svært godt vedlikeholdt og alt av historikk / papirer medfulgte. En ryddig og velholdt bil med 190.000 km. Turen hjem gikk smertefritt fra Karlstad til Oslo. En herlig cruiser med sprek og villig motor kombinert med manuelt gir. Spesiell i Hellrot fargen. Kun produsert to i denne fargen så vidt meg bekjent. Bilen er vist på biltilsynet uten feil eller mangler. Nå blir det noen små oppgradering i høst / vinter før den skal få strekke på beina mot våren igjen. Endret Oktober 12, 2020 av OddErik_E34 M-jakob, Peak, Ron Jeremy og 29 andre reagerte på dette 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 9, 2020 Share Skrevet Oktober 9, 2020 Nydelig bil der det har vel blitt betydelig gunstigere å importere biler av dette kaliberet og denne årgangen/20 år og eldre nå som det ikke er avgifter på disse lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Oktober 9, 2020 Share Skrevet Oktober 9, 2020 Ser ut som den touringen var en bra bil ja 👍 Alpinaen var utrolig flott, spesielt med den fargen. Er nok selv av de få som foretrekker pre-facelift e39 enn faceliften (mtp. frontlyktene med angeleyes), så denne var innertier hos meg 😎 OddErik_E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 10, 2020 Share Skrevet Oktober 10, 2020 (endret) Gratulerer med Norges feteste E39 Touring! Kan ikke huske å ha sett E39 Touring i denne fargen noen gang. Selv Google er sjanseløs her. For å toppe hele driden er det en Alpina med manuell kasse! Igjen...Denne var jææævlig feit, @OddErik_E34 Endret Oktober 10, 2020 av Werther OddErik_E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 11, 2020 Share Skrevet Oktober 11, 2020 (endret) Rå Alpina! Tvilsomt at det er flere enn 2 touringer i Hellrot, ja. Nærmeste man kommer er vel en Japanrot B10 V8 som står i Polen. Var til salgs inne på en nettside som jeg ikke husker hva heter nå i farten. Var og mye andre strøkne biler til salgs der. #013 #067 - Dette er vel din? Endret Oktober 11, 2020 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 11, 2020 Share Skrevet Oktober 11, 2020 Utrolig lekker Alpina Touring, E39 kler virkelig rødt. Det er sjeldent, men utrolig stilig og tidløst 🤩 Deilig med manuell kasse, han som kjøpte denne bilen ny hadde smak 👍 OddErik_E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 11, 2020 Share Skrevet Oktober 11, 2020 veldig flott e39! jeg har fått skikkelig sansen for e39 touring uten rails på taket. nesten så jeg vurderer å demontere railsene på min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå