*MrB* Skrevet Oktober 10 Skrevet Oktober 10 Ser bilen kommer til Bergen (Jæger) 15 og 16 oktober. SUV har aldri vært reelt alternativ for meg, men jeg er interessert i å se NK på nært hold før jeg kommer med min endelige dom, så mulig jeg tar turen dit. Det blir nok et vinn eller forsvinn for mitt forhold til BMW.
papertiger Skrevet Oktober 10 Skrevet Oktober 10 (endret) Kommer til Stavanger 18-19. oktober, men jeg er selvsagt bortreist den helga. Så mars neste sjanse 😅. Godt å høre at den falt i smak hos @mslello også. Enig med farge og felger, det er den komboen jeg har endt opp med som førstevalg når jeg har brukt konfiguratoren. Interiør er jeg svært usikker på, men hadde mest sannsynlig landa på M sport setene med standard Mperformtex for uttrekkbar lårstøtte og litt mer sidestøtte. Med mindre standardsetene er utrolig mye mer komfortable. Endret Oktober 10 av papertiger mslello og Ron Jeremy reagerte på dette 2
mslello Skrevet Oktober 10 Skrevet Oktober 10 42 minutter siden, papertiger skrev: Kommer til Stavanger 18-19. oktober, men jeg er selvsagt bortreist den helga. Så mars neste sjanse 😅. Godt å høre at den falt i smak hos @mslello også. Enig med farge og felger, det er den komboen jeg har endt opp med som førstevalg når jeg har brukt konfiguratoren. Interiør er jeg svært usikker på, men hadde mest sannsynlig landa på M sport setene med standard Mperformtex for uttrekkbar lårstøtte og litt mer sidestøtte. Med mindre standardsetene er utrolig mye mer komfortable. Hadde nok bestilt med Msport jeg også tenker jeg. Men syntes det kjentes bra ut. 1 års ventetid om man bestiller nå. Så regner med man får prøvekjørt før bestilling låses uansett. Ron Jeremy, papertiger og Marius2002 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Oktober 11 Skrevet Oktober 11 Vi nærmer oss 2026 og tiden hvor BMW tar over Alpina helt. Lite har har vært sagt om hva som skjer annet enn små drypp her og der. Har vært snakk om at Alpina skal fokusere på å fylle hullet mellom BMW og Rolls Royce. Nå slippes enda flere hint og de kan gi antydninger til at forskjellene fra det Alpina vi kjenner i dag egentlig ikke blir så store. La oss krysse fingre og tær for det 😅 https://www.bmwblog.com/2025/09/28/alpina-future-plans-bmw-ownership/ Orjan reagerte på dette 1
KireS Skrevet Mandag kl. 18:40 Skrevet Mandag kl. 18:40 Greit å ta med til dere som funderer på iX3. https://www.tv2.no/broom/moms-sjokket-sa-mye-dyrere-blir-bilene/18189858/
Fredrik 90 Skrevet Mandag kl. 18:51 Skrevet Mandag kl. 18:51 9 minutter siden, KireS skrev: Greit å ta med til dere som funderer på iX3. https://www.tv2.no/broom/moms-sjokket-sa-mye-dyrere-blir-bilene/18189858/ Ja det måtte jo komme med den gjengen som er gjenvalgt. Nå skal vel avgiftsøkningen på ICE biler også økes enda mer for å kompensere prisøkningen på elbilene. Får vel kjøre X5en til den blir veteran da…
Ron Jeremy Skrevet Tirsdag kl. 09:01 Skrevet Tirsdag kl. 09:01 14 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja det måtte jo komme med den gjengen som er gjenvalgt. Nå skal vel avgiftsøkningen på ICE biler også økes enda mer for å kompensere prisøkningen på elbilene. Får vel kjøre X5en til den blir veteran da… Det ryktes om nettopp dette ja, tutti frutti ass, det må bli kaos og dyrt for alle. Spesielt for bilister. Så det skal lønne seg med elbil, men det blir dyrere, ergo må fossil bli ennå dyrere, hvordan de gjør det, vi får svaret imorgen. Men de må jo ha flertall, det kan jo ta sin tid med den bulkegjengen de skal forhandle med… Trist
fupsaker Skrevet Tirsdag kl. 10:06 Skrevet Tirsdag kl. 10:06 Skremmende politikk. Jeg tenker kjøpe diesel-/bensinbil neste år når vi flytter, fortsatt ha en elbil som pendlerbil. Men dette er bare en politikk som gjør det dyrere for alle andre. Ron Jeremy reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 12:21 Skrevet Tirsdag kl. 12:21 (endret) ICE-biler er jo allerede priset helt ut, så sånn sett forandrer ikke ekstra avgifter så mye på det. Man holder seg jo til kjent oppskrift: For å gjøre en vare attraktiv, så sørger du for at alternativet så dyrt at ingen kjøper det. Og når den varen man opprinnelig pushet nå må gjøres dyrere (fordi man innser at det genereres for lite penger til felleskassen), så beholder/øker man selvsagt trinnet opp til alternativene man fortsatt ikke vil at folk skal kjøpe. Helt som forventet, dette. Tenk om noen våger å gjøre noe så revolusjonerende og uhørt som å la alle drivlinjene konkurrere på mest mulig like premisser? Endret Tirsdag kl. 17:36 av *MrB* Ove67 og fupsaker reagerte på dette 2
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 16:51 Skrevet Tirsdag kl. 16:51 Blir det slik som sist, at forhandlerne jobbet på spreng, overtid, helger og netter for å få registrert bilene før EoB 31.12? For hjelper vel ikke å inngå kontrakt nå om bilen blir registrert etter at dette slår inn.
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 18:23 Skrevet Tirsdag kl. 18:23 Jeg skjønner bare ikke logikken her. Nå har vi ett avgiftssystem som funker etter hensikten, 95% velger elbil og bilsalget er på vei opp igjen etter noen magre år. Utskiftingen av bilparken går sin gang, akkurat slik det har vært ett politisk ønske om i alle år. Likevel så klarer de rødgrønne ikke å dy seg, her er det penger å hale inn og det overgår kjønnsdriften til disse folka her. Synd folk valgte som de gjorde, med FRP i spissen så ville man beholdt elbil avgiftene slik de er i dag men fjernet hele vektkomponenten for ladbare hybrider. Slik at folk fikk ett alternativ til elbil. Men det norske folk vil ha mer sløsing til grønn energi, mer støtte til Ukraina, mer Pride inndoktrinering i ungene våres og mer uforutsigbarhet for oss som går på jobb hver dag og forsøker å tjene til en behagelig hverdag. Jeg får lyst til å spy av hele greia… Ingvaldsen reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 18:53 Skrevet Tirsdag kl. 18:53 (endret) 30 minutes ago, Fredrik 90 said: Jeg skjønner bare ikke logikken her. Nå har vi ett avgiftssystem som funker etter hensikten, 95% velger elbil og bilsalget er på vei opp igjen etter noen magre år. Utskiftingen av bilparken går sin gang, akkurat slik det har vært ett politisk ønske om i alle år. Likevel så klarer de rødgrønne ikke å dy seg, her er det penger å hale inn og det overgår kjønnsdriften til disse folka her. Synd folk valgte som de gjorde, med FRP i spissen så ville man beholdt elbil avgiftene slik de er i dag men fjernet hele vektkomponenten for ladbare hybrider. Slik at folk fikk ett alternativ til elbil. Men det norske folk vil ha mer sløsing til grønn energi, mer støtte til Ukraina, mer Pride inndoktrinering i ungene våres og mer uforutsigbarhet for oss som går på jobb hver dag og forsøker å tjene til en behagelig hverdag. Jeg får lyst til å spy av hele greia… Logikken er at bilavgifter er fiskale. Ren skatt. Og når alle kjøper EV stuper inntektene. Derfor økes det nå også for disse bilene, men trinnet opp til øvrige drivlinjer må jo være konstant for at ikke systemet skal kollapse. Endret Tirsdag kl. 18:54 av *MrB* fupsaker reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet Tirsdag kl. 22:36 Skrevet Tirsdag kl. 22:36 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg skjønner bare ikke logikken her. Nå har vi ett avgiftssystem som funker etter hensikten, 95% velger elbil og bilsalget er på vei opp igjen etter noen magre år. Utskiftingen av bilparken går sin gang, akkurat slik det har vært ett politisk ønske om i alle år. Likevel så klarer de rødgrønne ikke å dy seg, her er det penger å hale inn og det overgår kjønnsdriften til disse folka her. Synd folk valgte som de gjorde, med FRP i spissen så ville man beholdt elbil avgiftene slik de er i dag men fjernet hele vektkomponenten for ladbare hybrider. Slik at folk fikk ett alternativ til elbil. Men det norske folk vil ha mer sløsing til grønn energi, mer støtte til Ukraina, mer Pride inndoktrinering i ungene våres og mer uforutsigbarhet for oss som går på jobb hver dag og forsøker å tjene til en behagelig hverdag. Jeg får lyst til å spy av hele greia… Du har mye rett her, men den Pride-indoktrineringen kan du holde utenfor. Her jeg bor stemmer det virkelig ikke noe sted, synes ikke i medier eller noe...
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 05:19 Skrevet Onsdag kl. 05:19 6 hours ago, fupsaker said: Du har mye rett her, men den Pride-indoktrineringen kan du holde utenfor. Her jeg bor stemmer det virkelig ikke noe sted, synes ikke i medier eller noe... veldig OT, men hvor bor du? Spør for en venn. fupsaker, BMWE39turbo og Saltkjelen reagerte på dette 3
laffe Skrevet Onsdag kl. 06:40 Skrevet Onsdag kl. 06:40 En digresjon i praten rundt elbilmoms, som kanskje vil gi staten ekstra inntekter på 4-5-6 milliarder årlig er at uten innspyttet av 579 000 000 000 kroner fra oljefondet hadde dagens skattebetalere fort måtte betalt i snitt 130 000 kroner mer i skatt i året om dagens statsbudsjett skulle gått opp. Noen ganger tenker jeg på hvor heldig vi er som slipper den regningen på skatteseddelen, og noen ganger lurer jeg litt på jvor pengene blir av Ove67 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå