Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Skal de kalle den for i3? Blir ikke det litt rart 😂

Hvis jeg skal tippe så tror jeg ikke denne kommer til Europa i G20 form. Årsaken er at de her går all inn på i4 og at en el 3er ville kanabalisert dette. Videre så kommer i5 i 2024 og med tanke på at elbiler stadig er en nisje i Europa så tror jeg det fort hadde blitt litt trangt i "sedan segmentet".

Godt poeng, men det hadde vært gøy. Jeg gleder meg til alt som kommer fra BMW som har "normalt" design. iX3 som vi snart får blir veldig spennende. Mon tro om man kan slenge på en ekstra elmotor? 😂💸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale i3 burde vel strengt tatt hett noe annet, f.eks i1.

Men de har vel endra navnestrategi siden den gang. 

Liker ikke helt de nye navna som f.eks M50. Minner litt for mye om Audi der det bare er surr

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test av bil med deilig aldrende V8 motor, eld gammel girkasse som sender bølger gjennom kroppen ved fult pådrag og ikke minst gammel lyd som vi er så vandt med. Ekte bil glede ;) 

https://www.tv2.no/broom/14318653/

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig S63 begynner å trekke på åra, men BMW gjør en fabelaktig jobb med å holde den motoren relevant. M5 CS er ett vanvittig fyrverkeri av en bil... At en ikke elektrifisert sedan kan blåse til 100 km/t nede på 2 tallet er mentalt... Når BMW vil så kan de lage biler som M5 CS, nye M2 og M8...når de ikke vil så lager de biler som XM 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir digg med en miks av nye og gamle BMWer etter hvert. 

BMW patenterer ny gir-kladd, der D nå er forover og R bakover. 

Håpløst at det skal være så vanskelig for BMW å mikke med ting som er logisk fra start av;
- "fremover" ved bytte av f.eks sang på rattet er opp på enkelte biler og ned på andre modeller
- "zoome" på f.eks kart er til høyre på enkelte modeller og venstre på andre modeller
- "+/- på manuellgiring" var i en periode (for nå rundt 20 år siden) variabelt, men nå får vi altså variabel "D og R" etter hvert


attachment.php?attachmentid=2764309&d=16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn girspak som kommer opp av midtkonsollen var vel kult i 2007 når Jaguar XF fikk det. Ellers så er jeg ikke helt fan av sånn gir klump som man bare bikker i den retning man vil. Har liksom blitt så godt vant til den joystick spaken som BMW har hatt siden midten av 2000 tallet. Likte det bedre før når BMW gjorde sånne ting på sin egen måte, alle andre fulgte jo etter hvert etter med joystick girspak.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen det som irriterer meg mest er faktisk at bytte sang fram/tilbake har motsatt posisjon i HUD vs i iDrive på 4-serien 😂 dvs øverste pil er neste låt i HUD, mens øverste pil i iDrive er tilbake (eller motsatt - husker ikke 😛 ). Hvem tok fri fra jobb den dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare å handle @Fredrik 90

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=55788

 

Edit: @Saltkjelen du nevnte i i4 tråden at du signerte kontrakt før ny året pga garantien da vil gå ned til 5år/100.000km er dette kun på i4 eller blir det på alle biler fremover?

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt en interessant tid vi lever i med en mix av helt forskjellige motorer og drivverk. Det blir helt klart noe å fortelle barnebarna om noen år. Yngstemann her i huset bare himler med øynene når jeg forteller hvordan det var å vokse opp uten internett og mobiltelefoner.

Jeg synes at det er veldig fint at BMW med i4 har blitt relevante når man diskuterer elektriske biler på høyt nivå. Denne scenen har i alt for lang tid vært dominert av Tesla (dog på en positiv måte når alt kommer til alt etter min mening). Jeg er ellers helt enig i at man skal være rimelig spesielt interessert hvis man i dag f.eks velger 440i/M3/M4 fremfor i4 - i alle fall med tanke på prisforskjellen. Det er ihvertfall ingen tvil om det forholdsmessig er relativt billig å kjøpe de mest kraftige elektriske bilene.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Nja, mangler to dører 😅 Men ja jeg har allerede vært å sondert litt på Gran Coupe utgaven av samme bil, begynner å komme ut en del demobiler for salg i Sverige. Men jeg vil vente å se om dieselutgaven kommer og ikke minst så vil jeg se hvordan G60 5-serie blir før jeg handler noen bil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik i4 M50 prismessig ligger på 420d xDrive, selv om det er 440i xDrive som den best kan sammenlignes med. Det er liten tvil om at 420d er en fantastisk bil og BMW diesel er skikkelig bra, likevel skal det mye til å gå for denne kontra i4 slik nybilprisene er idag på elbil. Det er vel kun i4 M50, i4 40, 420d og 440i som blir levert her i Norge på Gran Coupeen (G26). Startpriser uten rabatter:

82BA0D07-02EA-4B0E-BC54-55BE931B4FD0.thumb.jpeg.3a0650c7273df87062918a0a0def7055.jpeg3252704C-B181-4AFA-B2AD-5388263B58E2.thumb.jpeg.7f84d97c79cedf1c44e2522b9362e972.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Bare å handle @Fredrik 90

https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=55788

 

Edit: @Saltkjelen du nevnte i i4 tråden at du signerte kontrakt før ny året pga garantien da vil gå ned til 5år/100.000km er dette kun på i4 eller blir det på alle biler fremover?

Mener dette gjelder alle BMWer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...