iittala Skrevet August 26 Skrevet August 26 Det er noen år siden jeg eide bil med M50, men mener tre defekte coiler gav samme eller veldig like symptomer den gang da.. Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 26 Forfatter Skrevet August 26 21 timer siden, sveigis skrev: Sånn som du skriver det her ,kan det ligge i tempsensor til motor eller Lambda sonde tro? Når sånne feil oppstår ,så kan det fort være litt vasete og finne utav😩😩 Jeg har ikke peil på hvordan kamsensor eller veivsensor virker men det kan sikkert andre skrive her . Men i og med det er når den begynner å bli varm så kan det hende at det har noe med disse tingene som jeg nevnte først Fredrik . Jeg ser på nett at flere peker på tempsensor eller Lambda med de symptomene jeg har, kamsensor ble byttet på denne bilen for en 7-8 år siden. Problemet er at dette begynner å bli en gammel bil og veldig mange verksteder har ikke lenger kompetanse på disse bilene. Tror du Bavaria har noen som fortsatt kan feilsøke på M50? Du kjenner jo de gutta der litt Kan jo forsøke Batteri Elektro også, men samtidig så hadde det vært morsomt å forsøke å finne ut av og fikse feilen selv. 3 timer siden, *MrB* skrev: Sjekk innsugsbelg før du gjør noe annet. Ta den helt av og bøy på den slik at du oppdager evt sprekker. Det skal jeg gjøre, bare for å utelukke den. Jeg trodde at problemet ville vært vedvarende hele tiden hvis den fikk falsk luft? 3 timer siden, sveigis skrev: Ingen dum ide ,men trodde vakuum feil var konstant ikke at de kom etter en viss tid . Det er dette jeg også tenker, og har erfart fra tidligere. Slik bilen min er nå så har den gode dager og dårlige dager, altså på noen kjøreturer så funker den helt fint. 1 time siden, iittala skrev: Det er noen år siden jeg eide bil med M50, men mener tre defekte coiler gav samme eller veldig like symptomer den gang da.. Jeg vet at samtlige coliler er fra 1994 og det har jeg sett på som ett symbol på den gode kvaliteten disse bilene og komponentene har. Så Colier kan være synderen pga høy alder, eneste som får meg til å tvile på Coil teorien er at hver gang jeg har hatt defekt coil på en bil så har den fusket hele tiden. Sist på min E87 130I hvor kun en defekt coil gjorde bilen ubehagelig å kjøre. Min bil går jo som ei kule og sviver fint helt til den finner på å ikke gjøre det.
*MrB* Skrevet August 26 Skrevet August 26 Alt etter hvordan belgen er skadet kan det gi litt forskjellige symptomer. Bla vil endring i pådrag kunne påvirke da motoren "vrir" seg litt, slik at en evt rift kan åpne og lukke seg alt ettersom. Hadde en E36 for mange år siden, som begynte å oppføre seg helt irrasjonelt. Den var alltid på sitt verste akkurat i det jeg gikk av med gassen, og var ganske ille ved kraftig pådrag. Ble tipset om belgen, men den så jo fin ut, samt at symptomene ikke var entydige. Var først når jeg tok den av jeg så at det var en rift i den. Byttet belg og alt var ok. Det kan absolutt være andre ting. Kamsensor er jo en notorisk synder her, men å sjekke belgen er lett og gratis. sveigis og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet August 26 Skrevet August 26 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Så Colier kan være synderen pga høy alder, eneste som får meg til å tvile på Coil teorien er at hver gang jeg har hatt defekt coil på en bil så har den fusket hele tiden. Coiler har, som div sensorer, elektronikk som påvirkes av temperatur og etterhvert kan de feile feks pga at en printbane blir for kort eller en lodding åpner seg på en viss temperatur. LMM bør heller ikke utelukkes her. Dette kan gi følelsen av dagsform siden det kan virke tilfeldig når problemet oppstår avhengig av faktorer som feks utetemperatur, motbakker, lyskryssdragrace osv osv. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 26 Skrevet August 26 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Tror du Bavaria har noen som fortsatt kan feilsøke på M50? Du kjenner jo de gutta der litt Ja er nok kanskje det ,men de som hjelper meg vet jeg har nok og styre med og han ene er sykemeldt ,men skal ringe deg ikveld Fredrik .
Fredrik 90 Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Tid for en liten update igjen: E34 Jeg har ikke løst de utfordringene jeg skrev om på forrige side ennå. Årsaken til det er at rett etter problemene oppsto så ble bilen satt bort til lakkverksted. Så jeg glemte egentlig hele greia. Men nå er bilen hentet og ny temp føler og innsugsbelg er bestilt. Har lånt LMM av @sveigis, men merker egentlig ingen forskjell så jeg tror ikke den er gåen på min bil. Jeg bytter tilbake til min gamle LMM igjen når ny belg skal byttes. Så får vi bare begynne fra en kant og se 👍 Var godt å få den gamle hjem, har ikke tatt noen bilder ennå men det kommer. Måtte bare få vaska den, var så fæl etter å ha stått ute i en måned. Men disse dørene her som jeg henta hos "Juger’n" har har altså nå blitt Fjordgrå, alt fra mine originale dører er flyttet over. De ser fæle ut, men de var rustfrie og det var viktigst. Veldig fornøyd med resultatet, kun hjulbuer bak og rundt tanklokk nå så er bilen fri for rust 🤩 Godt å ha bilene samlet igjen 😀 Alpina B10en er i skuddet som vanlig, den går og går. Får ikke noe napp på salg så det ender med at jeg bare trekker den fra Finn og beholder den. Da blir det ikke noen nyere M eller AMG i denne omgang, men når jeg ikke får det jeg skal ha eller finner folk jeg vil selge til så blir det sånn. Hatt noe interesse fra utlandet, og de begrunner nettopp fargekombinasjonen som interessant. Mens nordmenn oppgir nettopp fargekombinasjonen som årsaken til at den ikke blir solgt. Javel, vil ikke selge den ut av landet så da får det bare være med hele salget. Dette bildet her tok jeg i sommer når det var 35 varmegrader, inne i bilen behagelige 20 grader. Sinnsykt bra klimaanlegg på E39, på tross av store glassflater så holdes sola ute 😎 Vi hadde oss også en liten Drive out, bare venner og venners venner. Du kan trygt si at variasjonen av de deltagende bilene var stor, men man tar det man har og gjør det beste ut av det 👍 Innover i Agder bar det Ja, den røde 940’n i bakgrunnen der var med oss. I mangel på annen bil å kjøre så tok han en delebil han hadde stående 😂 Har også vært ute å ratta litt muskelbil. Har lenge vært fascinert av Dodge Challenger, og har hatt en slik bil i kikkerten lenge. Så når anledningen bød seg på måtte jeg prøve 😀 Dette er en 2012 mod 6,4 Hemi med 477 hester og manuell. En steintøff bil og helt episk lyd, men rett og slett vond å kjøre. Manuell kasse i denne her var ikke heldig, Camaroen som jeg hadde føles som en M3 i forhold…det gjør Mustang 5,0 også. Challengeren var som å kjøre en flytebrygge med drivlinjen til en skurtresker. Jeg må prøve den i Facelift (2014-) og med Automat, den skal vist være mye bedre. Også 477 hester, jeg lurer på hvor de var. Jeg har en fast målestrekke hvor jeg tester alle biler fra stille stående til ett bestemt punkt for å se hvor raske de er. Denne klarte 162 km/t, testa så med B10 rett etterpå….163 km/t 😂😂😂 Du har hestekrefter også har du BMW hester, de er bare sprekere selv om de er gamle 👍 Og bare for å si det, min tidligere G30 540d når den var tunet passerte dette punktet ved 174 km/t…just saying. Også på annet enn bil så har vi blitt oppgradert på båtfronten 👍 Rettere bestemt en Scand 360 DC, lokal produsert båt med ett fantastisk bra skrog. Dette er sjøens 7-serie, rask, komfortabel og smidig 😎 Å få mer plass på sjøen har vært en såpass åpenbaring for oss at hver anledning til å reise ut i båten har blitt benyttet…på bekostning av tid til bil. Et tegn på at man blir eldre er at man får "båt venner", altså folk/familier man kun treffer sosialt på sjøen. Da okkuperer vi en brygge i en bukt, legger oss på rekke og bare hygger oss. Så sitter vi oppe og brenner bål på fjellet til langt på natt. Bil er herlig, men å komme seg ut på sjøen og vekk fra andre billister, bobiler, kø og irriterende elbiler er bare fantastisk 😀 sveigis, Otis, Orjan og 4 andre reagerte på dette 6 1
Orjan Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Herlig update. Gratulerer med flott båt - livet på sjøen er som oftest helt fantastisk. Og dette var årets beste kommentar 😁 11 timer siden, Fredrik 90 skrev: Challengeren var som å kjøre en flytebrygge med drivlinjen til en skurtresker. Visualisert av ChatGPT Endret 4 timer siden av Orjan Makky123 og viggo E34 reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fin oppfatning her og gleder meg til å se e34 igjen nå ,tenker den er fin 😊 Men problemet med motoren på den bør vel noe bagatellmessig .Var der sprekker på belg ? Og gratulerer med flott båt Fredrik . Scand har bestandig hatt mye fine modeller og by på . Vittig det du nevner med båtvenner 😅 Er mange av de rundt forbi har jeg skjønt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå