Marius2002 Skrevet Torsdag kl. 10:28 Skrevet Torsdag kl. 10:28 (endret) Jeg fortsetter. BMW har nå kommet med onlinekatalog for biler opp igjennom historien. https://www.bmwgroup-classic.com/en/history/historic-modeloverview-bmw.html Interessant og kort vei til info. Eksempelvis E38. For BMW Motorrad og Mini, se linkene nederst i denne artikkelen: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0448305EN/just-one-click-to-the-classics-historic-bmw-model-overviews-now-online-for-everyone Endret Torsdag kl. 10:30 av Marius2002 Ron Jeremy, Kolstad Jr., mslello og 10 andre reagerte på dette 12 1
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 20:31 Skrevet Torsdag kl. 20:31 På 25.10.2024 den 15.20, *MrB* skrev: Joe Achilles er beskyldt for å være "biased" før, og når han nå er i utakt med "alle" andre så får jo slike spekulasjoner ny vind i seilene. Personlig har jeg aldri tatt han særlig seriøst. Tidligere i høst ble det hevdet at You Tuberen Joe Achilles var "biased" fordi han skrøyt av G90 M5. Ser ut som Matt Watson i Carwow og Harry Metcalfe også er "biased" i såfall 😉👍 Ja så har du Mr.AMG da, han er "biased" han også 😂 Vi kan nok alle være enige i svakheter i design og kvalitet på denne bilen, men jobben BMW har gjort med drivverk og chassis står det respekt av 👍 hennum, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
*MrB* Skrevet Torsdag kl. 21:36 Skrevet Torsdag kl. 21:36 (endret) Vel. Chris Harris sier at i den grad det er en M-bil, så er det en M7. Han sier det er en fin bil, men at F90 var mye bedre. Om den står seg i forhold til dagens konkurrenter, så bekrefter vel det langt på vei at hele feltet er på vei i gal retning, snarere enn at G90 er så voldsomt bra. Harrys konklusjon er mye det samme: Bra bil gitt omstendighetene, men når ikke opp til forgjengerne. Mat Watson er underholdende, men der er det nå mest sirkus. Siste kanalen der har jeg aldri hørt om. Nå har jeg ikke kjørt den, og kommer sikkert heller aldri til å kjøre en, men bare å se en på nært hold fikk meg til å dø litt innvendig. En pløsete mastodont som roper til meg. Endret Torsdag kl. 21:42 av *MrB* Ron Jeremy, Morten B, Saltkjelen og 5 andre reagerte på dette 8
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 08:10 Skrevet Fredag kl. 08:10 G60 med Neue Klasse front er som snytt ut av nesa på en gammel Mitsubishi.. (...og det er ikke positivt) Marius2002, fupsaker, *MrB* og 6 andre reagerte på dette 6 1 2
*MrB* Skrevet Fredag kl. 08:18 Skrevet Fredag kl. 08:18 Sigmaen hadde nå i det minste en viss stil i linjene. laffe reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 08:22 Skrevet Fredag kl. 08:22 11 timer siden, *MrB* skrev: Sigmaen hadde nå i det minste en viss stil i linjene. Absolutt. At G60 isolert sett er et såpestykke hva former gjelder, gjør ikke akkurat saken bedre med den intetsigende wannabe Neue Klasse fronten. Snakk om tap av klasse og stil fra foregående generasjoner. fupsaker og Morten B reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Fredag kl. 08:22 Skrevet Fredag kl. 08:22 @Saltkjelen nei nei nei, ikke post slike bilder Begynner NK-drømmen min å slå sprekker? Jeg har jo hvilt meg på konseptbilen iom. BMW har sagt at produksjonsbilen ikke vil være langt unna. På NK X/iX3 så vises jo bilder hittil at det kan stemme. Men sedanen… ikke har den rammeløse vinduer, ikke er den lav og kul og ikke har den den klassiske viben over seg. Men, jeg biter meg fast enda 😬 fupsaker og Mr. Erling reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 08:24 Skrevet Fredag kl. 08:24 Akkurat nå, Marius2002 skrev: @Saltkjelen nei nei nei, ikke post slike bilder Begynner NK-drømmen min å slå sprekker? Jeg tør påberope meg at en 48x148 med hjul er langt mer linjelekker og sexy enn det rabbelet vi ser her. Mr. Erling, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 1 2
Marius2002 Skrevet Fredag kl. 08:28 Skrevet Fredag kl. 08:28 2 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg tør påberope meg at en 48x148 med hjul er langt mer linjelekker og sexy enn det rabbelet vi ser her. Jeg ville lavt igjen. Lukter jeg iX60 med M-Sport i horisonten da hvis ikke i4 blir aktuelt. 🤔 Ron Jeremy, Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 3
Peak Skrevet Fredag kl. 08:31 Skrevet Fredag kl. 08:31 Mitsubishi'en ser jo langt bedre ut, forsetter BMW i denne retningen leverer jeg straks inn medlemskapet mitt her... Er bare trist hvordan de kan vrake sin velkjente identitet og en så sterk merkevare. Den første store feilen de gjorde var å sette forhjulstrekk på bla. 1-serien, men har forsøkt å forholde meg lojal men nå er det ikke lenger mye å like ved merkets nye modeller.
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 08:31 Skrevet Fredag kl. 08:31 10 minutter siden, Marius2002 skrev: Jeg ville lavt igjen. Lukter jeg iX60 med M-Sport i horisonten da hvis ikke i4 blir aktuelt. 🤔 Denne støtter jeg faktisk fullt ut. Tenk at vi har kommet dit at iX er høydepunktet i modellsortimentet. På en annen side er faktisk ikke iX LCI med M-sport, 23" hjul, M-stoler, rundt ratt uten rød stripe, ekte Bowers & Wilkins og iDrive-kontroller så halvgalt. Faktisk det mest BMWete vi kan velge oss i dag. Marius2002, Ron Jeremy, Dusy og 1 annen reagerte på dette 4
Marius2002 Skrevet Fredag kl. 08:40 Skrevet Fredag kl. 08:40 (endret) @Saltkjelen ja, i4 og iX med M-Sport og full pakke er ganske bra idag. Jeg har jo alltid likt iX, men LCI med M-Sport ble en helt annen bil i positiv forstand. i4 byr på stadig mye kjøreglede og kanskje den BMWen jeg liker aller best idag. Den har linjer som tiltaler meg. Enn sålenge har jeg bestil M-look speil til Model Y. Så får vi se hvor vellykket det er og om jeg kan være litt wannabe ei stund. @Peak med NK vil forhjulstrekkerne utgå. Heldigvis. Mini får også bakhjulstrekk, og det kan bli rett så moro Endret Fredag kl. 08:41 av Marius2002 Ron Jeremy, Dusy, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 3 1
*MrB* Skrevet Fredag kl. 09:32 Skrevet Fredag kl. 09:32 Blir neppe dårligere kampanjer ut over året. Enda en av etterhvert mange saker om temaet.... https://www.nrk.no/vestland/eu-regler-kan-fore-til-priskrig-pa-elbilar-i-noreg-1.17258016 Så kan man jo diskutere om det er lurt av EU å tynge europeisk industri på den måten. Og om det er greit at nordmenn ikke skal få kjøpe de bilene de egentlig vil ha.
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 10:40 Skrevet Fredag kl. 10:40 2 timer siden, Saltkjelen skrev: G30 med Neue Klasse front er som snytt ut av nesa på en gammel Mitsubishi.. (...og det er ikke positivt) Her synes jeg Mitsubishi Sigma er en langt finere bil, selv sett med dagens øyne. Man ser helt klart at de har tatt litt inspirasjon fra BMW, motsatt funket ikke så bra. Noen runde lykter inni der kunne funket, man da blir det i og for seg mer amerikansk muskelbil fra slutten av 60 tallet. Ikke galt det for så vidt, men ikke på en BMW på 2020 tallet. Men G30? Jeg antar du mener G60 Saltkjelen reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Fredag kl. 18:51 Skrevet Fredag kl. 18:51 (endret) Ingen tvil om at her slektes det på design. Hvem som var først? Galant. Nederste generasjon kom samtidig på markedet som E39. Gr en rød tråd gjennom både Sigma, Galant fra slutten av 80- begynnelsen av 90, gjennom 90- tallet til 2003 som vel var da Galant som vi kjenner den gikk av med pensjon. Min første bil var for øvrig en 95 GLSi 4x4, slik som på det øverste bildet. Makalaus bil. Endret Fredag kl. 18:54 av papertiger fupsaker reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå