Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 25.1.2020 den 0.24, Saltkjelen skrev:

Umåtelig trist at iX3 blir en RWD. Ja, resten av verden bryr seg kanskje ikke og en moderne BMW med RWD er velbalansert og fin på vinterføre, men en SUV uten firehjulstrekk? Nei takk!

Det er en forsmak på BMW iNext som kommer en gang neste år. iX3 er ikke designet som en el-bil fra grunnen så der er det jo ikke plass kanskje til el-motor framme og som kan gi akseptabel rekkevidde. Men iNext får 4hjuls. i3 er en kjempemorro og meget god bil på glatten. Jeg har med gode dekk aldri satt meg fast og jeg bor i en bakke som ofte er islagt med 35 graders stigning. Den elektriske motoren får den til å være som en diffsperre og det er kjempeenkelt å styre en sladd i roller modus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 grader stigning? Hvor finner du slike bakker :S Jeg kan ta et bilde en gang fra en 30graders bakke som referanse om det er nødvendig.

Jeg vil anta at du mente 35% stigning. Dette er fortsatt nesten 20grader, som er ganske spesielt bratt på veg. Bare tenk på stigning i noen av våre tuneller/fjelloverganger er omtrent 1/3. Godkjent hengervekt gjelder for eksemepel inntil 12% stigning om ikke jeg huskter helt feil, og jeg tror ikke noen hovedveger har mer enn dette. Når det er sagt er det nok fult mulig at bakker i gamle nabolag eller andre krøtterstier kan være noe sånt som du beskriver, men det er _veldig_ bratt til vanlig veg å være-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at det er en bratt oppkjørsel til ett hus. Noen hus her i området har en helt latterlig bratt bakke opp, men der kjøres det aldri opp med bil når det er glatt. Å skulle prøve seg her med I3 på is høres ut som en skikkelig utfordring 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, folkens. Gjør dere klar for tidenes fiasko.  :rolleyes:

BMW designer 1: "Hvordan kan vi lage den nye 4-serien stygg?"
BMW designer 2: "La oss lage en stor grill"
BMW designer 1: "Oi, den ble stygg. Kan det gjøres styggere?"
BMW designer 2: "Ja, la oss flytte panserlinjer opp på panseret igjen. Det fikk vi jo mye kritikk for tidligere"
BMW designer 1: "God idé"
Adrian von Hooydonk: "Bra, gutter, dette var styggflotte greier, dette lager vi"

Chris Bangle.. Karim Habib.. Kan dere høre oss? Vi trenger dere.. [-o<

attachment.php?attachmentid=2234032&d=15attachment.php?attachmentid=2234033&d=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg gleder meg faktisk til å se den nye 4eren. Denne er jeg ganske sikker på at blir mye bedre enn "alle" frykter. Jeg for min del synes 4er concept er rå.

Dette er nytt og vi hater jo nye ting :lol: Og BMW skal jo ikke ha stor grill...:D

bmw-328-hommage-26.jpg

oldtimer_auto_bmw_classic_automotive_spo

bmw-vintage-dream-car-mary-machare.jpg

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Det der var ikke en god sammenligning. Designet var slik på 1920-30 tallet og BMW gjorde egentlig ikke noe annet enn å dele gitteret på en alminnelig grill i to deler.

Jeg tenker at BMW nå tar en Audi med en kjempestor grill slik Audi gjorde da A6 mrk.III kom på markedet i 2004. Det ble for å si det forsiktig ikke godt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik skrev:

@StigJ Det der var ikke en god sammenligning. Designet var slik på 1920-30 tallet og BMW gjorde egentlig ikke noe annet enn å dele gitteret på en alminnelig grill i to deler.

Jeg tenker at BMW nå tar en Audi med en kjempestor grill slik Audi gjorde da A6 mrk.III kom på markedet i 2004. Det ble for å si det forsiktig ikke godt mottatt.

Hehe. Stor grill er stor grill :) Blir uansett ikke likt når man sammenligner 1920 og 2020.

Men radikale endringer blir som regel aldri godt mottatt blant entusiastene. Regner med det for eksempel ble en del meninger i negativ forstand da E36 kom på markedet da den skulle ta over for E30. Dette kan jeg ikke huske da jeg da hverken hadde lappen eller var interessert i BMW. Da var drømmen Jeep 😁  Gryntet greit selv på nesa da E46 kom. Den endte jeg opp med å handle selv, og er enda en av mine favoritter. Så kom E9x. æsj... Endte opp med en slik en også. Den ble jeg aldri fortrolig med. Så kom F30 med den fæle grillen som lå helt inntil lyktene. FYSJ! Hva har jeg nå og er kjempefornøyd med? 

Nei vi blir jo i grunnen vant til det meste etter litt tid. Synes både Audi og Lexus som har greit svære griller er pene og passer det. 

 

Når jeg studerer dette bildet av grillen lengre oppe her, ser det ut til at den har Performance grill (sort). Er vel en spalte i midten etter det jeg kan se. Få på den lysere grill slik at kontrastene blir større så blir det nok bedre.

Men merker meg at spesielt på lyse (hvite) F40 (blasfemi), G20, G30 så ser sort grill ikke bra ut. Ser utenpåliggende og ettermontert ut. ...hjelpes, jeg begynner å bli gammel...

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...