Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E34 problemer! Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, sveigis skrev:

Sånn som du skriver det her ,kan det ligge i tempsensor til motor eller Lambda sonde tro?

Når sånne feil oppstår ,så kan det fort være litt vasete og finne utav😩😩

Jeg har ikke peil på hvordan kamsensor eller veivsensor virker men det kan sikkert andre skrive her .

Men i og med det er når den begynner å bli varm så kan det hende at det har noe med disse tingene som jeg nevnte først Fredrik .

Jeg ser på nett at flere peker på tempsensor eller Lambda med de symptomene jeg har, kamsensor ble byttet på denne bilen for en 7-8 år siden. Problemet er at dette begynner å bli en gammel bil og veldig mange verksteder har ikke lenger kompetanse på disse bilene. Tror du Bavaria har noen som fortsatt kan feilsøke på M50? Du kjenner jo de gutta der litt

Kan jo forsøke Batteri Elektro også, men samtidig så hadde det vært morsomt å forsøke å finne ut av og fikse feilen selv. 

3 timer siden, *MrB* skrev:

Sjekk innsugsbelg før du gjør noe annet. Ta den helt av og bøy på den slik at du oppdager evt sprekker. 

Det skal jeg gjøre, bare for å utelukke den. Jeg trodde at problemet ville vært vedvarende hele tiden hvis den fikk falsk luft?

3 timer siden, sveigis skrev:

Ingen dum ide ,men trodde vakuum feil var konstant ikke at de kom etter en viss tid .

Det er dette jeg også tenker, og har erfart fra tidligere. Slik bilen min er nå så har den gode dager og dårlige dager, altså på noen kjøreturer så funker den helt fint.

1 time siden, iittala skrev:

Det er noen år siden jeg eide bil med M50, men mener tre defekte coiler gav samme eller veldig like symptomer den gang da..

Jeg vet at samtlige coliler er fra 1994 og det har jeg sett på som ett symbol på den gode kvaliteten disse bilene og komponentene har. Så Colier kan være synderen pga høy alder, eneste som får meg til å tvile på Coil teorien er at hver gang jeg har hatt defekt coil på en bil så har den fusket hele tiden. Sist på min E87 130I hvor kun en defekt coil gjorde bilen ubehagelig å kjøre. Min bil går jo som ei kule og sviver fint helt til den finner på å ikke gjøre det.

Skrevet

Alt etter hvordan belgen er skadet kan det gi litt forskjellige symptomer.  Bla vil endring i pådrag kunne påvirke da motoren "vrir" seg litt, slik at en evt rift kan åpne og lukke seg alt ettersom. Hadde en E36 for mange år siden, som begynte å oppføre seg helt irrasjonelt. Den var alltid på sitt verste akkurat i det jeg gikk av med gassen, og var ganske ille ved kraftig pådrag. Ble tipset om belgen, men den så jo fin ut, samt at symptomene ikke var entydige. Var først når jeg tok den av jeg så at det var en rift i den. Byttet belg og alt var ok.

Det kan absolutt være andre ting. Kamsensor er jo en notorisk synder her, men å sjekke belgen er lett og gratis.

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Så Colier kan være synderen pga høy alder, eneste som får meg til å tvile på Coil teorien er at hver gang jeg har hatt defekt coil på en bil så har den fusket hele tiden.

Coiler har, som div sensorer, elektronikk som påvirkes av temperatur og etterhvert kan de feile feks pga at en printbane blir for kort eller en lodding åpner seg på en viss temperatur.  LMM bør heller ikke utelukkes her. 

Dette kan gi følelsen av dagsform siden det kan virke tilfeldig når problemet oppstår avhengig av faktorer som feks utetemperatur, motbakker, lyskryssdragrace osv osv. 

Skrevet
3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tror du Bavaria har noen som fortsatt kan feilsøke på M50? Du kjenner jo de gutta der litt

Ja er nok kanskje det ,men de som hjelper meg vet jeg har nok og styre med og han ene er sykemeldt ,men skal ringe deg ikveld Fredrik .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...