Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fortsetter. BMW har nå kommet med onlinekatalog for biler opp igjennom historien. 

https://www.bmwgroup-classic.com/en/history/historic-modeloverview-bmw.html

Interessant og kort vei til info. Eksempelvis E38.

IMG_5678.thumb.jpeg.93be2a6973b20b65672146119eece861.jpegIMG_5682.thumb.jpeg.372ca54e39ce151610b08ff90067dc28.jpegIMG_5679.thumb.jpeg.0aea28f453b55d5bb862012e83ce058b.jpegIMG_5680.thumb.jpeg.5cd03f7a82664eafafe18cc370b43a3c.jpegIMG_5681.thumb.jpeg.1d5b006a667fbbade306d0322c4a516a.jpeg
 

For BMW Motorrad og Mini, se linkene nederst i denne artikkelen:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0448305EN/just-one-click-to-the-classics-historic-bmw-model-overviews-now-online-for-everyone

Endret av Marius2002
Skrevet
På 25.10.2024 den 15.20, *MrB* skrev:

Joe Achilles er beskyldt for å være "biased" før, og når han nå er i utakt med "alle" andre så får jo slike spekulasjoner ny vind i seilene. Personlig har jeg aldri tatt han særlig seriøst.

Tidligere i høst ble det hevdet at You Tuberen Joe Achilles var "biased" fordi han skrøyt av G90 M5. 

Ser ut som Matt Watson i Carwow og Harry Metcalfe også er "biased" i såfall 😉👍

Ja så har du Mr.AMG da, han er "biased" han også 😂

Vi kan nok alle være enige i svakheter i design og kvalitet på denne bilen, men jobben BMW har gjort med drivverk og chassis står det respekt av 👍

Skrevet (endret)

Vel. Chris Harris sier at i den grad det er en M-bil, så er det en M7. Han sier det er en fin bil, men at F90 var mye bedre. Om den står seg i forhold til dagens konkurrenter, så bekrefter vel det langt på vei at hele feltet er på vei i gal retning, snarere enn at G90 er så voldsomt bra. Harrys konklusjon er mye det samme: Bra bil gitt omstendighetene, men når ikke opp til forgjengerne.
 

Mat Watson er underholdende, men der er det nå mest sirkus. Siste kanalen der har jeg aldri hørt om. 
 

Nå har jeg ikke kjørt den, og kommer sikkert heller aldri til å kjøre en, men bare å se en på nært hold fikk meg til å dø litt innvendig. En pløsete mastodont som roper til meg.

Endret av *MrB*
Skrevet
11 timer siden, *MrB* skrev:

Sigmaen hadde nå i det minste en viss stil i linjene.

Absolutt. At G60 isolert sett er et såpestykke hva former gjelder, gjør ikke akkurat saken bedre med den intetsigende wannabe Neue Klasse fronten. Snakk om tap av klasse og stil fra foregående generasjoner. 

Skrevet

@Saltkjelen nei nei nei, ikke post slike bilder :o Begynner NK-drømmen min å slå sprekker? Jeg har jo hvilt meg på konseptbilen iom. BMW har sagt at produksjonsbilen ikke vil være langt unna. På NK X/iX3 så vises jo bilder hittil at det kan stemme. Men sedanen… ikke har den rammeløse vinduer, ikke er den lav og kul og ikke har den den klassiske viben over seg. 
Men, jeg biter meg fast enda 😬

IMG_5687.thumb.jpeg.c59b31be011dcad6be1bf7865f3e51b2.jpeg

Skrevet

Mitsubishi'en ser jo langt bedre ut, forsetter BMW i denne retningen leverer jeg straks inn medlemskapet mitt her... Er bare trist hvordan de kan vrake sin velkjente identitet og en så sterk merkevare.
Den første store feilen de gjorde var å sette forhjulstrekk på bla. 1-serien, men har forsøkt å forholde meg lojal men nå er det ikke lenger mye å like ved merkets nye modeller.

Skrevet
10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg ville lavt igjen. Lukter jeg iX60 med M-Sport i horisonten da hvis ikke i4 blir aktuelt. 🤔

Denne støtter jeg faktisk fullt ut. Tenk at vi har kommet dit at iX er høydepunktet i modellsortimentet. På en annen side er faktisk ikke iX LCI med M-sport, 23" hjul, M-stoler, rundt ratt uten rød stripe, ekte Bowers & Wilkins og iDrive-kontroller så halvgalt. Faktisk det mest BMWete vi kan velge oss i dag.

Skrevet (endret)

@Saltkjelen ja, i4 og iX med M-Sport og full pakke er ganske bra idag. Jeg har jo alltid likt iX, men LCI med M-Sport ble en helt annen bil i positiv forstand. i4 byr på stadig mye kjøreglede og kanskje den BMWen jeg liker aller best idag. Den har linjer som tiltaler meg. Enn sålenge har jeg bestil M-look speil til Model Y. Så får vi se hvor vellykket det er og om jeg kan være litt wannabe ei stund. :) 
 

@Peak med NK vil forhjulstrekkerne utgå. Heldigvis. Mini får også bakhjulstrekk, og det kan bli rett så moro :) 

Endret av Marius2002
Skrevet
2 timer siden, Saltkjelen skrev:

G30 med Neue Klasse front er som snytt ut av nesa på en gammel Mitsubishi.. :)

(...og det er ikke positivt) 

Skjermbilde2025-02-28kl_09_08_10.thumb.png.e418929ad4040b51a7d9c4630dd424d4.png
Skjermbilde2025-02-28kl_09_08_18.thumb.png.13aa2e0b44cbad2906d1ebf39eadcace.png

Her synes jeg Mitsubishi Sigma er en langt finere bil, selv sett med dagens øyne. Man ser helt klart at de har tatt litt inspirasjon fra BMW, motsatt funket ikke så bra. Noen runde lykter inni der kunne funket, man da blir det i og for seg mer amerikansk muskelbil fra slutten av 60 tallet. Ikke galt det for så vidt, men ikke på en BMW på 2020 tallet.

Men G30? Jeg antar du mener G60 :)  

Skrevet (endret)

Ingen tvil om at her slektes det på design. Hvem som var først? Galant. Nederste generasjon kom samtidig på markedet som E39. Gr en rød tråd gjennom både Sigma, Galant fra slutten av 80- begynnelsen av 90, gjennom 90- tallet til 2003 som vel var da Galant som vi kjenner den gikk av med pensjon.
Min første bil var for øvrig en 95 GLSi 4x4, slik som på det øverste bildet. Makalaus bil.

image.jpeg.8a868d08cf2b8186e9241c5dba8d3a92.jpeg

image.thumb.jpeg.ee59e91db5b71f342241bea69a4ec34e.jpeg
 

 

Endret av papertiger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...